Gruer meg til oul!

jente86

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det flere enn meg som gruer seg mer enn å glede seg til oul? Jeg vil jo egentlig glede meg, men klarer liksom ikke. Er så redd for å få dårlig nyheter! Så nå gleder jeg meg egentlig bare til oul på tirsdag er overstått! Grusomt å gå å grue seg slik! :/

Kan forstå at du gruer deg. Men det er kanskje lurt å tenke at hvis det er noe galt så er det best å oppdage det tidligste mulig. Har du gunn til å tro at noe er galt da?

Det gjorde jeg også. Var så redd for at babyen ikke skulle være frisk eller noe sånt.. Men alt snudde når jeg lå på bordet og fikk se babyen på skjermen! Ble 10 kg lettere :-) Bare gled deg du, det er en kjempefin opplevelse, og veldig liten sjanse for at noe skulle være galt :-)

Jeg har ingen grunn til å tro at det er noe galt. Svangerskapet til nå har vært bra og jeg har allerede hørt hjertelyden 2 ganger :) Og ellers er jeg friskere enn noen gang! Men har ei venninne som fikk dårlige nyheter på ultralyden, så klarer ikke helt å legge det fra meg! Heldigvis har jeg en perfekt samboer som trøster og beroliger meg når det blir som verst. Men gleder meg til å få det overstått nå! Heldigvis bare få dager til..

Jeg gleder meg veldig, men kjenner samtidig på det du sier! Det kan jo dukke opp dårlige nyheter, men sjansen for den er jo liten :)

Men kanskje greit å bruke noen minutter på å tenke gjennom hva du tenker om å evnt få dårlige nyheter, og så legge det bort? Det rådet fikk jeg av jm når jeg skulle til ul med nr to og var ganske bekymret (uten grunn), og det hjalp hvertfall meg :) Jeg tenkte gjennom mine største skrekker og hvordan jeg evnt kom til å reagere, og kom fram til at uansett var det lite jeg kunne gjøre for å forandre på, og at å få vite tidlig er en stor fordel om det er noe som ikke er normalt :)

Uff, ikke noe godt å gå å grue seg.. forstår deg godt, men prøv å tenk så positivt som mulig ;) Når skal du på ul da?

Skjønner at du gruer deg. Det gjør jeg også! Men det kommer nok til å gå kjempe fint :) Bra det ikke er så lenge å vente for deg. Think positive ;)

Skal på oul på tirsdag, så heldigvis ikke så lenge til!
Takk for gode ord alle sammen! Nå skal jeg prøve å tenke positivt frem til tirsdag :)

Er det flere enn meg som gruer seg mer enn å glede seg til oul? Jeg vil jo egentlig glede meg, men klarer liksom ikke. Er så redd for å få dårlig nyheter! Så nå gleder jeg meg egentlig bare til oul på tirsdag er overstått! Grusomt å gå å grue seg slik! :/

Jeg er helt lik deg, jeg gruver meg mere enn jeg gleder meg :( for man hører jo om alle disse skrekk historiene, jeg har på en måte ikke helt klart å gledd meg helt over dette at jeg er gravid enda, for jeg er så redd for at det skal være noe feil med barnet. Jeg er førstegangs fødende og vet jo ikke hva jeg går til, så vet jo heller ikke hva jeg skal kjenne på om det er noe galt eller ikke.. så ser også fram til at ultralyden er overstått slik at men vet hva man skal forholde seg til.

Men vittigste er vel at man bare prøver å ikke tenke så mye på det, og heller se lit fram til den dagen. for da vet man jo mere om denne lille huleboeren som bor inni oss. :-)

Lykke til i alle fall.

Jeg er helt lik deg, jeg gruver meg mere enn jeg gleder meg :( for man hører jo om alle disse skrekk historiene, jeg har på en måte ikke helt klart å gledd meg helt over dette at jeg er gravid enda, for jeg er så redd for at det skal være noe feil med barnet. Jeg er førstegangs fødende og vet jo ikke hva jeg går til, så vet jo heller ikke hva jeg skal kjenne på om det er noe galt eller ikke.. så ser også fram til at ultralyden er overstått slik at men vet hva man skal forholde seg til.

Men vittigste er vel at man bare prøver å ikke tenke så mye på det, og heller se lit fram til den dagen. for da vet man jo mere om denne lille huleboeren som bor inni oss. :-)

Lykke til i alle fall.

