Gruer meg veldig *litt lang*

*p!nk smile*

Forumet er livet
I det siste har jeg begynnt å tenke mye på fødselen osv...gruer meg masse masse[:'(][:(] Mange spør frekt: Hvorfor gjør du det bla bla...ehhhh HALLO jeg skal presse en søt kokosnøtt++ ut av hufsa[&:] Andre som grudde seg veldig masse? Noe som hjalp?

(Vet at jeg ikke bør tenke så mye på det,det som skjer det skjer....gjerne jeg må ta keisersnitt...man vet aldri)[:)]

Setter pris på alt av tips/erfaringer[:)][:)]

Jeg gruet meg ikke, men angret veldig når det først var i gang [;)]

Det er vondt, men mye smerte stillende å få, og det går over[:D]

[:)]Jeg gruet meg noe helt sykt til å føde nr 1! Men ,jeg tenkte gjennom hvem jeg kjente/visste om som hadde barn, deriblandt noen som jeg syntes var helt HÅPLØSE! Og tenkte som så - at når HUN DER klarte det ,så skal da jammen jeg klare det også![:D] Og det gikk greit det[;)]. Da jeg skulle ha nr 2 ,ble det litt sånn - ja ,jeg har gjort det en gang ,overlever nok en gang til....
(Og fikk drømmefødsel med nr 2 ,kjappt og greit[:D])

Kanksje det er lurt å grue seg..da blir det gjerne litt bedre enn man tror..jeg grudde meg ikke i det hele tatt..gledet meg faktisk men det ble jo helt fryktelig alt sammen..ubeskrivelige smerter i 17 timer som endte med hastesnitt..

Men det går helt sikkert fint..ut kommer ungen uansett [:)]

ORIGINAL: MichAlexmomme

[:)]Jeg gruet meg noe helt sykt til å føde nr 1! Men ,jeg tenkte gjennom hvem jeg kjente/visste om som hadde barn, deriblandt noen som jeg syntes var helt HÅPLØSE! Og tenkte som så - at når HUN DER klarte det ,så skal da jammen jeg klare det også![:D] Og det gikk greit det[;)]. Da jeg skulle ha nr 2 ,ble det litt sånn - ja ,jeg har gjort det en gang ,overlever nok en gang til....
(Og fikk drømmefødsel med nr 2 ,kjappt og greit[:D])

He he sånn tenker jeg om mange ting faktisk....

Jeg gledet meg stort sett jeg også! Bare du forbereder deg og leser litt, sånn at du føler at du vet hva du går til.. Det hjelper masse! (tenker da på fødselsforløpet[;)]) Hold deg rolig, ikke få panikk, jobb MED riene og ikke imot[:)] Og det viktigste: føl at du har kontroll! Da klarer du det kjempeflott!! Blir ikke veldig vondt heller, hvis du klarer å slappe av, puste rolig og fokusere! Hjalp meg masse og telle til 10 når riene satte inn, for da visste jeg at det verste var over.. Og husk, for hver ri er du nærmere slutten[;)]
Og at sambo fortalte meg at nå går rien over. Det ser man på maskina som blir kobla til[:)] Så slapp av, dette går utrolig bra! Alle går inn i seg selv på en måte, og da kjenner man ikke smerter[:)] Man husker heller ingenting fra den lille stunden man går inn i seg selv[:D] Stol på kroppen din, og ikke kjemp imot!

ORIGINAL: *Gitte87*

jeg grudde meg ikke til fødselen, gledde meg faktisk[:)]

Men jeg tenkte at damer føder hele tiden, noen ganger trenger barnet hjelp til å komme ut, men da er legane der MED EN GANG!

blei litt trøbbel under fødselen min, men legane ordna opp med en gang!!![:)]

grudde meg mest til å presse ungen ut av hufsa ([8D])... Men det gjor ikke vondt, hadde epidural, så kjente INGENTING[:D][:D] kunna født hver dag jeg[8D]

å skulle drite noen uker etter fødselen var mye verre enn selve fødselen[:-]

heeelt enig. [:)]

Takker for svar jenter...overlever nokk[:)]

"grudde" meg vel litt innimellom, på smertene..men gledde meg mest[:)]

tenkte att dette har millioner gjort før meg, vi damer er født for å gjør d, å folk gjør d hver dag[:D]

ååå, de fleste får maange barn, å da kan vel ikke være såå ille??

å d var d ikke[:)] vondt? ja! men ikke på den måten jeg trodde! beste jeg har opplevd, å jeg sa 1 min etter ho var ute att vi skal ha maange barn[:D] å jeg gleder meg til nestemann!

men fårstår du kan grue deg ja, men prøv å gled deg[:)]

LYKKE TIL!

Jeg grudde meg som bare pokker! Noe helt j***** og! Men når jeg var på føden så tenkte jeg ikke over redselen av å føde..(selv om det var vondt osv.) Tenkte faktisk ikke at jeg skulle føde før jeg begynnte å presse for det hele var så uvirkelig [:)]

Håper du glemmer de vonde tankene om fødselen =)

ingenting å grue seg til,det gjorde eg også men det går så fint så[:D] eg hadde bestemt meg for naturlig fødsel og det gikk så fint så,eg låg i 35 timer med rier før de tok vannet på meg.da var han ute 3 timer etter det. var jo ondt og var sliten.men du får krefter du ikke visste du hadde. eg hadde ingen smertestillende,fødte naturlig. var masse i badekar da,det var veldig godt synest eg. akupunktur hadde eg også + en veldig snill samboer ved min side som støttet og oppmuntret meg hele tiden,det tror eg hjelper mer enn noe annet.kvir meg ikke til neste mann kommer,de er så flinke jordmødrene. og eg skal ikke ha smertestillende neste gang heller.[:)] så ondt er det ikke...

Du overlever det helt sikkert,blir sikkert ikke så ille som du trodde. Men vondt er det, ikke til å komme unna det nei! Men ikke værre enn at mange av oss får både to å tre til...[;)] LYKKE TIL.

Takk takk jenter[:D]

Back
Topp