Gruer meg til å reise

Lillekoala

Forelsket i forumet
jeg skal ut å fly neste uke. Da er jeg uke 10. Vi skal til Frankrike. Jeg vil egentlig ikke reise. Jeg er så bekymret for om noe galt skal skje fordi jeg flyr? Blir ikke klok på om det er farlig eller ikke? Også er ikke formen veldig bra så kan bli en veldig slitsom tur. Har forsøkt å si at jeg ikke vil reise. Men ingen gehør for det. Sikkert ett luksus problem men er veldig bekymret men virker ikke som mannen hører når jeg sier det eller vil forstå.
Usikker på hva jeg skal spise i utlandet å når jeg er både kvalm og dårlig matlyst....
 
Det går helt sikkert fint! Jeg fløy ca i uke 9 forrige svangerskap, og alt er fint med gutten min;) Skjønner at du gruer deg pga formen. Kan jo ta med deg knekkebrød (eller noe du liker) i kofferten. Så har du hvertfall noe du vet du kan få i deg om du er kvalm. Kanskje blir det godt å komme seg bort en tur også...?:)
 
Det går helt sikkert fint! Jeg fløy ca i uke 9 forrige svangerskap, og alt er fint med gutten min;) Skjønner at du gruer deg pga formen. Kan jo ta med deg knekkebrød (eller noe du liker) i kofferten. Så har du hvertfall noe du vet du kan få i deg om du er kvalm. Kanskje blir det godt å komme seg bort en tur også...?:)
Ja det eneste jeg spiser er knekkebrød med banan så knekkebrød blir med.
Det er ikke farlig å fly? Går vel sikkert bra men føler bare at det ikke er riktig. Blir jo intens tur med svigerforeldre og formen er dårlig. Har jo vært sykemeldt i 2 uker pga kvalme. Orker heller ikke gå så mye. Så blir jeg litt lei meg når mannen ikke høre og sier han drar uansett. Føler han verken vil forstå eller forstår
 
Spør legen om kvalmestillende til turen og prøv å få i deg mat slik at du alltid har noe å gå på.
Går helt fint å fly :) forstår at du gruer deg ift kvalmen men ta en dag om gangen :)
Annet tips er å ta med lommetørkle som har blitt sprayet i sitron slik at skulle du bli plaget av lukter på flyet så kan du lukte på noe som lukter mer friskt :p
 
Og i værste fall, hvis kroppen sier stopp, kan du ikke fortelle hanat du blir hjemme, og ønske han en god tur alene? Han kan jo ikke tvinge deg ;-)
 
Og i værste fall, hvis kroppen sier stopp, kan du ikke fortelle hanat du blir hjemme, og ønske han en god tur alene? Han kan jo ikke tvinge deg ;-)
Nei da han tvinger meg ikke men blir litt trist fordi han velger å reise uten meg også. Skal ikke være lett. Var jo noe vi bestilte før jeg visste jeg var gravid så er jo noe vi skulle gjøre sammen...
 
Nei da han tvinger meg ikke men blir litt trist fordi han velger å reise uten meg også. Skal ikke være lett. Var jo noe vi bestilte før jeg visste jeg var gravid så er jo noe vi skulle gjøre sammen...
Så bra du ikke blir tvunget, det hadde vært kjipt ;) men jeg kan jo skjønne han litt også, aller mest så vil han jo sikkert ha deg med om du vil :) :) men hvis du ikke orker, kanskje han trenger en liten ferie likevel? Kjedelig å gå hjemme alene og være gravid og syk samtidig, men mannen din kan jo ikke akkurat gjøre noe med det heller. Jeg håper du blir bedre snart og får lyst til å reise ❤❤
 
jeg skal ut å fly neste uke. Da er jeg uke 10. Vi skal til Frankrike. Jeg vil egentlig ikke reise. Jeg er så bekymret for om noe galt skal skje fordi jeg flyr? Blir ikke klok på om det er farlig eller ikke? Også er ikke formen veldig bra så kan bli en veldig slitsom tur. Har forsøkt å si at jeg ikke vil reise. Men ingen gehør for det. Sikkert ett luksus problem men er veldig bekymret men virker ikke som mannen hører når jeg sier det eller vil forstå.
Usikker på hva jeg skal spise i utlandet å når jeg er både kvalm og dårlig matlyst....


