Gruer meg til fødsel!!

Hermansinmamma

Glad i forumet
Jada, jeg vet man må igjennom det!

Dette blir min fjerde fødsel og nå gruer jeg meg mer enn noen gang. Har kun hatt en lang fødsel på 25 timer, ellers har de to andre gått veldig fint.

Men jeg gruer meg, gruer meg til smerte.. og tenk om det skjer noe alvorlig? Har jo vært så heldig med de andre, ikke vært noe krøll med verken barna eller med under fødsel, så nå er jeg redd for at jeg ikke skal være like heldig.

Noen andre som har født før som tenker det samme?

Det blir verre jo mer du fokuserer på det negative :) smerten dreper ikke og går over hehehe :)

Jada, jeg vet man må igjennom det!

Dette blir min fjerde fødsel og nå gruer jeg meg mer enn noen gang. Har kun hatt en lang fødsel på 25 timer, ellers har de to andre gått veldig fint.

Men jeg gruer meg, gruer meg til smerte.. og tenk om det skjer noe alvorlig? Har jo vært så heldig med de andre, ikke vært noe krøll med verken barna eller med under fødsel, så nå er jeg redd for at jeg ikke skal være like heldig.

Noen andre som har født før som tenker det samme?
Jeg kjenner meg veldig igjen. Gruer meg mer enn noen gang. Hatt to lange fødsler, den andre verre enn den første. Er ikke så redd for at noe skal gå galt, men at det skal bli som sist, eller kanskje enda kjipere?

Vi må igjennom det, men det er tanker som kommer innimellom og som vil melde seg mer jo nærmere vi kommer.

Jeg kjenner meg veldig igjen. Gruer meg mer enn noen gang. Hatt to lange fødsler, den andre verre enn den første. Er ikke så redd for at noe skal gå galt, men at det skal bli som sist, eller kanskje enda kjipere?

Vi må igjennom det, men det er tanker som kommer innimellom og som vil melde seg mer jo nærmere vi kommer.

Jeg er redd det kommer til å gå alt for fort eller være en laaaaang fødsel.

Jada, vi må gjennom det uansett. Men aldri kjent på den frykten som nå. Er vel ikke smerten jeg er aller mest redd for heller egentlig. Men er vel det at jeg ikke kan kontrollere situasjonen, og det i seg selv er ille skummelt!!

Det blir verre jo mer du fokuserer på det negative :) smerten dreper ikke og går over hehehe :)

Fokuserer ikke på det negative, men har en indre frykt som nekter å slippe taket. Neida, smerten dreper ikke. Og når fødselen er alt glemt, men når man har hatt en fødsel på 25 timer en gang, og rier konstant med 3-5 minutter mellom i alle de timene, så blir man både sliten og sur. Får inderlig håpe at det ikke blir slik denne gangen :)

Fokuserer ikke på det negative, men har en indre frykt som nekter å slippe taket. Neida, smerten dreper ikke. Og når fødselen er alt glemt, men når man har hatt en fødsel på 25 timer en gang, og rier konstant med 3-5 minutter mellom i alle de timene, så blir man både sliten og sur. Får inderlig håpe at det ikke blir slik denne gangen :)
Jada jeg skjønner det, hadde ikke noe drømme fødsel jeg heller, men ingen fødsel er lik heldigvis :)

Jeg kan ikke si at jeg akkurat gleder meg nei... nå hadde jeg en relativt rask fødsel, 7 timer fra første rie, men handler mer om hva som skjedde i de timene for min del. Gleder meg til det er overstått er vel mer riktig beskrivelse for min del ;)

Synes det er helt normalt å grue seg når man vet hva man går til jeg! Betyr at man er forberedt på hva som kommer, for min del betyr det da å spy i 7 timer og gå fra 3 til 10 på en time.

Jeg gleder meg til fødsel, er min 3dje. Men er mange som gruer seg, og er veldig lurt å snakke om det med jordmor eller lege:) forberede seg litt mentalt, jeg ble tipset om å gå igjennom fødselen i hodet, tenke på hva jeg tror kommer til å skje, og hva som kan skje, ikke krisemaksimere det da, men da er man gjerne litt roligere når man står i det:)

Jeg grugleder meg [emoji12]
Hadde en grusom førstefødsel med påfølgende komplikasjoner som gjorde at jeg måtte være på sykehuset i 9 dager etterpå. Andre fødselen var i mine lyne en drømmefødsel, det gikk veldig raskt og jeg hadde ikke bruk for smertestillende. Jeg har bestilt en ny sånn fødsel [emoji12][emoji23] men det finnes vel rimeligvis ingen garanti for det da...
Gleder meg noe helt enormt til jeg har lillegutt i armene og til tiden etterpå når en blir kjent med det nyeste medlemmet i familien [emoji7][emoji170][emoji324]

Jeg gleder meg til fødselen, men nå er det jo så lenge siden sist så husker ikke at det var så vondt, bare veldig slitsomt. Dette blir siste gang, så denne gangen blir det uten smertelindrende(om det lar seg gjøre) første fødselen min tok ca 7 timer fra første rie til hun var ute. Så satser på at det går fort denne gangen også. Smerter er bare midlertidig, heldigvis. Var livredd for å føde første gang, men nå vet jeg iallefall noen lunne hva jeg går til,så nå gleder jeg meg bare, men kan jo vær det forandrer seg når fødselen nærmer seg

Gidder ikke bruke energi til å tenke på fødsel, for er noe man må igjennom uansett. Men bare tenk på den fine premien på slutten da :Heartred

Gidder ikke bruke energi til å tenke på fødsel, for er noe man må igjennom uansett. Men bare tenk på den fine premien på slutten da :Heartred

Enig med deg! Lurt å forberede seg på hvordan man skal puste riktig, for det er til stor hjelp, utenom det er det best å ikke tenke på fødsel! :)

Jeg gleder meg, av den ene grunn til at da er det ikke lenge til jeg får premien!! :D :D Smertene og spenningen rundt når fødselen starter og om jeg i det hele tatt rekker frem til sykehuset....not so much, men det er ingenting jeg får gjort noe med, så orker ikke bruke energi på å tenke på det...

Jeg er andregangs, men da jeg var gravid med jenta mi grudde jeg meg faktisk ikke i det hele tatt. Tok ting akkurat som det kom :) Såklart grudde jeg meg til smertene, og det gjør jeg denne gangen også! Skikkelig.. men igjennom det må man :D

Jeg er andregangs, men da jeg var gravid med jenta mi grudde jeg meg faktisk ikke i det hele tatt. Tok ting akkurat som det kom :) Såklart grudde jeg meg til smertene, og det gjør jeg denne gangen også! Skikkelig.. men igjennom det må man :D
Samme her[emoji3]

Man får den nyyyyydeligste premien da [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]

Back
Topp