Gruer meg til jordmorkontrollen!

mammatildennis2014

Betatt av forumet
Nå gruer jeg meg til kontroll i morgen hos jordmora! Jeg har ikke vært der siden første uka i februar og heller valgt å bruke legen siden jeg liker han bedre enn jordmora som ikke "husker" meg fra gang til gang. Jeg hadde egentlig time for en uke siden, men lå da rett ut med streptokokker i halsen og pencelin-kur (siste dag på pencelin i morgen). Jeg har igrunn ikke lyst til å gå i morgen heller siden jeg ikke føler meg trygg på den dama, jeg er jo ung og uerfaren (21) og er vel litt usikker på meg selv og alt som skjer, og når jeg da føler at jordmora er like nervøs og usikker som jeg er synes jeg ikke det er noe gøy å gå dit!
Hva ville du gjort?
Jeg har vært i kontakt med ei anna jordmor som sa jeg burde bare bite tenna sammen siden det ikke er mer enn litt over 3 uker igjen.. Men vet helt klart at jeg ikke skal bruke henne i neste svangerskap! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjenner meg igjen på det med å ikke bli husket. Skjønner at de ikke kan huske alt, men når "en time" varer 20min, er du så senil at du må spørre to ganger om hvilket sykehus jeg skal føde på? For jeg har også svart på det hver 4 uke siden oktober.

Grunnen til at jeg går er fordi legen min fatter ikke interesse for hverken pasientene sine eller svangerskap, og jeg liker jo å få høre hjertelyden, samt at noen sjekker symfysemålene.

Men hvor usikker og uerfaren er hun? Får du ikke besvart spørsmålene dine? Er du redd for at hun skal gå glipp av noen faresingnaler?

For når det kommer til min og mitt barns helse, er jeg en følelsesløs hurpe. Jeg ville sagt til henne at jeg ikke føler meg trygg på de vuderingene hun gjør, og at du ønsker en mer erfaren jordmors vudering. Spesielt nå som du går inn i den tiden der føding er nært forestående, og det å gå for langt over tiden er farlig.

Kjenner meg igjen på det med å ikke bli husket. Skjønner at de ikke kan huske alt, men når "en time" varer 20min, er du så senil at du må spørre to ganger om hvilket sykehus jeg skal føde på? For jeg har også svart på det hver 4 uke siden oktober.

Grunnen til at jeg går er fordi legen min fatter ikke interesse for hverken pasientene sine eller svangerskap, og jeg liker jo å få høre hjertelyden, samt at noen sjekker symfysemålene.

Men hvor usikker og uerfaren er hun? Får du ikke besvart spørsmålene dine? Er du redd for at hun skal gå glipp av noen faresingnaler?

For når det kommer til min og mitt barns helse, er jeg en følelsesløs hurpe. Jeg ville sagt til henne at jeg ikke føler meg trygg på de vuderingene hun gjør, og at du ønsker en mer erfaren jordmors vudering. Spesielt nå som du går inn i den tiden der føding er nært forestående, og det å gå for langt over tiden er farlig.
Er ikke redd hun skal glemme å sjekke noe å sånn, for hun er helg klart flink på det hun gjør. Hun har lang erfaring etter å vært føde-jordmor i mange år, men føler liksom at etter å ha forklart 5 ganger hvorfor mannen ikke jobber der han jobbet første gang jeg var hos henne og forklart hver gang at jeg hadde en vanskelig tid da jeg kom hit for 3 år siden som 18 åring (noe jeg vanligvis ikke liker å snakke om) og at hun må liksom spørre og når jeg har svart så blir det hver gang "pinlig-stillhet" i rommet. Hun har husket alt jeg vet er normalt hver gang og er grei til å fylle ut på helsekortet, men jeg føler jo det er viktig å kunne stole på den jordmora man har også! Hadde føler det er lettere å fortelle om problemer og dilemmaer til min mannlige lege enn til henne :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner godt du ikke har lyst til å dra. Kan du ta resten av kontrollene hos legen?
Uansett så vil jeg bare ønske deg lykke til :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har selv valgt å kun ha kontroller hos legen min, da jordmor i kommunen her og jeg bare ikke klaffer. Syns det er synd da jordmor innehar mye kunnskap lege ikke har, men altså hvis man ikke føler man får noe ut av det ser jeg ikke helt vitsen ..

Om du har time så ville jeg vel bare bitt tenna sammen og gått.
Men ser ingen grunn til å sette opp flere timer hos JM om dere ikke har kjemi.
Om det er noe ang fødsel som du lurer på så kan du helt sikkert få en omvisning på føden om du ringer og spør :)

Back
Topp