Gruer meg!

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Vet ikke om dere husker en stykk fortvilet meg, som ikke hadde det så greit med tanke på bonusbarna? Isåfall, i morgen er første samtale med helsesøster og en annen fra helsestasjonen og jeg gruer meg helt forferdelig! Jeg og samboer skal dra på disse samtalene sammen, da helsesøster sa at det var best at han blir med. Jeg er bare så spent på hva de kommer til å si, hva de kommer til å snakke om og ikke minst hva de kommer til å spørre samboeren om! Både jm og helsesøster er utrolig "stolte" over at jeg faktisk har tatt tak i dette helt selv og er villig til å gjøre hva som helst for å få ordnet alt sammen... Jeg tror disse samtalene kommer godt med, hvertfall nå som lillegutt snart kommer og det har oppstått enda et "problem"!

Det har seg nemmelig sånn at samboer har barna annen hver jul, men i fjor hvor de egentlig skulle feire jul med oss,så ville de ikke! De feira da jul hos mammaen sin, så denne jula skal de da egentlig feire jul hos mammaen sin igjen (3 året på rad), men det virker som de vil feire jul hos pappa i år! Og det er ikke jeg helt enig! Dette blir første jula jeg har min egen lille familie med meg, samboer og lillegutt, i tillegg til at vi mest sannsynlig skal feire jul hos min mormor og morfar som jeg ikke kan huske sist jeg gjorde! Så nå sitter jeg helt fortvilet hver eneste dag og tenker at hele drømmen min om den perfekte julaften går rett i dass!

Stakars fine samboeren min har det ikke lett oppi det hele! Sier barna at de vil være hos pappa på julaften kan han jo ikke si: Nei, det går ikke!!
Men da i tillegg tenker han på meg og hva jeg føler.

Jeg kom med en idé om at barna kan være hos mor på julaften og hos oss 1 og 2 dag jul + nyttårsaften, men virket ikke helt som at det var like god idé for samboer..

Så nå håper jeg vi kan finne en god løsning på alt og ingenting,og at jeg kan få gode råd og god veiledning gjennom det hele, så vi til slutt kan bli en lykkelig familie selv når bonusbarna er her!

Dette ble litt innviklet, men takk til deg som leste og til deg som fortsatt syns jeg er en forferdelig stemor: Ikke ta deg bryet å svar på noe som helst!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Syns du e kjempetøff så klare å ta tak i problemene, og gjera nåke med di :)
Forstår at da må v ein fryktelig fortvilande situasjon å v i. Sjøl e eg øvelykkelig for at me denna julo ska feira med mi sia av familien ;)

Har noe av det samme problemet bare her er det ikke barnet som bestemmer, her er det mor som går sine ville veier så far ikke får ha samvær. Har anmeldt far nå 4 ganger, blitt frikjent hver gang. Å nå ville ikke politiet eller barneværnet høre på hun mer så nå hadde hun fått en venninne til å sende bekymringsmld til barneværnet. Å ikke bare at hun melder om bekymringer, hun har anmeldt far for seksuelle overgrep!! Helt sykt.. han er frikjent å politiet ville derfor ikke blande seg med etterforskning denne gangen. Denne dama er helt syk, trodde ikke det var mulig å være så ond!!
Føler meg skikkelig slem men jeg begynner å mislike lille gutten pga mors oppførsel å er ekstremt redd for at hun skal begynne å levere bekymringer på barnet vårt som kommer i november. Noe jeg ikke tviler på at kommer til å skje..
Er vår jul med gutten i år å kjenner at jeg vil gjerne ha det med min familie når vi var med han sist..
Usikker på hvordan det blir fremover, om det fortsetter så ustabilt som det er nå med at mor nekter samvær hele tiden eller om gutten kommer hitt annen hver helg sånn som han skal. Besøkt han flere ganger i barnehagen å han vil så gjerne bli med oss hjem, stakkar. .

Bra at du tar tak i problemene :) ikke alle klarer det :)
Men kjenner jeg blir litt tja.. Når du skriver at du gledet deg til den perfekte julaften med din lille familie..jeg personlig synes den perfekte julaften hadde vært om vi alle var samlet, noe vi heldigvis er i år :)

❤️33 uker❤️

Har noe av det samme problemet bare her er det ikke barnet som bestemmer, her er det mor som går sine ville veier så far ikke får ha samvær. Har anmeldt far nå 4 ganger, blitt frikjent hver gang. Å nå ville ikke politiet eller barneværnet høre på hun mer så nå hadde hun fått en venninne til å sende bekymringsmld til barneværnet. Å ikke bare at hun melder om bekymringer, hun har anmeldt far for seksuelle overgrep!! Helt sykt.. han er frikjent å politiet ville derfor ikke blande seg med etterforskning denne gangen. Denne dama er helt syk, trodde ikke det var mulig å være så ond!!
Føler meg skikkelig slem men jeg begynner å mislike lille gutten pga mors oppførsel å er ekstremt redd for at hun skal begynne å levere bekymringer på barnet vårt som kommer i november. Noe jeg ikke tviler på at kommer til å skje..
Er vår jul med gutten i år å kjenner at jeg vil gjerne ha det med min familie når vi var med han sist..
Usikker på hvordan det blir fremover, om det fortsetter så ustabilt som det er nå med at mor nekter samvær hele tiden eller om gutten kommer hitt annen hver helg sånn som han skal. Besøkt han flere ganger i barnehagen å han vil så gjerne bli med oss hjem, stakkar. .

