Gruer meg til å reise

Ja da blir det pizza. Men jeg vet ikke om osten pasteurisert men så lenge den er varmebehandlet så går det vel??
Som jeg har nevnt tidligere, ja, du kan det. Legen min sa også at det ikke er krise om man får i seg noe som står på nei-mat listen. Hun mente at de fleste gravide er alt for hysteriske ang maten. Som hun selv sa: "Hvis du ikke har fått listeria før, hva er sannsynligheten for at du får det disse 9 mnd? "

Gravide kan trygt spise upasteurisert ost på pizza og i varm mat
Upasteuriserte oster som er varmebehandlet godt, for eksempel på pizza og gratenger, er trygge å spise for gravide. Gjennom varmebehandling over 72 ºC i mer enn 15 sekunder vil Listeriabakterien dø. Du kan derfor fint spise alle ostetyper som du vet har vært varmebehandlet godt. Frysing av ost vil derimot ikke ødelegge Listeriabakterien.

Som jeg har nevnt tidligere, ja, du kan det. Legen min sa også at det ikke er krise om man får i seg noe som står på nei-mat listen. Hun mente at de fleste gravide er alt for hysteriske ang maten. Som hun selv sa: "Hvis du ikke har fått listeria før, hva er sannsynligheten for at du får det disse 9 mnd? "

Gravide kan trygt spise upasteurisert ost på pizza og i varm mat
Upasteuriserte oster som er varmebehandlet godt, for eksempel på pizza og gratenger, er trygge å spise for gravide. Gjennom varmebehandling over 72 ºC i mer enn 15 sekunder vil Listeriabakterien dø. Du kan derfor fint spise alle ostetyper som du vet har vært varmebehandlet godt. Frysing av ost vil derimot ikke ødelegge Listeriabakterien.[/QUQUOTE]

Og da var jeg kommet hjem fra Paris. Og alt gikk veeeeldig bra. Skjønner ikke hvorfor jeg lagde så mye styr og bekymret meg sånn. Men da vet jeg det til neste gang. Ikke farlig å fly. Og med mat så klarte jeg å finne en middel vei:)

Jeg har ekstrem flyskrekk, og er totalt avhengig av beroligende for å klare å fly, men fløy likevel til krakow forrige helg. Da 7 uker på vei. Jeg lærte en ekstremt god pusteteknikk før jeg fløy. Og jeg ba hotellet om ristet brød med enkel ost ved siden av. Annet orket jeg ikke spise. Spis på restauranter så er det tryggere :)

Og da var jeg kommet hjem fra Paris. Og alt gikk veeeeldig bra. Skjønner ikke hvorfor jeg lagde så mye styr og bekymret meg sånn. Men da vet jeg det til neste gang. Ikke farlig å fly. Og med mat så klarte jeg å finne en middel vei:)
Og der leste jeg at du har flydd :p haha! Så bra at det gikk bra <3

Ja

haha ja jeg grudde meg så mye i forkant og var så bekymret men det gikk jo bra:)
så deilig at det gikk bra <3

vet du. jeg gruet meg så mye at jeg gråt selv. jeg kastet opp. jeg stoppet rett før vi skulle ombord på flyet og måtte sette meg ned. flyvertinnene måtte roe meg ned. Da snakker vi redd! Men jeg trosset frykten på lik linje med deg, og nå sitter vi igjen med gode minner? :D <3

(og mestringsfølelse, ikke minst <3 )

Back
Topp