Gruer meg til TUL

Lillemy..

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Marsfiolene 2026 ♡
Gruer meg litt til tidlig ultralyd som blir innen noen dager. Er ganske bekymret for MA siden jeg av og til har hatt litt farget utflod og en del smerter i bekkenet når jeg går osv..kan være bekkenløsning men synes det var litt tidlig. Er førstegangsgravid og 9 uker på vei idag

Er så sikker mange ganger på at det har gått helt galt og så tenker jeg at alt går bra :smiley-angelic001Hadde dere/skal dere ha med mannen inn eller ikke? Går jo kanskje an at han sitter på gangen og isåfall kommer inn om det er liv der inne? :) hakke akk så veldig lyst til at han skal se når jeg evt blir skuffa, kanskje litt teit men..
Og hvordan synes dere tidlig ultralyd gikk?

Jeg er omtrent like langt på vei som deg og også førstegangsgravid. Vi hadde TUL 7+3 og mannen var med inn hele tiden og fik se et lite bankende hjerte. Husk at han også sannsynligvis har sine bekymringer og det å få se noe på skjerm kanskje gjør det hele virkeligere for han som ikke føler alt på kroppen. Jeg vil tro han også blir skuffet å lei seg om det ikke skulle gå! Vi skal på en ny ul denne uka da vi har litt behov for å se at det går fint med den lille. Vi vil heller vite nå om det er MA enn til uke 12 el 18

Jeg har også bekkensmerter, men har fått vite at det er bekkenleddsmerter som blir påvirket av hormonene og har ingenting med bekkenløsning å gjøre. Vær i bevegelse og stopp når det gjør altfor vondt, du kan også gå til kiropraktor el og få dempet smertene litt hvis de er plagsomme.

Lykke til! Det går helt sikkert fint:happy:

Håper det vil gå bra for deg på tul :) her er mannen alltid med på ul, han er like spent som jeg er. Og det er en støtte å ha hvis det går dårlig, helt sikker på at mannen din ønsker å være med og han blir nok like skuffa/glad som du blir :) vi har opplevd både at det går bra og at det ikke har gjort det. Masse lykke til :)

Gruer meg litt til tidlig ultralyd som blir innen noen dager. Er ganske bekymret for MA siden jeg av og til har hatt litt farget utflod og en del smerter i bekkenet når jeg går osv..kan være bekkenløsning men synes det var litt tidlig. Er førstegangsgravid og 9 uker på vei idag

Er så sikker mange ganger på at det har gått helt galt og så tenker jeg at alt går bra :smiley-angelic001Hadde dere/skal dere ha med mannen inn eller ikke? Går jo kanskje an at han sitter på gangen og isåfall kommer inn om det er liv der inne? :) hakke akk så veldig lyst til at han skal se når jeg evt blir skuffa, kanskje litt teit men..
Og hvordan synes dere tidlig ultralyd gikk?

Sniker :)
Dette skal nok gå fin. Jeg har hatt blødninger og div i svangerskap uten at det førte til MA eller SA. Ville tatt med mannen uansett da, det er veldig godt å være sammen med noen om man skulle få den beskjeden man ikke vil ha❤️ og om alt er fint er det jo gøy å kunne se/høre hjertet sammen for første gang.
Lykke til

Skjønner godt du er bekymra :Heartblue
Veldig vanlige tanker du sliter med.
Jeg var på kl i uke 6 og såg et bankende hjerte, skal tilbake om en ukes tid når jeg er i uke 9.
Hadde med mannen inn hele tiden. Det hadde jeg også den gangen jeg fikk en vond beskjed og mistet. Da var det godt for både meg og han at vi var der og fikk den sammen :Heartpink
Stor klem. Dette skal gå fint!

Jeg er omtrent like langt på vei som deg og også førstegangsgravid. Vi hadde TUL 7+3 og mannen var med inn hele tiden og fik se et lite bankende hjerte. Husk at han også sannsynligvis har sine bekymringer og det å få se noe på skjerm kanskje gjør det hele virkeligere for han som ikke føler alt på kroppen. Jeg vil tro han også blir skuffet å lei seg om det ikke skulle gå! Vi skal på en ny ul denne uka da vi har litt behov for å se at det går fint med den lille. Vi vil heller vite nå om det er MA enn til uke 12 el 18

Jeg har også bekkensmerter, men har fått vite at det er bekkenleddsmerter som blir påvirket av hormonene og har ingenting med bekkenløsning å gjøre. Vær i bevegelse og stopp når det gjør altfor vondt, du kan også gå til kiropraktor el og få dempet smertene litt hvis de er plagsomme.

