Gruer meg til dåp..

vimsemamma

Glad i forumet
Eller, gleder meg til å få Alva døpt, men det er dette med hvem vi skal invitere som jeg gruer meg til. Dåpen til Thale ble en katastrofe, da det var viktige familiemedlemmer som ikke kom, fordi de ikke likte andre familiemedlemmer[:(] Kan ikke gå i detalj, men alt er så vanskelig.. Hvem inviterer dere til middag, og hvem til kaffi? Jeg er av typen som enten inviterer alle eller ingen, synes f eks det er feil å bare invitere en onkel, og ikke alle..Åååh, koooomplisert!![:(][:(] Forslag til gode løsninger? ( Selv om jeg ikke gav mye info, hehe)

Her er det litt rart og.
Eg har invitert alle tantene on onklene til Aksel, alle besteforeldre, søskenbarn og oldeforeldre.

Så har eg invitert 1 onkel og tante til sambo. Han skal være fadder og det er de vi er mest med.
Men sambo ville ikke invitere barna der.

Så har eg invitert 1 fetteren min m/fam (det er de eg har mest kontakt med). Han skal være fadder. Og der tar eg ungene hans med pga, att eg er fadderen til datteren hans. Og det eneste hun snakker om for tiden er "Aksel baby" eller "Attsell bebi" (ho er 2 år [:D]) Og da må jo broren på 7 år og få komme [:)]

Og ene tanta mi, som er tante på begge sidene mine. Søsteren til mamma og mannen hennes (når han levde) var broren til pappa.

Vi blir 24 visst alle kommer. Eneste eg gruer meg til er att det er eg som må bestemme og snakke liksom.
Om att nå kan alle sette seg til bordene osv.

Hadde eg måttet invitert alle mine tanter og onkler og søskenbarn og alle sambo sine, så hadde nok gjestelisten vært på 150-200 stk.

ORIGINAL: eplemos

Her er det litt rart og.
Eg har invitert alle tantene on onklene til Aksel, alle besteforeldre, søskenbarn og oldeforeldre.
Så har eg invitert 1 onkel og tante til sambo. Han skal være fadder og det er de vi er mest med.
Så har eg invitert 1 fetteren min m/fam (det er de eg har mest kontakt med).
Og ene tanta mi, som er tante på begge sidene mine. Søsteren til mamma og mannen hennes (når han levde) var broren til pappa.

Vi blir 24 visst alle kommer. Eneste eg gruer meg til er att det er eg som må bestemme og snakke liksom.

Hadde eg måttet invitert alle mine tanter og onkler og søskenbarn og alle sambo sine, så hadde nok gjestelisten vært på 150-200 stk.

Ja, vi hadde blitt så mange vi også da, men mente Alva & Thale sine onkler:)

Ikke grue deg til snakkinga, det går så fint atte:) Også kan du være så stolt når du er ferdig[:)] 

ORIGINAL: vimsemamma

ORIGINAL: eplemos

Her er det litt rart og.
Så har eg invitert 1 fetteren min m/fam (det er de eg har mest kontakt med).

Ja, vi hadde blitt så mange vi også da, men mente Alva & Thale sine onkler:)

Ikke grue deg til snakkinga, det går så fint atte:) Også kan du være så stolt når du er ferdig[:)] 

Aksel har bare 5 onkler og 1 tante. Inviterer alle, men ene broren min jobber i Afrika så han kan ikke komme.
Hvor mange onkler og tanter har di da?

Nå vet jo ikke jeg hva grunnen til at de har problemer med hverandre er, men jeg tror ikke jeg ville brydd meg om hvem som likte hvem, men invitert de jeg selv ville ha der, så har du iallefall ikke utelatt noen, og de som er så barnslige at de ikke kommer, vel, det er de som går glipp av noe! Når det er en dåp, så burde de komme for barnet sin skyld (og din skyld) og klare å legge vekk de probleme de har med andre folk for noen få timer.

Jeg har 5 søsken, der ene onkelen har samboer. Sambo har 5 søsken, der 2 av de har samboer. Så da blir det vell 13? [:)]

ORIGINAL: HanneM85

Nå vet jo ikke jeg hva grunnen til at de har problemer med hverandre er, men jeg tror ikke jeg ville brydd meg om hvem som likte hvem, men invitert de jeg selv ville ha der, så har du iallefall ikke utelatt noen, og de som er så barnslige at de ikke kommer, vel, det er de som går glipp av noe! Når det er en dåp, så burde de komme for barnet sin skyld (og din skyld) og klare å legge vekk de probleme de har med andre folk for noen få timer.

Ja, det var jo det vi også tenkte sist gang, med den gang ei.. Dette er ikke min del av familien, men svigerfamilien, noe som gjør det enda mer komplisert. (For hvem vil vell lage kaos hos svigers?). Sist gang gikk det flere mnd før enkelte pratet til oss i det hele..Festlig..Huff, finner vel en løsning etterhvert..

Huff, så trist. Og UROLIG egoistisk svigerfamilie du har. Leit at det er dere som må ta hensyn. Håper det ordner seg[:)]

Huff, så trist. Og UROLIG egoistisk svigerfamilie du har. Leit at det er dere som må ta hensyn. Håper det ordner seg

sign!!!!!!!

