Gruer meg til etter fødsel

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Ja, jeg gleder meg til fødsel, men gruer meg til den tiden på sykehuset med å dele rom med andre.. :smiley-ashamed005

Jeg overtenker alt, og for snart 12 år siden tenkte jeg på dem som lå der at jeg ikke ville hoste, nyse eller gjøre noe som helst for å vekke de andre mødrene feks om natta. Fikk panikk om jenta gråt om jeg ikke klarte og stoppe hun og slike ting. Det er jo så teit, men jeg har tenkt på det nå at det blir nok likt om ikke verre.

Jeg skal være mest sannsynligvis alene på fødsel og jeg regner med at da familierom ikke er akutelt? Eller kan jeg skrive i fødebrevet at det er ønskelig om det er ledig? Jordmor jeg skal prate med om det?

Føler meg helt på trynet bare av og skrive denne tråden for å være ærlig. Jeg ser selv hvor teit det er, men jeg sliter veldig med sosialangst og jeg vil ikke at jeg skal drive og ta hensyn til andre enn den lille jenta som kommer denne gangen og jeg er veldig bevisst på slike ting selv bare jeg sitter på et venterom at jeg må sitte fint og være stille og ikke forstyrre. :laughing001

Så.. Noen tips?

Dette er jo et reelt problem og bekymring for deg så jeg syns du skal snakke ærlig med jordmor om det..
Jeg har også problemer med å bo på rom med andre på sykehuset, derfor har jeg dratt hjem samme dag eller dagen etter fødsel med alle tre barna mine:) (Jeg har vært veldig heldig og vært i fin form til det..)

Skjønner deg godt. Jeg delte rom med ei mor med en baby som hylskrek konstant. Sønnen min reagerte heldigvis ikke på lyden. Jeg var såpass trøtt at jeg slumret meg gjennom skrikingen. Jeg sov jo med ett øye åpent likevel. De nyfødte lager så mye lyder og jeg må sjekke hele tiden. De som jobber på barsel er heldigvis flinke å ta ut babyen / avlaste mor noen timer på natten.

Vi har tilbud om barselhotel på vårt sykehus men sist risikerte jeg å bli lagt på avdeling med andre pga høyt blodtrykk. Jeg hadde også mye angst rundt det å skulle være uten mannen min etc. Jordmødrene gjorde alt de kunne for å gi meg et rom på hotellet med mannen min og etter mye om og med så fant de et rom til oss.

Så jeg forstår godt bekymringen din.

Ta det gjerne opp med jordmor både nå og på innskrivning og på sykehuset før/etter fødsel. Stå på ditt og forklar hvordan du føler deg. De fleste vil nok gjøre hva de kan for å hjelpe deg :)

Problemet er jo at jeg har epilepsi, så det blir sikkert veldig vanskelig og få til. Men jeg pratet med en jordmor og hun skulle skrive det og sende til sykehuset. Jeg gruer meg ekstremt mye, jeg vet jo at fokuset skal være på bebis, så blir litt trist om det at andre skal gjøre meg nervøs og fokusere på andre i tillegg.

Men det var hvertfall godt og få det ut, går det ikke, så går det ikke. Men da har jeg jo prøvd i allefall.

Back
Topp