Gruer meg...

Gladjenta

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Har begynt å grue meg til fødselen. Er nå 37+1. Kjenner at det nærmer seg. Har ikke lyst til å føde faktisk, føler meg ikke klar. Dette blir nr.to, første fødselen var grusom. Sikkert derfor jeg gruer meg.
Sover dårlig og er oppe sikkert 10 ganger om natta. Sukk...

Uff det er ikke noe særlig kjekt.. Har det litt på samme måte, men her er det litt opp og ned! Noen dager gruer jeg meg, mens andre dager tenker jeg "shit la gå". Har også født før. Har dessverre ikke noen gode råd, men sender deg en klem:) vi kommer oss nok gjennom det en gang til:) hva tenker du om smertestillende da, hadde du det sist? Jeg hadde epidural som tok bort alle riene mine, men var heller pressinga som var tøff for min del.. Så det er helst det jeg gruer meg til, Men satser på det går bedre denne gang siden jeg har født før! Alltid verst å tenke å grue seg på forhånd, når man er oppi det så kommer man seg gjennom det:)

Jeg har ingen fødeerfaring selv, men jeg gleder meg til fødselen. Men det jeg skulle si, jeg kjenner utrolig mange som har vært som deg. De har hatt en fryktelig førstegangsopplevelse og gruet seg veldig. Men med nummer to så har det gått som en lek i forhold. Og flere av disse har til og med fått nummer tre etter det. Håper du får en god og flott fødeopplevelse denne gangen.

Jeg hadde ingen grusom førstegangsopplevelse, men det var tøft! Så andre gang gruet jeg meg ganske.. Men det gikk så utrolig mye bedre, over all forventning!! Nå sitter jeg her med 3 uker til termin på 3.mann :) Antakelig går det veldig bra nå andre gangen for deg også. Men jeg ville tatt det opp med jm/lege for å snakke det ut, gjerne snakke om forrige fødsel, hva som gikk galt/kunne vært annerledes osv..

Ikke noe særlig å gå og grue seg. Kan du ikke høre om du kan få en samtale med jordmor eller noen andre. Jeg hadde en god samtale med en jordmor i går og det hjalp veldig.

Uff, det er ikke noe kjekt å gå og grue seg på den måten. Håper du har en flott lege eller jordmor du kan snakke med om dette, tror det er veldig greit å få luftet tankene og ikke gå og bære på bekymringene helt alene.

Jeg selv gruer meg ikke til fødselen, gleder meg faktisk - men jeg gruer meg veldig til tiden etterpå! o_O
Gruer meg til å bli tobarnsmor rett og slett - er redd jeg ikke skal strekke til. Og får jeg de samme plagene som jeg hadde etter fødselen sist så kommer det til å bli noen veldig tøffe første måneder.

Uff det er ikke noe særlig kjekt.. Har det litt på samme måte, men her er det litt opp og ned! Noen dager gruer jeg meg, mens andre dager tenker jeg "shit la gå". Har også født før. Har dessverre ikke noen gode råd, men sender deg en klem:) vi kommer oss nok gjennom det en gang til:) hva tenker du om smertestillende da, hadde du det sist? Jeg hadde epidural som tok bort alle riene mine, men var heller pressinga som var tøff for min del.. Så det er helst det jeg gruer meg til, Men satser på det går bedre denne gang siden jeg har født før! Alltid verst å tenke å grue seg på forhånd, når man er oppi det så kommer man seg gjennom det:)
Jeg ble satt i gang en uke før termin sist Pga mange svangerskapsplager og fordi det så ut som stor baby. Mindre svangerskapsplager denne gang men fremdeles stort barn. Måtte også få epidural (til slutt) sist, det var jeg egentlig veldig redd for. Har sprøyteskrekk! Men gikk veldig greit, så er ikke redd for epiduralen idag, det er bare hele greia; det gjør jo så sinnsykt vondt over lang tid.
Forrige gang slet jeg med å få presse ungen ut fordi jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle trykke først. Hadde de bare sagt "press med rumpa som om du skal på do", så hadde babyen kommet med en gang og ikke 70min seinere. Men jeg fikk det til uten hjelp. Tenker en del på hvor demotiverende det var å presse med epidural, fordi jeg kjente ikke at det skjedde noe, så følte jeg pressa til ingen nytte (det gjorde jeg forsåvidt i en time også). Vil helst ikke ligge nede på ryggen og føde denne gangen, synes det var vanskelig å få krefter og pust da, men fikk ikke velge sist Pga epiduralen.

Jeg ble satt i gang en uke før termin sist Pga mange svangerskapsplager og fordi det så ut som stor baby. Mindre svangerskapsplager denne gang men fremdeles stort barn. Måtte også få epidural (til slutt) sist, det var jeg egentlig veldig redd for. Har sprøyteskrekk! Men gikk veldig greit, så er ikke redd for epiduralen idag, det er bare hele greia; det gjør jo så sinnsykt vondt over lang tid.
Forrige gang slet jeg med å få presse ungen ut fordi jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle trykke først. Hadde de bare sagt "press med rumpa som om du skal på do", så hadde babyen kommet med en gang og ikke 70min seinere. Men jeg fikk det til uten hjelp. Tenker en del på hvor demotiverende det var å presse med epidural, fordi jeg kjente ikke at det skjedde noe, så følte jeg pressa til ingen nytte (det gjorde jeg forsåvidt i en time også). Vil helst ikke ligge nede på ryggen og føde denne gangen, synes det var vanskelig å få krefter og pust da, men fikk ikke velge sist Pga epiduralen.
Høres ut som vi hadde ganske samme opplevelse sist! Jeg ble også satt i gang en uke før termin. fikk epidural, hadde pressrier jeg nesten ikke kjente i over en time så jeg presset kun for egen hånd. De skrudde opp dryppet mer og mer, og de siste 15 min av pressinga var det skikkelige rier. Likevel begynte de å snakke om sugekopp da mini satt litt fast i bekkenet, men klarte det heldigvis uten, etter 1 t og 15 min med pressing! Men på slutten var jeg så sliten og det var så vondt at jeg mista helt kontrollen:/ Lå også store deler av fødselen, noe jeg synes er dumt i dag.. Hadde jeg fått vært oppe å stått litt mer så kanskje pressefasen ikke hadde vært så dryg, å ligge strider jo helt mot tyngdekraften! Men det vet jeg bedre denne gangen:) var ikke forberedt på at epiduralen skulle "ødelegge" så mye for pressinga.. (Selv om de skrudde av epiduralen når pressriene begynte) Håper uansett det går bedre denne gang! Satser på det, siden nå har det allerede vært "åpent" en gang:)

jeg har vel egentlig hatt 2 ganske lette fødsler, men gruer meg så inmari mye nå helt sykt :/
kjempe redd for å ikke rekke frem:(

Back
Topp