Gruer meg til praksis!!

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Wææ på mandag skal jeg 3 uker i praksis på småbarnsavdeling, går 3 året som førskolelærerstudent..
Har til vanlig skoledager til 12, også er det rett hjem å sove et par timer etterpå (så veldig trøtt) nå skal jeg ha vanlige arbeidsdager der jeg at på til skal bli vurdert! :(
Vondt i ryggen har jeg også, så gruer meg :-/
Redd for å bli for sliten, tar veldig på til vanlig å være i praksis, så kan tenke meg det blir en ekstra påkjenning nå som jeg er gravid.
De er strenge på fravær så det kan ikke bli aktuelt, håper bare jeg får lov å gå på legetimer osv.
Så tenker jeg på om jeg bare skal fortelle praksisveileder om at jeg er gravid første dagen for så å håpe at hun kan ta litt hensyn!?

Hmmmm....

Det forstår jeg godt! Ville nok bare fortalt det med en gang. De har vel rett til å tilrettelegge for deg? Lykke til :)

spennende:) ville fortalt det ganske raskt jeg, så blir det lettere å tilrettelegge for deg fra starten av :) godt med småbarnsavdeling da, det er jo relativt rolig i forhold til storbarn :P sitte å lese bøker og kose med småttisene:) (jeg å vil bli førskolelærer!)

Lykke til i praksis. Jeg er helt sikker på at de legger det litt tilrette for deg og at du får en fin tid i barnehagen :)

Lykke til i praksis :-)

Jeg ville nok ha sagt det med en gang, slik at veilederen kan ta litt hensyn og iallefall vite hvorfor du kanskje ikke er i 120% modus hele tiden. Da har de kanskje større forståelse og :)

Ja, takk for gode ord :) skal nok fikse seg! Bare vet hvor hardt det er å bli vurdert opp og ned i mente hele dagen og må jobbe som en hest for å bli godkjent.. Men det bør gå dette og ;p
Skal møte veileder i dag på sånn praksis forarbeidsmøte så får vi høre hva damen sier :p
Ja veldig glad det er på liten iforhold til stor :) men hvordan er det med løfting osv? Kan jeg løfte det jeg vanligvis gjør i Bhg, eller bør jeg være mer forsiktig??

Jeg tror nok man kan løfte i barnehagen selv om man er gravid, med mindre man har risikosvangerskap eller har bekkenproblemer eller lignende.. Men tror det er veldig viktig å tenke teknikk hele veien, og prøve å redusere løftene litt hvis man kjenner det blir for mye.. Så må man heller se an litt tenker jeg :-)

Jeg har ikke slutta løfte og bære og kose med sønnen min på 13 kg f.eks, men jeg har jo bare 3 timer om dagen med han, det er kanskje annerledes med 15 barn og 8 timer :P

Jobber i bhg selv med de minste. Er lange tunge dager innimellom. Ville nok fortalt det ja. Lykke til i praksis. Tre uker klarer du! Stå på!

Takk takk :) håper det er en kjekk og grei praksislærer vertfall :)
Skal gjøre mitt beste jeg i jobben altså :) men me en sviktende rygg og så vanvittig trøtthet blir det jo ikke 100 % men sier det til henne jeg :)
Håper hun har vert gravid selv og vet hva det går i :)

Da jeg var gravid med min eldste var jeg i praksis på småbarnsavdeling. Fortalte det til veilederen min og hun tok det veldig fint, hun satte pris på at jeg fortalte det til henne. :)
Lykke til :)

Ja, takk for gode ord :) skal nok fikse seg! Bare vet hvor hardt det er å bli vurdert opp og ned i mente hele dagen og må jobbe som en hest for å bli godkjent.. Men det bør gå dette og ;p
Skal møte veileder i dag på sånn praksis forarbeidsmøte så får vi høre hva damen sier :p
Ja veldig glad det er på liten iforhold til stor :) men hvordan er det med løfting osv? Kan jeg løfte det jeg vanligvis gjør i Bhg, eller bør jeg være mer forsiktig??

Hvordan gikk møtet med veilederen?:-)

Skjønner deg veldig godt! Jeg var i praksis fra uke 8 til uke 14 på sykehuset. er sykpleierstudent på siste semester.. var tungt!

Vi var 10 studenter som skulle i samme Bhg og var på møtet i sammen så jeg fortalte det ikke i dag.. Følte det ble litt for personlig når vi bare gikk igjennom sånn generelle ting.
Men skulle vist ha et møte på mandag bare meg og hun andre studenten og praksislærer, så da tenker jeg at jeg sier det :)

De har vist slått 2 småbarnsavdelinger sammen så vi blir da 20 barn og 6 voksne + 2 studenter..
Mange toddlere på en plass det :p

Ellers virket hun grei, dame i 40 årene! Får se på mandag da ;)

Back
Topp