Gruing og gleding :)

Klesklypa

Gift med forumet
Ka er det du gleder deg til og gruer deg til med tida etter fødselen?
Når nurket er komt ut og graviditeten er over??

Sjølv gruer eg meg til:
* Renselsen.. æsj..
*kløe og stramming av sting nedi der..
*vondt å gå på do..
*ammeproblemer (om eg får det) AU!
*våkenetter
*det å måtte nedprioritere droninga er allerede har heime
*alt en ikkje kan spise pga amming

Gleder meg til: (ikkje i prioritert rekkefølge :))
*å ikkje ha bekkenløsning lenger
*slippe halsbrann
*få en liten bylt i armene etter fødselen
*finne ut kan kjønn eg venter på
*trille turer
*Sitte med en sovende liten baby liggende på magen min
*Den altoppslukende kjærligheten
*finne ut kordan babyen ser ut.. kor stor osv..
*amme- når det er komt i orden (så koselig som det er da!)

Gruer meg til :

* Absolutt renselsen :S 
* Etterriene
*Såre og sprengte pupper :P
* Våkenetter
* Første tiden hjemme som alenemamma til 3 barn :O

Gleder meg til:

*Møte nurket :D
* Få tilbake kroppen min ;)
* Når ammingen er ordentlig i gang( Er så koselig hvis man klarer det)
* Til storesøsteren og storebroren møter han :)
* Trilleturer
*  Ta i bruk babysenga og vogna :D

Lista er uendelig ;)   Vil bare møte nurket nåååååå

Jeg gruer meg til:
* Å bære babyen i trappa. (liker ikke trapper)
* Sår gråting som jeg ikke skjønner noe av
* Renselsen, etter å ha lest her inne. (Er førstegangs)
* Ha ansvaret for andre enn meg og mitt
* Våkenetter

Jeg gleder meg til: 
* Pappaen skal holde babyen!
* Jeg skal holde babyen
* Ikke tiss 12 ganger om natta!
* Bli slank igjen
* Kællen syns jeg ser sprek ut. 
* Tiden framover, da den lille mannen begynner og danse osv. 

Klesklypa skrev: og jeg trekker fra og legger til litt :)
Sjølv gruer eg meg til:
* Jeg gruer meg mer til alt etter fødselen enn sleve fødselen. Fødselen er inntens og man tror man er ferdig med vondter, men neida... forsettelse følger...
* Renselsen.. æsj.. etter riene er visst ofta verre andre gang :(
*kløe og stramming av sting nedi der.. og verk! Håper ikke jeg får den følelsen av at alt detter ut..
*vondt å gå på do..
*ammeproblemer og i begynnelsen er det jo vondt uansett. Med bryst spreng og såre brystvorter.
*våkenetter, storesøster sover så godt, og det er herlig! kjedelig å begynne med det igjen...
*det å måtte nedprioritere dronninga er allerede har heime. Kjenner allerede et snev av dårlig samvittighet. Hvordan skal det gå for henne OG meg? Hun er jo så herlig! Tenk om jeg ikke får med meg alt det morsomme hun finner på! Hvordan kommer hun til å takkle at jeg sitter og ammer...? Godt vi har TV!
*alt en ikkje kan spise pga amming
* timesvis av byssing.. Storesøster hadde kolikk og låsning i nakken. Håper ikke det skjer denne gangen også, men nå vet jeg hvor jeg skal gå for å få hjelp! (manuellterapaut med god erfaring med babyer)
* jeg kommer nok til å savne sparkene
* miste friheten.. Hvis jeg ammer, må jeg jo ha henne på slep hvor enn jeg går..
* ammetåka! Før slet jeg med å fullføre setninger! Håper ikke det blir like ille denne gang...
* ikke så lett å ha barnevakt lenger.. Når de må passe to i steden for en..

Gleder meg til: (ikkje i prioritert rekkefølge :))
*slippe halsbrann
*få en liten bylt i armene etter fødselen
*trille turer
*Sitte med en sovende liten baby liggende på magen min
*Den altoppslukende kjærligheten
*finne ut kordan babyen ser ut.. kor stor osv..
*amme- når det er komt i orden (så koselig som det er da!)
* Håper babyen syns storesøster er morsom
* høre den herlige latteren til en baby
* se de to jentene leke sammen!
* når storesøster kommer på besøk på sykehuset
* se barnet vokse og lære seg ting

Det virker som jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg,  men den kjærligheten slår all gruing ;)

Tror jeg er litt merkelig. For vet ikke om jeg helt klarer å skrive en sånn Gruer/gleder liste... Er første, så aner rett å slett ikke hva jeg går til. Noe som er både spennende å utrolig skummelt på en og samme tid! Men gleder meg vanvitti til han er ute! Når magen ikke er i veien overalt mer, og jeg kan spise alt jeg har hatt lyst på i svangerskapet! :) Aner ikke hva jeg skal grue meg til. Det som kommer det kommer. Har ikke lyst å bruke energi på å grue meg til noe egentli :)

Jeg er litt enig med deg.. Var ei venninne som sa en tid tilbake: Hvorfor grue seg til noe en ikke vet hva er? Foreløpig er det bare forventninger jeg sitter med.. Endelig er det min tur til å oppleve en fødsel og alt som følger med.. Endelig sier jeg med tanke på mine venninner som har født både 1, 2 og 3.. Dersom jeg skulle satt fingeren på noe jeg gruer meg til, er det at samboeren min svimer av og min svigerinne ikke rekker å kjøre ned.. Uansett.. Jeg gleder meg..! =)

Eg gruar meg ikkje så mykje, mest fordi eg ikkje veit kva eg har å grua meg til. Er fyrste, så det einaste som lyt organiserast er hundepass :) reknar med at det vert vondt, men det høyrer jo dessverre med. Ting eg gler meg til er lettare; å møta mini! At pappaen skal få møta ho! Sjå korleis hundane reagerar på ein baby i huset. Bli kjent med ho og sjå kven ho utviklar seg til. Kos og babylukt :)

Jeg gruer meg ikke så mye, men er heller mere spent. Vet jo ikke hva som venter, har jo aldri opplevd noe som dette før. Så blir meget spennende:)

Back
Topp