Ojsann, hørtes ikke noe kjekt ut! Dama må være sinnsykt ustabil :/ Håper det ordner seg for dere! :)

Ojsann, hørtes ikke noe kjekt ut! Dama må være sinnsykt ustabil :/ Håper det ordner seg for dere! :)

Ja hun er ikke riktig god, første gang jeg møtte hun hadde hun oppsøkt meg på jobb å truet meg :p
Takker for det :)

Masse lykke til i morgen <3
Kanskje kan julen være et tema dere burde snakke om først slik at det blir bestemt hvordan dere skal gjøre det? :):)

Lykke til <3 Håper det hjelper å snakke med noen!

-Fra appen-

Håper det har gått bra på helsestasjonen i dag!!! :)

I år har vi svigersjul, kjenner jeg helst skulle vært med mine egne for jul med svigers er så stresS... De har ikke plass så vi kan sove alle der så må hjem. Ikke kan vi ta med hunden heller. Så styr med å pakke alt av gaver osv i bil etter feiringa..

Hos mine er vi fler dager i strekk så blir en helt annen ro over julefeiringen! Dessuten kan vi være der alle sammen!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Masse lykketil! Skjønner godt at du vil feire med din familie! Det vil jeg og, bare meg, samboer og lillesnuppa vår :') <3

Jeg virkelig håper at det gikk bra med dere i dag:)

Håper det har gått bra på helsestasjonen i dag!!! :)

I år har vi svigersjul, kjenner jeg helst skulle vært med mine egne for jul med svigers er så stresS... De har ikke plass så vi kan sove alle der så må hjem. Ikke kan vi ta med hunden heller. Så styr med å pakke alt av gaver osv i bil etter feiringa..

Hos mine er vi fler dager i strekk så blir en helt annen ro over julefeiringen! Dessuten kan vi være der alle sammen!!

Når vi har alle ungene på jul så er vi for oss selv, det er i grunn herlig. Jeg blir stresset med å være med min familie, men med svigers går det greit. Pakking ned av alle gavene er litt stress. Etter å ha et september barn så må jeg si det å være nær hjemme på jul når en baby er i hus er veldig herlig.

Tusen takk for fine ord jenter :') Det gikk faktisk veldig mye bedre enn jeg hadde trodd! Var veldig skummelt å gå inn, men etter 5 min satt jeg der nesten helt avslappet :) vi snakket løst om alt og ingenting, samboer var også veldog aktiv i samtalen, helsesøster hadde mye fornuftig å si, og ikke minst, familieterapeuten? var en veldig hyggelig,forståelsesfull og rolig person som tok oss godt imot! ♡ Både han, helsesøster og samboer gjorde seg samme tanker om situasjonen og håper og tror det ordner seg til slutt :)

Tusen takk for fine ord jenter :') Det gikk faktisk veldig mye bedre enn jeg hadde trodd! Var veldig skummelt å gå inn, men etter 5 min satt jeg der nesten helt avslappet :) vi snakket løst om alt og ingenting, samboer var også veldog aktiv i samtalen, helsesøster hadde mye fornuftig å si, og ikke minst, familieterapeuten? var en veldig hyggelig,forståelsesfull og rolig person som tok oss godt imot! ♡ Både han, helsesøster og samboer gjorde seg samme tanker om situasjonen og håper og tror det ordner seg til slutt :)

Så godt å høre!!! :)

Så bra :)

Fantastisk! Du burde være stolt av deg selv :) Og godt å høre at dere ble så godt mottatt.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Så fint at dere fikk snakket sammen. Men jeg må ærlig si at jeg synes at det du legger opp til høres veldig selvsentrert ut. Når du ble sammen med en mann med barn, så er det en "ferdigpakke" for resten av livet. Og nekte ungene samvær på julaften fordi dere får et felles barn sammen og alt rundt virker bare veldig trist.

Så fint at dere fikk snakket sammen. Men jeg må ærlig si at jeg synes at det du legger opp til høres veldig selvsentrert ut. Når du ble sammen med en mann med barn, så er det en "ferdigpakke" for resten av livet. Og nekte ungene samvær på julaften fordi dere får et felles barn sammen og alt rundt virker bare veldig trist.
Vil egentlig ikke forsvare meg selv noe mer ang mine meninger og følelser for alt dette, men nå vet jo ikke dere her inne hvordan hele situasjonen er. Når mor hele tiden er så fast bestemt på at ting skal være som det er avtalt, så får det være det fra vår side også. Det er ikke vår jul med barna! Og når ting ikke har vært så lett, så kan jeg i det minste håpe på en koselig jul med min familie og mine gutter, uten at det skal bli noe tull!? Men selvfølgelig får de komme om det er det som blir avtalt til slutt, det er jo bare meg det går utover, ingen som andre som får en dårlig julaften! Barna klarer ikke å tenke og føle hva som skjer i hodet mitt, heldigvis :) Julaften blir for dem som alltid, med god mat, masse pakker og en haug kjærlighet!

Back
Topp