Grumsete flasketutter

FruAH

Glad i forumet
Har vasket flasker, tutter osv både for hånd og i oppvaskmaskin, men synes likevel at tuttene blir så stygge! Ser nesten ut som fettbelegg i.. Koker de selvfølgelig etterpå også. Hva kan jeg gjøre???? Eller er det bare sånn? [&:]

mine er også slik, selv om jeg både vasker og koker virker det som om det er et slags belegg på...... jeg får det ikke av samme hva jeg gjør

Samme her.... Prøver å få det bort med fingrer å alt som er!
Men tror ikke det gjør så mye så lenge det kokes[:)]

hadde det samme med lillemor her. ta zalo inni tuttan ta oppvask kosten å gni godt inni den å utapå da går det vækk:) å etterpå en runde i maskin:) funke kjæmpe fint:)

Zalo funker ikke her før vi tar de i oppvaskemaskinen. Og oppvaskebørsten er det ikke plass til ( ikke flaskebørste heller)
Men jeg heller litt zalo i flasken og tar litt vann oppi, skrur flasken igjen og rister godt før jeg skyller ut igjen og putter de i maskinen. Men helt fettfrie blir de ikke.

ORIGINAL: Trone

Zalo funker ikke her før vi tar de i oppvaskemaskinen. Og oppvaskebørsten er det ikke plass til ( ikke flaskebørste heller)
Men jeg heller litt zalo i flasken og tar litt vann oppi, skrur flasken igjen og rister godt før jeg skyller ut igjen og putter de i maskinen. Men helt fettfrie blir de ikke.
man tar jo tutten utav den kvite. da e det fint plass til børsten, bruk litt kraft bare knø tutten inni børsten på en måte inni hand flata di. å skrubb. har flere sorta flasker å har gjort det i åver 1år så det funke kjæmpe fint.  må ikke putt dæm i maskin heller bare å skrubb å skjøl godt så e dem rein.  mine tutta blir helt blank igjen når æ gjør det.

ORIGINAL: majon

man tar jo tutten utav den kvite. da e det fint plass til børsten, bruk litt kraft bare knø tutten inni børsten på en måte inni hand flata di. å skrubb. har flere sorta flasker å har gjort det i åver 1år så det funke kjæmpe fint.  må ikke putt dæm i maskin heller bare å skrubb å skjøl godt så e dem rein.  mine tutta blir helt blank igjen når æ gjør det.

Sign[:)]

*sniker fra mai*

Lurt å skylle tuttene i kaldt vann først, da det er fettet i melka som gjør at de blir grumsete, og det fettet løsner lettere ved bruk av kaldt vann (aner ikke hvorfor...), deretter vaske i varmt vann og zalo, og så koke [:)]

Åh[8|] Aldri brukt såpe på jeg.... Har hørt man ikke skal det. Ikke rart det ikke går bort da[:D]

Jeg tar jo seff vekk den hvite ringen først, ha ha ha!! Er jo ikke første ungen jeg har, ha ha ha!!! [:D]

Skyller de i kaldt vann med en gang de er brukt, vasker de i zalo, får fremdeles ikke kosten helt inn i tuppen, vasker de i maskinen og koker de etterpå. Har også prøvd å ikke ta de i maskinen, bare vaske for hånd. Likt resultat..

hadde det samme med lillemor her. ta zalo inni tuttan ta oppvask kosten å gni godt inni den å utapå da går det vækk:) å etterpå en runde i maskin:) funke kjæmpe fint:)

Hadde vaska de i maskin, men nå har jeg fulgt rådet over her [:D] gidder ikke ta de i maskin om igjen, men skal koke dem. Ser foreløpig veldig bra ut!! Takk for tipset [8D]

Når jeg kjøpte Dr Brown's flasker fulgte det med en bitteliten kost som er veldig fin å skrubbe inni tutten med[:)] Solge dem i 3-pakning også så jeg[:)] Mine tutter har i hvertfall aldri vært grumsete[:D]

Jeg tar jo seff vekk den hvite ringen først, ha ha ha!! Er jo ikke første ungen jeg har, ha ha ha!!! [:D]

Skyller de i kaldt vann med en gang de er brukt, vasker de i zalo, får fremdeles ikke kosten helt inn i tuppen, vasker de i maskinen og koker de etterpå. Har også prøvd å ikke ta de i maskinen, bare vaske for hånd. Likt resultat..

men hørtes ut som du hadde den kvite på. nån rare flasker du har som ikke får plass til børst inni. æ har som sagt mange forskjellige flasker å får det til med alle både småe å store tutta. man må bruke skikkelig kraft for å få børsten inni ytterst på tutten.  ingen som har nævn nåkka om at du ikke har flere unga. om du hadde hadt  10unga e det ikke ALT man vet. va bare ett tips om du vil bruke eller ikke velge du sjøl.

ORIGINAL: Babymario

Hadde vaska de i maskin, men nå har jeg fulgt rådet over her [:D] gidder ikke ta de i maskin om igjen, men skal koke dem. Ser foreløpig veldig bra ut!! Takk for tipset [8D]
va ikke bestandig æ putta dæm i maskin funka å sjøle dæm kjæmpe godt.  ejo mange som ikke har oppvaskmaskin å må vaske flasekr for hand :)

ORIGINAL: Babymario

va ikke bestandig æ putta dæm i maskin funka å sjøle dæm kjæmpe godt.  ejo mange som ikke har oppvaskmaskin å må vaske flasekr for hand :)

De var egentlig rene siden de hadde vært i oppvaskmaskin, men grumsete [;)] Vaska de bare om igjen.
Har vaska de for hånd med zalo før også, men brukt fingrene og ikke børste.

Ble forøvring MYE bedre etter vask med børste [;)]

Zalo tar fettet her også.
Flaskekosten fra Tommee Tippee har forresten en dings som er beregnet på å vaske inni tutten.

Back
Topp