Lykke til! Det går helt sikkert fint:happy:

Tusen takk for svar og tips:) så gøy å få se et bankende hjerte da, da er nok mest sannsynlig alt bra fortsatt. ja er det jeg også tenker, bedre oppdage MA tidligst mulig.
kanskje det er bekkenleddsmerter jeg også har, har litt problemer med bekken/rygg fra før og kanskje hormonene nå gjør det verre. Lykke til til dere også:happy:

Vi var på TUL 8+0 og fikk en veldig fin opplevelse :) Var veldig spent, og redd, i forkant, spesielt siden jeg de siste dagene hadde hatt litt nye strålinger som jeg ikke hadde kjent på før. Mannen var med hele tiden, han er jo like involvert og kjenner på samme følelser som meg - bare litt annerledes. Jeg advarte han på forhånd om at det nok ville bli innvendig UL, som det ble, så han ikke skulle få sjokk av det :hilarious:

Tusen takk dere for fine svar:happy: Er litt ny her så vet ikke om man svarer på alle hver for seg eller ikke:Heartred Satser iallefall på at alt går bra, ellers er jeg enda ung og har mange nye sjanser selvfølgelig. Men hadde vært kjempe morro om alt går bra nå. Tenk om jeg faktisk får se en liten krabat og hjerte som slår.. virker jo helt fjernt.:happy093

Jeg hadde mannen med inn og syns det var betryggende:) jeg har også hatt litt som deg, litt blod i utfloden. Ikke mye så tror egentlig bare det er slimhinnene.

Var på tul når jeg var 9+4 og alt var fint

Jeg hadde mannen med inn og syns det var betryggende:) jeg har også hatt litt som deg, litt blod i utfloden. Ikke mye så tror egentlig bare det er slimhinnene.

Var på tul når jeg var 9+4 og alt var fint
Så godt å høre :) samme her, har ikke vært så mye tilsammen og har ikke vært mørkt brunt heller. Nesten litt gråaktig lys lys brun, så gult og så helt vanlig igjen.. får krysse fingrene

Jeg var på ultralyd uke 6+5,så hjerteslag og alt var ok. Men etterhvert som symptomene dabber av øker redselen for ma. Ny ultralyd i uke 13 +2 og jeg gruer meg masse:facepalm:.
Jeg har ikke hatt med mannen min, egentlig ikke noen grunn til det, men det har bare blitt sånn!! Vi satser på at det går bra med oss alle:happy:.

Jeg krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte og en liten baby på TUL alså. Det er skumle tanker du har, men egentlig veldig normalt for gravide alså :angelic: masse lykke til! Og mannen kan være der du ønsker, tenker jeg.

Skjønner godt at du er urolig! :Heartred Det er jo så stort og magisk, og samtidig så lite og skjørt :nailbiting: Det er bra du får en time i alle fall, er jo noe av det verste som finnes å bare gå og tenke "enn hvis" og være usikker. Men kjenner jeg gruer meg litt selv til tul, for vil jo at det skal være en positiv opplevelse. Jeg skal i alle fall ha med mannen, og er glad for at han helst vil være med på alt som har med graviditeten å gjøre :love7 Det er jo hans baby og! Og han må få ta del i sorgen om det går galt, i så fall er jeg takknemlig for at vi er to om det. Det er det som blir riktig for oss, så må dere tenke på hva som blir riktig for dere.

Jeg krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte og en liten baby på TUL alså. Det er skumle tanker du har, men egentlig veldig normalt for gravide alså :angelic: masse lykke til! Og mannen kan være der du ønsker, tenker jeg.
Tusen takk:Heartred :happy:Ja håper på det.
Tenkte aldri jeg sku bli gravid så fort , og føler da selvfølgelig at jeg ikke kan være så heldig å få en frisk baby som lever inni der, men det er jo mye mulig :) rare vi blir når vi ønsker noe veldig:smiley-angelic001..jeg får krysse fingrene

Skjønner godt at du er urolig! :Heartred Det er jo så stort og magisk, og samtidig så lite og skjørt :nailbiting: Det er bra du får en time i alle fall, er jo noe av det verste som finnes å bare gå og tenke "enn hvis" og være usikker. Men kjenner jeg gruer meg litt selv til tul, for vil jo at det skal være en positiv opplevelse. Jeg skal i alle fall ha med mannen, og er glad for at han helst vil være med på alt som har med graviditeten å gjøre :love7 Det er jo hans baby og! Og han må få ta del i sorgen om det går galt, i så fall er jeg takknemlig for at vi er to om det. Det er det som blir riktig for oss, så må dere tenke på hva som blir riktig for dere.

Ja har ventet en stund allerede og bekymra meg så er deilig å endelig få dommen :) Joda er jo godt å være to om det ja så er enig der^^ enten om det går bra eller ikke. Tenker dere får en positiv opplevelse jeg, krysser fingrene for dere:happy:

Liten oppdatering: fikk se et bankende hjerte og ble satt 3 dager frem. 9+4 :) men armene og bena hadde ikke vokst så veldig mye ser jeg men han sa det vokser frem til uke 12 så regner med det er ok da.

Last edited:
Så gøy :) Gratulerer!

Jeg beholdt min "uke" og dag etter ul idag, men terminen er likevel endret siden tyskland regner andre lengder på svangerskapet

Liten oppdatering: fikk se et bankende hjerte og ble satt 3 dager frem. 9+4 :) men armene og bena hadde ikke vokst så veldig mye ser jeg men han sa det vokser frem til uke 12 så regner med det er ok da.
Så herlig! Er vel helt normalt at armene og bena ikke er vokst ut helt ennå :happy:

Så gøy :) Gratulerer!

Jeg beholdt min "uke" og dag etter ul idag, men terminen er likevel endret siden tyskland regner andre lengder på svangerskapet

Takk, samme til deg :) Ja er flere regnemetoder har jeg forstått ^^ ungen kommer når den er klar for å ut heldigvis uavhengig termindato:happy:

Så herlig :Heartred
Ser ut som en liten gummibjørn :hilarious::Heartred:Heartred

Back
Topp