Gruer meg til hemorider...

Underfullt

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Grøss* Nå har det nettopp vært en tråd om revning, men jeg må si jeg synes det er verre med hemoridene.. Av ting det snakkes lite om så er det det verste jeg var uforberedt på. Nå råder jeg alle mine gravide venninner til å ta med babyolje og engangshansker i fødebaggen. Sånn i tilfelle.. Og nesten alle jeg kjenner som jeg har snakket om dette med har fått hemorider under fødselen.
Klart de som regel går tilbake i løpet av 6-8 uker, men det skjer jo ikke alltid. Og det forutsetter jo at man vet at man må stappe de inn og klemme de flate relativt ofte..
Kjenner at jeg gruer meg til det!

Og jeg har i tillegg en hemoride som ikke forsvant. Fikk nemlig en rundt uke 22 i svangerskapet sist.. De jeg fikk under fødselen forsvant.

Flere som har hatt plager med hemorider? Har det nå? Evt ikke hadde tenkt på at det er noe man får..? Noen som har født før og ikke fikk hemorider?

Du gruer deg til hemoridene ? Får alle hemorider????? Eller mener du at det er normalt og få det...

Min mor har født fire barn, og har flere venninner med barn, ingen av disse har hatt hemoroider - verken under eller etter svangerskap, eller pga fødsel. Er nok ikke noe "alle" får - heldigvis :)

Jeg fikk sist, plagsomme ja men gruer meg ikke til de akkurat. :) Og jeg klemte de ikke, bare brukte krem og stikkpiller. Er nok ikke alle som får det akkurat som det ikke er alle som revner

Jeg slapp heldigvis unna sist gang, satser på at det ikke kommer noen denne gangen heller!

Slapp unna sist og satser på å slippe unna denne gangen også... Er ikke noe alle får, akkurat som at ikke alle revner under fødselen heller...

jeg har født 3 ganger og ikke fått hemorider noen av gangene, men jeg har vært plaga nedentil pga tørre slimhinner i rompa, da snakker vi så tørt at det blir rifter i rompa... skreik når jeg satt på do og måtte sitte i grønnsåpevann etter dobesøk... DET gruer jeg meg til... hadde det med nr 2 og nr 3... og jeg ble sjekka på sykehuset pga det så jeg vet at det ikke var hemorider...

Heldige dere som har sluppet!! Godt å høre at det er mange som ikke får det også. Her må jeg nok bare vente på at de kommer.. Har ei venninne som hadde samme problem som meg med første, og hun har allerede fått nr to og fikk verre hemorider denne gangen. Men de forsvant heldigvis litt raskere for henne denne gangen.

FruSkjong: Du som fikk tørre slimhinner, kanskje det ville hjulpet deg å bruke en engangshanske med litt babyolje og ta litt på i åpningen rett før du skal på do? Det hjalp meg når hemoridene var vonde, og det hjelper kanskje når slimhinnene er tørre også? Glir jo litt bedre da...

Fikk under forrige svangerskap, og det ble enda verre etter fødsel. Kom typisk et "Du har fått en velskapt sønn. Og ja, så har du fått hemorroider" fra jordmora etter at hun var ferdig å sy... Klarte aldri å få dem helt under kontroll, heller, så har vært inne og fått stripset to ganger i løpet av det siste året. Dessverre var den virkningen midlertidig, ettersom alt har kommet tilbake mye verre enn jeg kan huske at det var. Det med babyolje har jeg ikke tenkt på, men skal absolutt prøves ut! I tillegg har jeg begynt med fysioterapi og akupunktur for å få kontroll over fordøyelsen, og foreløpig virker det som om det kan ha hatt en veldig positiv effekt. Krysser fingre... 

*grøss* jeg fikk under fødselen sist og det var helt grusomt.
Jeg skjønte ikke selv hva det var(helt uforberedt på sånt) så det ble jo ikke oppdaga det første døgnet.
Er ikke av den typen som maser på disse jordmødrene og sykepleierne. Dessuten var jeg mye overlatt til meg selv de første dagene.

Fikk en krem som funket kjempebra! Ikke merket noe til det siden da..
Huff, det hadde jeg glemt. *takk for påminnelsen* får bare forberede meg på det skjer igjen, men da vet jeg ihvertfall hva det er og hvordan fikse det..

Jeg fikk etter fødselen.. Har aldri i mitt liv opplevn noe så jævlig!! Satt å gråt på do hver eneste gang. Hemoroidene slapp ikke taket før jeg sluttet å amme etter 7 måneder! Kjenner allerede nå at de er på vei tilbake, siden den lille tar mye av væsken jeg får i meg, men nå er det ikke vondt enda da.. Gruer meg masse til jeg begynner å amme igjen! Problemet mitt er vel at jeg ikke klarer å få i meg nok væske :-(

Huff, så fælt det høres ut med hemorider...
Føler med dere som har hatt dette. Håper vi alle slipper dette etter hvert. 

Fikk også det sist gang, etter fødselen. Forferdelig! Har liksom nok fra før av å styre med, om man ikke skal ha dette i tillegg! Og nå kjenner jeg de begynner å komme igjen! Oh what a joy! Tør ikke tenke på hvordan det blir etter fødselen når det er som det er allerede nå!

Sniker fra mars 2012.. Tenkte jeg bare skulle fortelle at jordmor kan hjelpe til ift hemeroider under fødsel. Jeg hadde det bittelitt under det siste svangerskapet, og bekymret meg med tanke på fødsel. Jordmor anbefalte meg å skrive det ned i brevet til fødselsjordmoren. Det er jeg glad for at jeg gjorde, for JM holdt igjen mens jeg presset. Det føltes som om det ble mye verre, men da jeg kjente etter, var de så og si borte :)

Back
Topp