Gruer meg til den dagen:(

Jasminaugust2016

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Sensommerbarna 2016
Ja, det gjøre jeg. Jeg var helt rolig fram til nå. Men nå gruer meg så mye når jeg tenker på at det er mulighet for at jeg blir alene på fødselstue:( Jeg får ikke sove i natt og gråter.

Jeg har termin 02 okt, men mest sannsynlig får jeg lille i sep. Om fødselen finner seg mellom 16:00 og 07:00, er jeg alene på fødselstue. Mannen min må bli med sønnen vår siden vi fant ingen barnevakt til nå:( planen var at min mor skulle komme på besøk, men hun fikk avslag fra UDI på besøks visumsøknaden:(

Jeg aner ikke hva som skal skje. Jeg har time med jordmor i morgen og tenker å ta det med henne. Er noen her som opplevd dette(være alene på følelsen) eller vet noen som har gjort? Det som bekymre meg mest er om jeg får tett oppfølging siden ingen som er med meg, eller blir jeg liggende alene på rommet for noen stund? Jeg vet at det er vanligvis hektisk på føde avdeling. Jeg er redd for at noe skal skje mins jeg er der alene:(

Ja, det gjøre jeg. Jeg var helt rolig fram til nå. Men nå gruer meg så mye når jeg tenker på at det er mulighet for at jeg blir alene på fødselstue:( Jeg får ikke sove i natt og gråter.

Jeg har termin 02 okt, men mest sannsynlig får jeg lille i sep. Om fødselen finner seg mellom 16:00 og 07:00, er jeg alene på fødselstue. Mannen min må bli med sønnen vår siden vi fant ingen barnevakt til nå:( planen var at min mor skulle komme på besøk, men hun fikk avslag fra UDI på besøks visumsøknaden:(

Jeg aner ikke hva som skal skje. Jeg har time med jordmor i morgen og tenker å ta det med henne. Er noen her som opplevd dette(være alene på følelsen) eller vet noen som har gjort? Det som bekymre meg mest er om jeg får tett oppfølging siden ingen som er med meg, eller blir jeg liggende alene på rommet for noen stund? Jeg vet at det er vanligvis hektisk på føde avdeling. Jeg er redd for at noe skal skje mins jeg er der alene:(
Hmm.. Har ikke sønnen noen venner han kan besøke hvis behovet kommer? Naboer? Venner av dere som enten kan ta seg av han en stund eller ei god venninne av deg som kan steppe inn og bli med på føden?

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ut som en lei situasjon, og forstår godt redselen din. Dere kan ikke ansette en barnevakt da? Hvis dere leter etter en nå har derej o tid til og finne en dere kan stole på.

Hva feiler det Udi? De er så utrolig hensynsløse. Min mann er fra Nigeria så vi har hatt nok med dem og gjøre og ingenting har vært positivt for å si det sånn. Så trist at din mor ikke får komme, utrolig urettferdig.

Sent from my SGP321 using BV Forum mobile app

Mannen min er i Singapore i to uker til, så om det skjer før da så blir jeg alene.

Jeg er helt innstilt på at det kommer til å gå bra å være alene, har snakket med både fastlege og jordmor om dette.

MEN, jeg skjønner at du ikke vil være alene. Er det ikke noen i nærmiljøet som sønnen deres er trygg på, nabo eller kompis eller noe. Jeg ville ha snakket med jordmor først og fremst, så prøvd å finne en barnevakt som kan komme på kort varsel. Går gutten i barnehage? Kanskje noen han er trygg på der kan steppe inn om det skjer utenom åpningstid.

Hmm.. Har ikke sønnen noen venner han kan besøke hvis behovet kommer? Naboer? Venner av dere som enten kan ta seg av han en stund eller ei god venninne av deg som kan steppe inn og bli med på føden?

Jo, han har en veldig nær venn men moren hans er høyegravid og venter babyen selv i okt. Vi synes det er ganske tungt å spørre dem. Vi har sport nesten alle vi vet av venner til og med at vi forslått med utbetaling for å bli med sønnen, men dessverre alle kom tilbake med en eller annen unnskyldning:(

Mannen min er i Singapore i to uker til, så om det skjer før da så blir jeg alene.

Jeg er helt innstilt på at det kommer til å gå bra å være alene, har snakket med både fastlege og jordmor om dette.

MEN, jeg skjønner at du ikke vil være alene. Er det ikke noen i nærmiljøet som sønnen deres er trygg på, nabo eller kompis eller noe. Jeg ville ha snakket med jordmor først og fremst, så prøvd å finne en barnevakt som kan komme på kort varsel. Går gutten i barnehage? Kanskje noen han er trygg på der kan steppe inn om det skjer utenom åpningstid.

Jeg tror også at det skal går bra, men bare når jeg tenker på at noe kan skje, får jeg masse panikk og bli urolig. Det ganske lurt å ta det opp med jordmor i morgen og få høre hva er rutiner på sånn situasjoner på fødsel avdeling :)

Vi har samme dilemma, har ingen som kan sitte barnevakt, så jeg regner med å måtte føde alene også. Men i grunn har jeg begynt å tilvenne meg tanken. Tenker at mannen og ungen må nå få lov å komme inn rett etterpå for å se babyen.

Jo, han har en veldig nær venn men moren hans er høyegravid og venter babyen selv i okt. Vi synes det er ganske tungt å spørre dem. Vi har sport nesten alle vi vet av venner til og med at vi forslått med utbetaling for å bli med sønnen, men dessverre alle kom tilbake med en eller annen unnskyldning:(
Okai. Skjønner det er vanskelig å spørre de da.. :/

Hvor bor dere da? Kanskje noen av oss kan hjelpe? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Åh så snill. Vi bor i Trondheim.
Å ja. Det var desverre litt langt for meg som bor på sørlandet:( men hva med å opprette en tråd her å spørre? Vi er jo alle i samme situasjon her og vil jo tro at noen ønsker å hjelpe deg hvis de bor i nærheten og har mulighet så du slipper å føde alene:)

Å ja. Det var desverre litt langt for meg som bor på sørlandet:( men hva med å opprette en tråd her å spørre? Vi er jo alle i samme situasjon her og vil jo tro at noen ønsker å hjelpe deg hvis de bor i nærheten og har mulighet så du slipper å føde alene:)

Ja, kanskje det. Takk for det:)

Er veldig kjedelig når det blir slikt. Jeg bor også for langt vekke til å hjelpe.

Jeg og er for langt unna:(
Jeg og har vært forberedt på å føde alene, men nå ser det ut til at barnevakt situasjonen her har ordnet seg:) min største bekymring nå er om barnevakten må legge minien. Han er vanskelig å legge. Men jeg tenker at det ordner seg:)

Uff kjedelig situasjon. Jeg hadde nok også vært mer bekymret om ikke mannen kunne være med. Bor for langt unna til å hjelpe jeg også. Håper du blir roligere av å ha snakket med jordmor :)

-Fra appen-

Bur dessverre på feil sia av landet, eg og...krysse fingra for at da ordne seg :)

Åhh jeg ble så rørende av dere snille og hyggelige jenter. Tusen takk for alle tenker og ønsker:)

Jeg har snakket med jordmor i dag. Hun mente at det er helt trygt å føde alene. Det er bare at noen vil ha litt støtte fra nære folk. Jeg følte meg mer roligere og aksepterte situasjonen etter den samtalen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp