Gruer meg til vaksinasjon i mårra

Midnattsol

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Huff..i mårra får lille gutt første vaksine i sprøyte og æ gruer mæ.. For en start på det nye året. Håpe han ikke får så mye reaksjoner på den :(

Snuppa skal også få sin første sprøyte i morra[emoji53] gruer meg veldig. Får så vondt av henne når jeg tenker på det[emoji30]

Vi skal også på HS og få vaksiner i morgen :)

..Men etter blodprøve forrige uke, så er vel dette piece of cake ;)

Vi skal på tirsdag, tenker det går greit, ikke morsomt når det står på min fokuserer på fordelene med vaksinene.
Lillegutt skal jo også få hepatitt b vaksine sammen med de andre, har flytende Paracetamol klar i tilfelle det blir noe reaksjon

Vaksine på tirsdag her også. Men jeg tenker at det er noe vi må, så bruker ikke noe negative tanker på det :-)

Vet at det er fordeler med det, men gruer meg til et bivirkninger.. Har litt sånn skrekk, angst aktig forhold til sykdommer.. Så har allerde begynt å Grue meg og tenke på barnehage start til neste år i november/desember.. Da det typisk er masse sykdommer som går.. Ugh.. Problemet mitt er at jeg ikke får sove eller spise eller noe, når noen av barna er syke.. Da passe jeg på hele døgnet.. Helt irrasjonell oppførsel.. Men jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg kan bli mindre redd.. Så det blir nok sikker en natt eller to der jeg er på alerten hele tiden..

Her er det på tirsdag - vi skulle tatt den før jul, men ble utsatt. Syns det er fælt når de får stikkene, men det er så viktig at det veier opp.
Håper vi slipper unna feber.

Min sønn har ikke reagert på noen av sine (han er 21 mnd gammel), annet enn å bli litt trøtt ved en eller to anledninger, og det er jo å forvente uansett etter et besøk på helsestasjonen. :)

Vi får på tirsdag :) har flytende paracet i kjøleskapet og ho har kolikk så jeg bære på ho heiletia uansett ;) går nokk bare fint :)

Hvorfor flytende Paracet? Er det ikke stikkpille for spedbarn?

Lykke til! Skjønner at du gruer deg. Vi skal ikke før 20. januar, men ser ikke akkurat frem til det O.o

Hvorfor flytende Paracet? Er det ikke stikkpille for spedbarn?
Man kan gi mikstur eller stikkpiller, av de to varer jo den flytende lengre siden man kan dosere den alt ettersom og slipper å kjøpe ny etter at de blir 4 mnd siden de da skal ha mer Paracetamol [emoji4]

baed11eaf3fcbbe10828e844eb69f472.jpg

271882adfb403ab53da49a8fa53c33a1.jpg

Vet at det er fordeler med det, men gruer meg til et bivirkninger.. Har litt sånn skrekk, angst aktig forhold til sykdommer.. Så har allerde begynt å Grue meg og tenke på barnehage start til neste år i november/desember.. Da det typisk er masse sykdommer som går.. Ugh.. Problemet mitt er at jeg ikke får sove eller spise eller noe, når noen av barna er syke.. Da passe jeg på hele døgnet.. Helt irrasjonell oppførsel.. Men jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg kan bli mindre redd.. Så det blir nok sikker en natt eller to der jeg er på alerten hele tiden..
Høres veldig slitsomt ut! Har du noen du kunne snakket med for oss finne ut hvorfor du føler det sånn?

Høres veldig slitsomt ut! Har du noen du kunne snakket med for oss finne ut hvorfor du føler det sånn?
Har gått til helsestasjon sin psykolog en gang og skal gå flere ganger.. Så kanskje det er noe lurt som kan gjøres eller tenkes.. Har nok kanskje noe med at jeg har hadd ubehandlet cøliaki pluss noe mer med magen fra jeg var liten og til jeg var rundt 23 år, så jeg var en del syk og kasta opp på skolen / bussen osv når jeg var liten. Så æ tror at det kanskje er noe der.. Men æ vet ikke..

Har gått til helsestasjon sin psykolog en gang og skal gå flere ganger.. Så kanskje det er noe lurt som kan gjøres eller tenkes.. Har nok kanskje noe med at jeg har hadd ubehandlet cøliaki pluss noe mer med magen fra jeg var liten og til jeg var rundt 23 år, så jeg var en del syk og kasta opp på skolen / bussen osv når jeg var liten. Så æ tror at det kanskje er noe der.. Men æ vet ikke..
Kan være en sammenheng men lurt å ta det opp med psykologen, håper det blir bedre etterhvert [emoji4]

Off topic, men du har flere barn? Har noen av de arvet cøliakien?

Off topic, men du har flere barn? Har noen av de arvet cøliakien?
Jepp, den eldste jenta mi har arvet det. Da var jeg ilag med en annen, og han hadde også en allergi, så da ble odsen 50/50 for at ungene skulle få cøliaki, mens nå er jeg ilag med en annen og han har ikke noen allergi, så da e det bare 25% sjangs for at Snorre får cøliaki :)

Jepp, den eldste jenta mi har arvet det. Da var jeg ilag med en annen, og han hadde også en allergi, så da ble odsen 50/50 for at ungene skulle få cøliaki, mens nå er jeg ilag med en annen og han har ikke noen allergi, så da e det bare 25% sjangs for at Snorre får cøliaki :)

Takk! Her er det mannen som har det, men det er veldig arvelig i hans familie, så nå krysser jeg fingrene for at ikke Ludvig får det:)

Håper det gikk bra idag og at han ikke får noen bivirkninger [emoji4]

Back
Topp