Gruer meg til stor mage...

Mamii 27

Glad i forumet
....er det noen flere som gjør det?

Må innrømme at jeg synes det var ubehagelig på slutten forrige graviditet, da folk sa "¨å, så stor du har blitt, har aldri sett noen så store, osv". Jeg er stor fra før av, og jeg har vel aldri likt at noen har påpekt at jeg er stor. Klart det er mange som ikke mener noe vondt med det, at det nærmest er normalt og kunne si det til gravide, men jeg likte det ikke. Jeg ble jo ganske stor sist, men samtidig så veide jeg 10 kg mindre enn nå da.. Så må si jeg er redd for dette igjen :/
Flere som har det sånn, eller gleder dere dere bare over at magen vokser?

syns det er deilig at magen vokser seg stram og stor jeg... da er det ikke så mye fett å legge merke til.. bare baby 

Hehe. Jeg likte magen min godt i uke 27 husker jeg, for da var det tydelig babymage, og ikke fett. Men jeg var SVÆR på slutten siste asså, så jeg gruer meg til det om jeg blir like stor eller større gitt.

Fra uke 30 er jeg ikke så begeistret for magen - sånn var det sist.
Følte meg så stor, tung og sliten ... + alle kommentarer som kommer... Og denne gangen blir det varmen i tillegg og lett for mer ødem! Huff =/ Så ja - jeg gruer meg til juli og august. April - juni blir bare flotters tenker jeg :)

Gruer meg til slutten av graviditeten, og får litt panikk av at magen vosker så fort. Gikk gravid på samme årstid sist, og var unormalt stor grunnet mye fostervann. Håper på en noe nettere mage denne gangen. ;)

Jeg gruer meg også veldig!!! Jeg er også ganske stor fra før, og så klart liker jeg jo ikke at folk kommenterer slike ting.. Jeg gleder meg jo til babymage, men er redd for at folk skal syns jeg er megasvær... Huff, blir så ambivalent rundt det, både gleder meg og gruer meg på en måte...

Gruer meg litt jeg også, dette er mitt første barn.. synes jeg har blitt så svær allerede, og tenker at det må bli veldig tungt når jeg blir høygravid.. :S

immababy skrev:
Fra uke 30 er jeg ikke så begeistret for magen - sånn var det sist.
Følte meg så stor, tung og sliten ... + alle kommentarer som kommer... Og denne gangen blir det varmen i tillegg og lett for mer ødem! Huff =/ Så ja - jeg gruer meg til juli og august. April - juni blir bare flotters tenker jeg :)

det du skal glede deg til er varme dager hvor du bare kan vase rundt i bikini... fra morgen til kveld.. du kan ligge som en dupp i vannet og kose deg.. du kan drikke masse kaldt vann og masse alkoholfrie drinker.. du kan spise masse masse is og rett og slett nyte sommeren uten å tenke på bikiniformen..
Jeg fikk forrige mann 24 august, og det var en sinnsyk varm sommer det året... men du verden så mye is man kan trøkke i seg når man er gravid, uten at noen ser rart på en! 

Je kjenner je grugleder meg sjøl. Første graviditeten min så je vet ikke helt hva je har i vente. Syns d er kos å kjenne og se magen vokse, samtidig er je jo spent på hvor stor je blir og hvor tungt d blir-sliter m bekken/rygg allerede..

magen min blei ganske stor sist, og iallefall med tanke på resten av kroppen :P "Fordelen" med magen min sist var at bakfrå såg eg ikkje gravid ut, men så såg ein med på sida, og det såg ut som eg hadde ein badeball under klea:P

Men klart, har forståelse for at ikkje alle setter like stor pris på alle endringane som skjer med kroppen.. og at folk kan synes magen blir i største laget og litt vel mykje i vegen :P

Enig med mange av dere. Og for min del så er det ikke at jeg føler meg feit (selv om jeg er stor fra før), for man ser nesten slankere ut på resten av kroppen når magen kommer - men magen ble så enorm sist, og folk sa de ikke hadde sett en så stor mage før, så da gruer jeg meg. Sånn er det

Jeg ville vært veldig forsiktig med "spise så mye is man kan" pga svangerskapsdiabetes og sånn. Nå har jeg fått diabetes da, så uansett kan jeg ikke spise så mye is jeg kan etc.
Spesielt fruktsukker og raske karbohydrater går rett til ungen, og da kan man ende opp med en stor unge - snakker av erfaring ;)

Jaja, magen kommer uansett om man vil eller ei. Vi får gjøre det beste ut av det, jenter :))

Back
Topp