Gruer meg veldig denne gangen.

mammaa til snart 2

Blir kjent med forumet
Hei. Må få luftet meg litt :nailbiting: venter nr 2 nå i juni, første ungen kom i august 2016. Jeg går nå hjemme med mitt barn frem til han skal begynne i barnehagen til sommeren. Pappaen er mye på reisejobber, det vil si at han jobber borte fra søndag kveld å kommer hjem torsdag kveld. Jeg gruer meg noe sinnsykt da jeg vil være veldig mye alene med nr 1 og 2 :( jeg er " sliten" nok fra før av så lurere så fælt på Åssen det kommer til å bli med nr 2 :nailbiting: første ungen er allergisk mot melk, han våkner fortsatt 2 ganger om natta å kan fort holde på i 2 timer :( han var også utrolig mye syk de 3 første mnd av sitt liv, med mange ganger på besøk hos sykehuset hvor det lengste oppholdet varte en mnd... ble litt rotete innlegg men måtte bare lufte meg litt :happy: ungen er veldig velkommen, men Åssen i h...... skal jeg klare dette??!!:hungover:

Min erfaring er at det skjer utrolig utvikling det året barnet blir 2 år! Det som er vanskelig nå, er ikke sikkert er like utfordrende i juni :) Barna dine kommer nok til å få stor glede av hverandre [emoji171]

Husk at barnet ditt har fortsatt 8 mnd å vokse på=) jeg er sikker på at det går greit. Helt utrolig hva man får til når man må. Hihi. Blir sikkert en tøff sommer men rolig når barnehagen begynner=)

Min erfaring er at dei plutseleg veks til når dei er 2 år- eg har fått litt sånn "ahaa"-opplevelse med alle 3 gutane våre. Ellers synst eg perioden fra 1/1,5år-2år kan være den travligaste perioden, der dei kanskje e begynt å trakke rundt og ikkje kan ta imot beskjedar. Men det e som regel periodevis.
Sette blir jo mi side av saken, men trur du kjem til å klare deg fint om 8 mnd![emoji108][emoji108]
Her blir eg aleine med 4 gutar i 16 dagar i strekk frå juni av - alt går [emoji108] [emoji16]

Heisann! Jeg kjenner meg igjen i det du sier, jeg venter også nr to og har også en mann som er mye borte (annenhver mnd). Lest for en stund siden et blogginnlegg av svenske Malin Wollin som jeg syns var superlurt: hun har fem barn men snakket om at man ikke våkner plutselig en dag og har 5 barn og er supergod på Multitasking! Alt er en læringsprosess, også det å bli en stadig bedre mamma. Man kan ikke tenke ut alle scenarioer på forhånd, jeg kan etter ei lang legging med min 2,5 åring tenke: Jaha, og hvordan i alle dager skal dette gå når jeg samtidig skal passe på en baby? Men jeg tenker at det finner jeg vel ut av da, ikke vet man hvor storesøskenet vil være i utviklingen (som flere over her sier så forandrer de seg jo stadig) og ikke vet man hvordan babyen vil være. Det viktigste er jo at man ønsker seg et barn også får man hoppe i det med begge føttene, akkurat som man gjorde med nr 1!

Alle mine 3 har sovet dårlig mellom 1-2 år alder, så har det liksom gått seg til når de har nærmet seg 2. Vet ikke hvorfor det er sånn, voksesmerter kanskje?

Har også to tette, som nå er ganske store, og pappaen reiste en god del. Skal ikke lyve og si det ikke noen ganger var veldig tøft, men det var også veldig fint. De kunne bade sammen, jeg kunne lage kos til dem sammen, den store koste alltid på fanget mitt, når minste ammet, så de var stort sett mye sammen, og fikk mye av det samme fra meg. Soving og det å få dem rolig var det som for meg var utfordrende, men den største skjønte fort at lille måtte få mammahjelp for å roe seg... Og om du sover litt bedre enn meg kan du kanskje ha dem liggende litt mer sammen med deg i sengen, eller finne andre løsninger- som kan bli uvaner, men som også kan trenges for å overleve en periode ;)
Tror det blir mye bedre enn du frykter, og det håper jeg for deg :Heartbigred

Tusen takk for alle svar :angelic::Heartbigred etter å ha lest hva dere har skriver til meg pluss at jeg endelig har fått med meg at jeg faktiske skal ha en til (ja for det har ikke helt gått opp for meg enda xD haha ) så kan jeg endelig roe meg ned, å tenke positive tanker :) <3 guttungen her hjemme vil jo nesten være 2 år når den nye verdensborgeren kommer til verden, tenker jo ikke på st han skal bli større han å :laughing002

Tusen takk for alle svar :angelic::Heartbigred etter å ha lest hva dere har skriver til meg pluss at jeg endelig har fått med meg at jeg faktiske skal ha en til (ja for det har ikke helt gått opp for meg enda xD haha ) så kan jeg endelig roe meg ned, å tenke positive tanker :) <3 guttungen her hjemme vil jo nesten være 2 år når den nye verdensborgeren kommer til verden, tenker jo ikke på st han skal bli større han å :laughing002

Sniker fra februar :) har en mars16-jente fra før, så det blir 23 mnd mellom våre.. det er dager jeg ikke skjønner hvordan det skal gå, men så andre dager gleder jeg meg bare som en unge til all den gleden de kommer til å ha av hverandre :)

Det er ingen spøk å være gravid med en ettåring å ta vare på i tillegg, særlig når magen nå begynner å bli større og formen dårligere.. sliter med mye dårlig samvittighet for at jeg ikke får lekt like mye og herjet med vesla som jeg helst skulle og vet hun så gjerne vil :(

Samtidig så merker jeg nesten daglig forskjell på henne, hun utvikler seg i rekordfart nå føles det som, hun snakker og kommunisere og viser så mye omsorg og hjelper til og klarer så mye selv at det er helt rørende <3 så innen din nestemann rekker å komme så har førstemann vokst betraktelig mye :) det er jo en trøst selvom det også er litt vemodig ;)

Ang tette.... jeg har tot 5 fra før og venter nr 6.

Mine to eldste er det 18 mnd mellom

Så etter ca 4 år kom nr 3....

Nesten 10 år etter det igjen :eek: begynte jeg på nytt kull med ny mann :D

Fikk da 2 med 23 mnd mellom

Denne gang blir det 21 mnd mellom .

Barn omstiller seg sååå fort da de er veldig tilpasningsdyktige. Også er det hva vi selv gjør det til :D
Om vi er positive inkluderende i svangerskapet, og i tiden etter så går det knallbra ;)

I juni 18 vil jeg da ha 1 på snart 4år 1 på snart 2år, og 1 nyfødt :D

Og tre store med egne liv som ikke har tid til å hjelpe til ;)
Læretid/skole, venner, og kjærester tar all tid ;)

Travelt vil det bli, men ååå så mye glede dem vil ha av hverandre etter som dem vokser til :p

Back
Topp