ORIGINAL: Ditee

Huff, så trist. Og UROLIG egoistisk svigerfamilie du har. Leit at det er dere som må ta hensyn. Håper det ordner seg[:)]

Vi inviterte Olivers besteforeldre på begges sider, tanta og onkelen hans (mine søsken), ene tanta mi, ene kusina mi. På samboers side inviterte vi den ene fetteren med dama, tanta hans (hun var fadder til Oliver). Ei venninne av meg med hennes to barn ( ser på de som familien). I tillegg så inviterte vi min "svigermor"s barn, svigerbarn og barnebarn. Ikke alle som kom da, var 14 stk tilsammen.
Hadde vi invitert alt på begges sider haddedet blitt endel, men vi valgte kun noen få, og da de vi har mest kontakt med.

Er dårlig gjort, og barnslig oppførsel av familien om de ikke kan legge problemene igjen på hylla, og heller kose seg den dagen. Er jo dåpsbarnets dag, og ikke en dag en driver og sutrer fordi dere kanskje inviterer noen de ikke liker.
Inviter akkurat de dere om, og ikke ta hensyn til om det er noen som ikke går overens, det er ikke deres problem om de ikke kan oppføre seg som voksne på en slik dag.

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Ditee

Uff, helt enig.. Jeg ville bare kjørt på og invitert de som betød noe at var der. Som HanneM85 sier, om de er så barnslige at de sløyfer dåpen og lar være å prate med dere FORDI det er invitert noen de ikke liker, så får de ta det på sin kappe.. Prøv å tenke på det sånn at det ikke er deres tap om de lar være å komme..
Du finner helt sikkert en løsning på det som DU blir fornøyd med[:)] for det er det som er det viktigste.

Ja, jeg har jo bare lyst å kjøre på, slik som sist. Da fulgte jeg samvittigheten min, og ba alle. Men vet det blir krig om jeg gjør det igjen.. Og ja, det ER jo deres tap..Men samtidig blir det jo lille Alva sitt tap..Og sambo, for han blir så lei seg. Eneste løsningen er å invitere bare faddere til middag, og alle til kaffi - så får de komme de som vil.. Men huff..Blir ikke riktig, uansett hva jeg gjør. Så trist at jeg gruer meg til en så viktig dag[:(]

Huff...håper det ordner seg...[:)]

en ting du kan gjøre er å invitere fadere, besteforeldre og eventuelt oldeforeldre til middag (om barnet har oldeforeldre)
så kan du ha resten til kaffe :D

Vi inviterte
* faddere med følge, ikke barn.
* Onkler/Tanter med følge.
* Besteforeldre
* Oldeforeldre.

Alle fikk middag og kaffe/kaker.

Off, så trasig at det er DU som må ta hensyn og at ikke svigerfamilien kan være voksne nok til å legge bort problemene på en sånn dag[:(]
Skjønner godt du syns det er vanskelig! hva syns sambon din da?

selv ville jeg invitert alle, og så fikk den som ville, kommet. Jeg er litt sånn som deg, alle er ingen. Hadde prøvd å plassert de som ikke kommer overens litt fra hverandre, så de slapp å sitte ved siden av hverandre..

håper dagen blir flott uansett hvordan dere velger å gjøre det[:)]

Uff, jeg føler med deg! I dåpen til største jenta mi var det litt misnøye med hvem vi inviterte.. Og jeg stresset veldig med det, ville jo gjøre alle til lags. Nå er det litt turbulens i svigerfamilien, og da har sambo gitt klar beskjed om at de som ikke kan klare å oppføre seg den dagen kommer han til å kaste ut, det kommer ikke på tale at noen skal få ødelegge dagen.
Det er tross alt babyen sin dag!
Uff, skal ikke være lett alltid!!
Håper det ordner seg for dere!

Føler virkelig med deg! Vi er i akkurat samme situasjon.. Er kjempetrist, men er ingenting vi kan gjøre med det. Her er det snakk om voksne mennesker som unngår hverandre totalt, som skal møtes for første gang på 1 år i dåpen.. Jeg vet at stemningen kommer til å bli preget av det, men synes de bør være så ansvarlige på dåpsdagen at de "glemmer". Barna er tross alt helt uforskyldt i problemene!

ORIGINAL: Goldy

Off, så trasig at det er DU som må ta hensyn og at ikke svigerfamilien kan være voksne nok til å legge bort problemene på en sånn dag[:(]
Skjønner godt du syns det er vanskelig! hva syns sambon din da?

selv ville jeg invitert alle, og så fikk den som ville, kommet. Jeg er litt sånn som deg, alle er ingen. Hadde prøvd å plassert de som ikke kommer overens litt fra hverandre, så de slapp å sitte ved siden av hverandre..

håper dagen blir flott uansett hvordan dere velger å gjøre det[:)]

Sambo syns det er like kjipt som meg, og han har heller ingen løsning. Løsningen hans er v ell å ikke tenke på det, og ikke ta stilling til dåpen i det hele tatt. Men jeg MÅ bruke disse fridagene i jula til å planlegge, for det er full rulle på skolen fra mandag av. Kjenner jeg blir helt stresset..

Nå har heldigvis den ene personen det dreier seg om sagt at h*n trenger ikke å komme, for h*n hvet hvor h*n står hos oss.. Voksent gjort ja, men jeg får jo vondt inni meg for det...Føler at jeg tar minste motstands veg dersom jeg ikke inviterer h*n, og at vi bare tenker på oss selv som ikke greier å stå i en ny runde med kaos.. Samtidig så hvet jeg virkelig ikke om jeg greier en slik ny runde med svigerfamilien[:(] Vil bare gjøre alle fornøyd! Og at Alva skal få den dåpsdagen hun fortjener!!

Back
Topp