Jeg flyr 1-3 ganger i uka:)
Går strålende det og i følge mine undersøkelser helt trygt.

Er en del i utlandet med jobben. Eneste hensyn jeg tar er at jeg
passer på at maten er skikkelig stekt.

No worries:)
 
Som jeg har sagt til deg tidligere, det er bare bortkastet bekymringer. Spørs hvilken lege du vil, alle vil si det er helt ufarlig å reise med fly og å spise mat i Frankrike! ;-) Flyturer har ingen innvirkningen på deg og fosteret, jeg flyr mye nå i svangerskapet, både til inn- og utland. Hvis du fremdeles er så bekymret, uansett hva folk og helsepersonell sier, så ville jeg latt være å reise ;-)
 
Jeg reiste med fly i uke 8 og hjem i uke 11 sist. Gikk så fint atte, spira er nå en gutt på snart 5 år :) Jeg var også i dårlig form, men gikk veldig bra. Syns det var greit å ha noe annet å tenke på.
 
Jeg flyer 1-2 ganger per måneder, det går helt fint.

Skal fly 4 ganger bare i jula...
 
Som andre sier; det er helt trygt for spiren i magen å fly :) Bare vær obs på hva du spiser dersom matlysten skulle komme :) Håper du klarer å senke skuldrene og at du får en fin tur!
 
Takk for støtten. Og beklager at jeg er veldig engstelig. Vet ikke hvorfor ting ikke synker inn hos meg. Er bare litt over bekymret. :)
 
Jeg dro til syden i uke 34 sist :p ikke no farlig å fly men det er vell en grense på 4 uker før fødsel tror jeg :)
 
Sniker fra juni.
Jeg reiste akkurat til sør Afrika da jeg var 10 uker på vei. :) bebs spreller enda i magen. Jeg slet også med kvalme, hadde nutrilett bar alltid tilgjengelig i veska. + spiste mye druer og hadde faktisk med meg Marie kjeks. Spiste det jeg hadde lyst på, men var forsiktig med salat og at ting var gjennomstekt. Anti-NAV var å alltid tilgjengelig. :)
 
Sniker fra juni.
Jeg reiste akkurat til sør Afrika da jeg var 10 uker på vei. :) bebs spreller enda i magen. Jeg slet også med kvalme, hadde nutrilett bar alltid tilgjengelig i veska. + spiste mye druer og hadde faktisk med meg Marie kjeks. Spiste det jeg hadde lyst på, men var forsiktig med salat og at ting var gjennomstekt. Anti-NAV var å alltid tilgjengelig. :)
Godt å høre at dere sier det. Forsøker å bli trygg på dette med reise. Sør Afrika er jo mye lengre enn Frankrike også. Og du spiste det meste av mat så bør vel Frankrike gå bra.
Syns bare det virker så skummelt å fly så tidlig
 
Godt å høre at dere sier det. Forsøker å bli trygg på dette med reise. Sør Afrika er jo mye lengre enn Frankrike også. Og du spiste det meste av mat så bør vel Frankrike gå bra.
Syns bare det virker så skummelt å fly så tidlig
Jeg var også bekymret! Men med sterke graviditetstegn var jeg ikke i tvil da jeg kom frem at det fremdeles var liv i magen. :) å 2 dager etter jeg kom hjem var jeg hos jordmor å fikk høre hjertelyd for første gang. <3
 
Hva med mat og sånt da? Kan jeg spise pizza og kylling?
Jeg hadde holdt meg unna kylling, i og med at det er en del rariteter i de for tiden, og ikke ferdig stekt kylling er jo ikke veldig bra, holder meg unna kylling i norge nå for tiden også:p
Pizza kan du spise så lenge tilbehøret er gjennomstekt :)
 
Jeg hadde holdt meg unna kylling, i og med at det er en del rariteter i de for tiden, og ikke ferdig stekt kylling er jo ikke veldig bra, holder meg unna kylling i norge nå for tiden også:p
Pizza kan du spise så lenge tilbehøret er gjennomstekt :)
Ja da blir det pizza. Men jeg vet ikke om osten pasteurisert men så lenge den er varmebehandlet så går det vel??
 
Back
Topp