Jeg er og førstegangsfødende. Det er mye spennende, men akkurat nå synes jeg ting er mest skummelt. Bekymrer meg for alt, håper det blir bedre etter at oul er overstått! Er det lenge til du skal på ultralyd da? Jeg skal heldigvis allerede på tirsdag! Skal bli så godt å få det overstått!
Jeg leser om så mange her inne som kjenner bevegelse, og det har ikke jeg gjort.. Tror jeg. Så skal bli godt å få sett at alt er bra med den lille :)
Masse lykke til til deg og! :)

Jeg og gruer meg litt... Tør ikke juble i det hele tatt før jeg har vært der. Jeg er egentlig mer redd for at det ikke skal være liv, enn at noe er "galt"... Ennå 16 dager til vi skal på ul... Måtte de bare gå fort!

Jeg skjønner at du gruver deg, jeg gruver meg veldig selv,

Kommer nok til å gå kjempe bra :) og bra at det ikke er så lenge til du skal på oul da,
går kjempe fort til Tirsdag :)

Jeg er også førstegangsfødene og gruer meg også til oul.. Redd for å vite at hjerte har sluttet å banke eller noe. Vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Er 15 uker påvei imorgen, er ikke noe kvalm og føler meg helt vanlig.. Og det er litt skummelt...

Jeg er og førstegangsfødende. Det er mye spennende, men akkurat nå synes jeg ting er mest skummelt. Bekymrer meg for alt, håper det blir bedre etter at oul er overstått! Er det lenge til du skal på ultralyd da? Jeg skal heldigvis allerede på tirsdag! Skal bli så godt å få det overstått!
Jeg leser om så mange her inne som kjenner bevegelse, og det har ikke jeg gjort.. Tror jeg. Så skal bli godt å få sett at alt er bra med den lille :)
Masse lykke til til deg og! :)

Takk :-)

Vi skal på ordinær ultralyd på fredag. Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent bevegelser, men er ikke 100% sikker. Men ja det skal bli greit å få vite mere.

Jeg gruet meg også veldig til oul med første. Hadde hyperemessis og gått ned 10 kg før ul, var veldig bekymret for hvordan dette hadde påvirket den lille i magen. Hadde jo ikke kjent noe liv, så var mildt sagt et nervevrak.
Husker jeg skalv som et aspeløv da jeg lå på benken. Heldigvis var alt fint i magen og jeg kunne slappe mer av. Morkaken lå foran så det var forklaringen på hvorfor jeg ikke hadde kjent noe liv. Begynte å kjenne liv et par dager etter ul faktisk :)

Denne gangen er jeg ikke spesielt nervøs for oul, selv om jeg har vært dårlig denne gangen også og gått ned noen kilo. Vet jo med meg selv at det gikk fint sist og klarer å roe meg med den tanken :) Er der i mot veldig spent og gleder meg til å se den lille sprellefanten. Har kjent mye liv i det siste, både foran og på sidene, så kanskje morkaken ligger bak denne gangen :)

[
="jente86, post: 15768113, member: 81664"]Er det flere enn meg som gruer seg mer enn å glede seg til oul? Jeg vil jo egentlig glede meg, men klarer liksom ikke. Er så redd for å få dårlig nyheter! Så nå gleder jeg meg egentlig bare til oul på tirsdag er overstått! Grusomt å gå å grue seg slik! :/[/quote]

skjønner din redsel , har litt blanda følelser selv.
men har jo kjent liv å det er vel positivt.
i tilegg venter jeg jo brev fra ullvoll pgr jeg må til noen videre undersøkelser pgr noen prøver de hadde funnet noe på..... så pgr det er jeg vel litt engstelig. men satser på at alt er bra ;) ;) ;)

men jeg er nok oxo litt redd for dårlige nyheter :/ vi får krysse fingre.........
går nok sikkert helt fint;)
lykke til;)

Uff ja kjenner meg til det der, så du er ikke alene om den følelsen. Gruer meg jeg også,redd for at de gir noe dårlige nyheter, har jo vært til tidlig ul da sa jo legen at alt så bra ut:) Det var da i uke 10+4. Menn kjenner har mer gue følelse enn glede:/ fortsatt noen dager til jeg skal på oul så får prøve ¨tenke pos.:)

Åja nå så jeg at det var tirsdag, uansett, lykke til!:) blir nok myye kjekkere enn du tror:)

Back
Topp