Gruer meg..

mams90

Forelsket i forumet
I morgen skal vi på sykehuset for kontroll av lillegutt i magen. For et par uker siden ifbm. annen kontroll på sykehuset ble det oppdaget utvidelser på begge nyrene hans. Det kan tyde på at det er en blokkering ned mot blæren. I morgen skal vi altså på mer omfattende undersøkelse av dette og jeg kjenner jeg gruer meg så fælt.. Har lest litt om dette bla inne på legeforeningen sine sider og det skulle jeg da aldri gjort! :p

Noen med erfaring på dette som har noen betryggende ord å komme med? :)
 
Har dessverre ikke noe peil. Men skjønner godt at du gruer deg. Håper det ikke er noe.

Hva leste du, da? Hvis du vil fortelle, altså. Kanskje fint å få ut bekymringene. Eller ikke hvis det kanskje heller er best å ikke tenke så mye på det.

Lykke til og klem :)
 
Ingen erfaring jeg heller men det er jo bra at de sjekker:) og det kan vel være at det ikke er noe galt allikevel<3 Lykke til i morgen!
 
Lykke til imorgen! Bra de sjekker det ut iallefall,
 
Huff, ønsker dere lykke til. Ofte er det jo ukompliserte ting som vil få små følger, eller som lett kan 'repareres' :) tvi tvi
 
Lykke til :)
 
Takk for alle lykkeønskninger :) <3 et eller annet er det i alle fall, for var på 3D her om dagen og hun også kommenterte det, men sa ikke så mye mer siden hun er ultralydtekniker og ikke lege. Men hun spurte om vi visste det og om vi evt skulle på kontroll. Siden det allerede var satt opp gjorde ikke hun noe videre:) så får vi se i morgen.. Fingers crossed!
 
Krysser fingrene! Her har vi ekstra oppfølging pga en manglende nyre. Lillegutt har bare en..... Den så litt stor ut på forrige UL, så skal inn igjen om 6 uker for å følge med. Ul på lillegutt og nyra etter fødsel.
 
Hei! Jeg er lege, og er også gravid med en liten gutt med utvidelse på nyrebekken. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt, jeg skal fortelle deg det jeg vet, og forhåpentligvis blir du også mindre bekymret etterpå:) Dette er veldig vanlig hos guttefostre, og skyldes ofte bare at de har litt lengre vei fra nyrene og ut enn jenter har. Det retter seg i de aller fleste tilfellene helt av seg selv i løpet av svangerskapet eller den første tiden etter fødsel. Noen ganger kan det skyldes små klaffer i urinveiene. Disse blir også ofte borte av seg selv i løpet av den første tiden etter fødsel, men i noen få tilfeller kan det bli nødvendig med en veldig liten og enkel operasjon for å fjerne disse. Operasjonen gjøres gjennom urinrøret, så det blir ikke arr engangxsmile5 håper du ble litt beroliget nå!
 
Hei! Jeg er lege, og er også gravid med en liten gutt med utvidelse på nyrebekken. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt, jeg skal fortelle deg det jeg vet, og forhåpentligvis blir du også mindre bekymret etterpå:) Dette er veldig vanlig hos guttefostre, og skyldes ofte bare at de har litt lengre vei fra nyrene og ut enn jenter har. Det retter seg i de aller fleste tilfellene helt av seg selv i løpet av svangerskapet eller den første tiden etter fødsel. Noen ganger kan det skyldes små klaffer i urinveiene. Disse blir også ofte borte av seg selv i løpet av den første tiden etter fødsel, men i noen få tilfeller kan det bli nødvendig med en veldig liten og enkel operasjon for å fjerne disse. Operasjonen gjøres gjennom urinrøret, så det blir ikke arr engangxsmile5 håper du ble litt beroliget nå!


Tusen takk! <3 Var akkurat det vi fikk forklart i dag på kontrollen av en som faktisk tok seg tid :) Hadde dette blitt sagt på kontrollen der det først ble oppdaget hadde det spart meg for noen uker med masse bekymringer og tanker!

Alt så heldigvis bra ut i dag! Det var en utvidelse fremdeles, på begge to, men han mente at det var såpass lite nå at det sansynligvis vil gå seg til av seg selv :) men vi skulle få oppfølging videre så vi skulle føle oss trygge sa han, så det var godt! :)
 
Back
Topp