Gruer meg til å fortelle familien :(

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Altså, jeg er 38 år, mannen 40 år.
Vi har 2 fra før, en av hvert slag.

Er veldig sikker på av familien har bestemt seg for at vi ikke får flere.
Er sikker på at min mor kommer til å komme med en lite gjennomtenkt kommentar, og svigermor kommer til å si rett ut hva hun mener

Er ganske sikker vi får en kommentar av mamma og pappa også! Men det får være deres problem. Jeg kommer til å si noe tilbake.

Så kjedelig. Synes ikke det er noen annens bissniss enn deres.

Kommer vel kommentarer om at dette var vel ikke helt planlagt, at de trodde vi viste hvordan vi ville unngå det og lignende, og sjokk og mistro når vi sier dette var planlagt dette.

Kommer til å gi seg fort, men jeg er veldig hormonell når jeg er gravid og kommer til å begynne å grine

:( Det har de da ikke noe med? Hva som er passe for deres familie? Dette er jo noe du har gledet deg sånn til. ♥

Jeg håper du kan klare å ha en passende kommentar klar dersom de kommer med noe frekt. Og så håper jeg du tar bittelitt feil også (men skjønner jo at du kjenner disse menneskene, og det gjør ikke jeg.) Når dere er klare for en ny liten en så burde da alle andre bare være glade?

Jeg håper hvert fall de snur ganske raskt, og heller kan glede seg til et nytt menneske, et nytt barnebarn og en ny liten kjærlighet i livet.

Kommer vel kommentarer om at dette var vel ikke helt planlagt, at de trodde vi viste hvordan vi ville unngå det og lignende, og sjokk og mistro når vi sier dette var planlagt dette.

Kommer til å gi seg fort, men jeg er veldig hormonell når jeg er gravid og kommer til å begynne å grine

Jeg hadde begynt å grine med en gang om jeg var i en tilsvarende situasjon, forstår deg godt! Kanskje dere skal finne på en måte å fortelle det på hvor det at det er planlagt kommer frem med en gang? Sånn at du slipper spørsmålene?

F.eks. pakke inn en liten gave med "Verdens beste bestemor"-kaffekopp eller noe sånt og skrive et kort som ligger oppi hvor det står: "Dette har vi lengtet etter og ventet utålmodig på, men endelig er tredjemann på vei!"

Off ikke noe kjekt å dele en så fantastisk god nyhet når du forvente uhyggelige kommentarer tilbake.
Du får tenke ut noen gode kommentarer tilbake. Evt. får du gi de en skikkelig lærepenge å si at de kan holde slike kommentarer for seg selv, de ødeleger lykkebobblen din, og det er lite hyggelig.
Masse lykke til, sender deg en stor klem :D

Æsj, sånn er de her og... Men drit i de... De får mene hva de vil, det blir dems tap :)

Blir nok sånn her også, det er jo mitt femte barn, og mamma har sagt lenge at nå er det nok... Kvir oss, men må heve oss over det! Det er vårt valg, og vi som skal leve med det (men det irriterer meg likevel...) Kommer til å vente lengst mulig med å si noe. Masse lykke til når dere skal fortelle:)

Back
Topp