Gruer meg til fødselen!

*Angels*

Glad i forumet
Jeg er bare 12+1 og gruer meg allerede til fødselen!!! Uæææ!!!

Når jeg skulle ha førstemann tok det 5 timer fra første rie. 
Når jeg kom inn på sykehuset hadde jeg 3cm åpning. 1 time etterpå hadde jeg full åpning og pressrier!!!

er så redd for at jeg ikke rekker fram til sykehuset.. =(
Kommer til å si på innskrivingen at jeg kommer på sykehuset så snart jeg kjenner første rie omtrent!! jeg vil ikke risikere en skikkelig styrtfødsel hjemme!!!

*Angels* skrev:
Jeg er bare 12+1 og gruer meg allerede til fødselen!!! Uæææ!!!

Når jeg skulle ha førstemann tok det 5 timer fra første rie. 
Når jeg kom inn på sykehuset hadde jeg 3cm åpning. 1 time etterpå hadde jeg full åpning og pressrier!!!

er så redd for at jeg ikke rekker fram til sykehuset.. =(
Kommer til å si på innskrivingen at jeg kommer på sykehuset så snart jeg kjenner første rie omtrent!! jeg vil ikke risikere en skikkelig styrtfødsel hjemme!!!

Jeg har faktisk tenkt på det samme. Jeg var vel ca 2 timer på sykehuset før vesla var ute. SÅ har faktisk sjekket opp hjemmefødsel fordi jeg ikke orker stresset med å komme seg til sykehuset, har jo ei lita som vi også må ordne barnevakt til på en og samme tid som riene er i gang! Men så koster det 8.000 til vakthavende jordmor, så da tror jeg at jeg dropper det. Hehe.

Men jeg har også tenkt å stikke på sykehuset fort som F. når jeg kjenner noe og nekter å gå hjem igjen før bebisen er i armene mine, hihi.

Jeg pleier å si når jeg ringer til sykehuset med rier at jeg føder fort og må komme med ei gang :) 
Men var igangsatt sist da, slik at jeg var på sykehuset når det begynte.

Gruer meg jeg og! Sist tok det en liten evighet og epiduralen virket ikke! ;( Meeen, gleder meg til å bli ferdig for det er jo så verdt det! <3>

Det problemet har IKKE jeg!! At jeg er redd styrtfødsel altså! Her begynte riene kl 2 natt til onsdag 1.juni i fjor, og kl, 06.27 2.juni var han ute. ble tatt med sugekopp. så jeg vil heller vente lenger hjemme neste gang tror jeg. vi dro på sykehuset kl 16 1.juni fordi riene var så uregelmessige. og det var lite å gjøre på sykehuset så vi fikk bli der.

så jeg håper på litt fortgang med denne bebisen! =))

...og nå begynte jeg å grue meg og! :p Aldri født før....... usjamei..velger å tenke på det alle sier "man glemmer smertene når man har ungen i armene" .... :/ :) hehe..

åh, jeg gleeeeder meg!

Hadde en lang fødsel sist som tok over 50 timer fra første regelmessige rier til hun var ute. Men slutten gikk fort, greit og uproblematisk :)

Tenker på hjemmefødsel denne gang ;)
Kommunejordmora tar det. skal bare ha 2000, og det er nesten det man får igjen av penger for å føde hjemme ;)

Her brukte jeg laaaang tid. Var da på 4 eller 5 dager overtid. Vannet gikk kl 01 om natten pga jordmors røsking... Var på kontroll kl 11 ut  på dagen. hadde regelmessige rier men uten effekt. Dro hjem (ca 40 min kjøring en vei)... riene begynte kl 02 den natten dro innover 05 tiden.. pressriene begynte ca 1330 ca og han var ikke ute før 1500 ut på dagen... og da stod ho klar med sugekopp men valgte o klippe meg opp alt formye... følte meg som en kjøttkake i 3-4 uker etter på...

Prøvde akupunktur, lystgass, og til slutt epudural... Det siste funket flott så det sattser jeg på nestgang å he he ....
2,5 år etterpå er alt glemt av smerter... så for min del håper jeg det går litt fortere men skjønner godt frykten deres hvor det har gått litt vela fort gitt...

Heidi:) skrev:
...og nå begynte jeg å grue meg og! :p Aldri født før....... usjamei..velger å tenke på det alle sier "man glemmer smertene når man har ungen i armene" .... :/ :) hehe..

Ikke noe vits i å grue ser når man ikke har gjort det før! =)) sånn tenkte jeg, og jeg gruet meg aldri heller. jeg angret sånn uti fødselen og ba om å få dra hjem, men det gikk veldig fint selvom det tok lang tid. og jeg hadde en del medisinsk innblanding.

jeg sa rett etter fødselen at jeg aldri skulle føde igjen. dette er snart 14 mnd siden og her sitter jeg.... ;-)))

Heidi:) skrev:

Ingenting å grue seg for!!! =D
For all del. Hadde en kjempeflott fødsel. 
Men med nr 2 kan det gå mye fortere, og det er det jeg er redd for! =)

Det er jeg også, er redd det vil gå enda fortere denne gangen enn sist.Da tok det 3 trimer, men etter 2 timer hadde jeg full åpning hadde jeg 10 cm....
Det tar litt over 2 timer til nermeste sykehus...

Om det er noen trøst:
Vi bor 1,5-2 timer unna sykehuset. Sist fødsel tok 4 timer, fra første ri til gutten var ute. Jeg fødte i sykebil- og det var fantastisk! :)
Da jeg ble gravid igjen, sa legen at denne gangen måtte jeg enten 'bo' nærmere sykehuset når det nærmet seg eller planlegge hjemmefødsel. Nå skjedde ingen av delene, da jeg mistet. Men kan gjerne tenke meg å ha planlagt hjemmefødsel eller føde i sykebilen igjen :)

Back
Topp