grumsete urin anyone?

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hei og hopp!

Noen som har hatt grumsete urin eller? Det så jeg i sted, skikkelig grumsete greier! Drikker liter med vann nå for å se om det blir bedre. Tok UVI sticks fra apoteket i dag, men den fikk ikke utslag på noe??
Blir skrekkelig usikker på alt dette greiene, føler meg ikke ivaretatt av legen min jeg :(

Jeg tror ikke det er noe gale i det....min urin synes jeg har vært grumsete nesten hele svangerskapet... så lenge det ikke involverer noen smerter da..for da kan det kanskje være urinveisinfeksjon. Vatn er alltid bra!:)

Du kan ha urinveisinfeksjon. Husk at du alltid må prøve å ha minst 3-4 timer blæretid på urinen før du stixer den :) Ta evt. med deg morgenurin på legevakta i morgen tidlig.

Har ikke opplevd det dette svangerskapet enda, men husker det fra forrige gang at jeg hadde det litt da.. Fikk proteiner i urinen mot slutten sist da jeg hadde lett sf, men vet ikke om det var derfor den var grumsete. Jeg ville ha lever en urinprøve uansett for å sjekke det for sikkerhetens skyld :)

Nå var det borte da :) Ja det var morgenurin, men jeg leverte en urinprøve i går pga GBS, men den var helt klar... merkelig hvordan det skifter altså!

Kjenner jeg trenger bekreftelse av legen snart på hva det er som egentlig foregår...

Så dumt du ikke føler legen passer på deg, men godt det er borte nå da :) kan du heller gå til jm/bytte lege? Dumt å gå rundt å lure om legen passer skikkelig på deg...

Sniker ifra nov-13.
Her var min også litt grumsete, fikk påvist GBS-infeksjon, så må tilbake med ny prøve på mandag, og er den positiv, så blir det penicillin-kur på meg.
Men du kan stikke innom legekontoret med en urinprøve, bare for å sjekke! Du trenger ikke innom legen:)

Sniker ifra nov-13.
Her var min også litt grumsete, fikk påvist GBS-infeksjon, så må tilbake med ny prøve på mandag, og er den positiv, så blir det penicillin-kur på meg.
Men du kan stikke innom legekontoret med en urinprøve, bare for å sjekke! Du trenger ikke innom legen:)

Ja, jeg har GBS infeksjon (tror jeg er bærer da jeg hadde det i forrige svangerskap også), måtte levere en ny prøve til dyrkning da den utrolig dustelegen min måtte finne nye antibiotikaer som jeg kan ta da jeg ikke tåler penicillin. Så her sitter jeg og venter da! Så er de så sære at hos oss MÅ vi ha time for å levere urinprøve. Kjenner jeg har fått litt nok av hele plassen, så blir nok ny lege på meg etter jeg har fått medisiner.

Men de fant ut at jeg hadde GBS via en bommulspinnetest via skjeden forrige gang, ikke ved urinprøve. Så jeg er litt spent på utslaget til den prøven da :P

Back
Topp