Gruer meg til å annonsere nyheten

BlåRose

Flørter med forumet
På Facebook.. Vet ikke om jeg bør gjøre det en gang? Jeg har ingen kjæreste og kommer til å bli alenemamma.. Jeg er redd for hva folk kommer til å si eller tro. Og hvordan skulle jeg sagt det? De fleste tagger jo fedrene, jeg har ingen å tagge. Huff, hva hadde dere gjort i min situasjon? Eller tenker jeg for mye nå...? :(

Edit: får vel legge til at jeg også nettopp har kommet ut av et flere år langt forhold, for kun noen Mnd siden, og det er ikke han som er faren.. "Alle" vet at vi har gjort det slutt, er derfor jeg er så redd og usikker på hvordan folk tar det.. Altså jeg ble gravid 2 Mnd etter det ble slutt. Ganske raskt med andre ord

Last edited:
Jeg har ikke tenkt til å annonsere det på Facebook, da jeg synes det er så mange snokere der ute som tidsnok får vite det... Folk er jo veldig forskjellige hva gjelder Facebook, men jeg tenker at de jeg vil at skal vite det skal få høre det fra meg i stedet! Tenker å sende en melding med ultralydbilde til de jeg vil si det til, og resten kan bare vente! Skjønner jo at situasjonen din gjør det litt ekstra kinkig, og leser innlegget ditt litt som at du føler en plikt til å legge det ut der? Er det sånn du føler det?

Jeg synes du skal drite i hva andre sier og tror, og gjøre det du har mest lyst til! Synes du ikke bør føle noe press til å legge det ut, men hvis du har lyst så kjør på! ❤️

Vi kommer nok ikke til å skrive noe om det på Facebook, gjorde det forrige gang å angra faktisk:p nå bor vi på et lite sted så de fleste får det nok med seg, men jeg har ikke noe behov for å skrive det der igjen. Kommer nok heller til å legge ut noe på Instagram, syns det er mer personlig:p men vi har heller ingen bilder av jenta vår på nettet, de som vil se ho får komme på besøk:) så ho får velge selv om ho vil på nettet eller ikke når ho blir større :)

Vi kommer ikke til å annonsere det på Facebook. De som trenger å vite det og vil få en genuin glede av å vite om babyen får vite det av oss personlig. Du trenger absolutt ikke annonsere det på Facebook om du føler veldig på det. Del heller nyheten med de som vil glede seg over det lille mirakelet sammen med deg, og ikke de som vil vite for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet.
Du skal heller ikke behøve å føle noe skam pga situasjonen din, og ikke la andre få deg til å føle deg ille til mote. Babyen er jo en kjempe velsignelse, og noe du skal være stolt av :)

Vet du, jeg tenker hvis du vil annonsere på Facebook så gjør du det, men viss du ikke har lyst til det så gjør du det heller ikke. Skjønner at situasjonen kan føles litt kinkig, men jeg tenker det viktigste er at du har et ønsket barn i magen (om kanskje ikke planlagt) og at det er det som er viktig å fortelle de du ønsker å fortelle. Jeg håper jo at de rundt deg klarer å avstå fra eventuelle dumme og kjedelige kommentarer rundt omstendighetene og klare å glede seg med deg om barnet som er på vei.

Lykke til ❤️

Jeg hadde nok ikke delt graviditet på Facebook og tenker at hvordan du ønsker å gjøre ting er helt opp til deg. Men bare en tanke; du sier at du er redd for hva folk kommer til å si eller tro. Det vil kanskje ikke være avhengig av Facebook? Det er jo ikke til å stikke under en stol at enkelte er glade i sladder dessverre.. Hva om du faktisk postet det på Facebook skrev noe om endelig er det min tur, selv om jeg er alene så føles det helt riktig å ta dette steget videre i livet.. Bla, bla, bla.. Hvis du deler litt og legger mest vekt på alt det positive vil det da være så mye for andre å spekulere eller snakke om? Uansett gå med hodet høyt hevet og rakrygg - det er mange alenemødre der ute som gjør en fantastisk jobb og du er nok intet unntak. Tøff og sterk høres du ut som! Lykke til! :)

Tusen takk for alle svar! Det hjelper veldig å høre deres synspunkter. Jeg har følt et press på å legge det ut der ja, litt fordi bestevenninnen min er så glad og spent og hele tiden spør hvordan jeg skal fortelle det. Kjenner jeg får sånn klump i magen hver gang hun tar det opp. Men samtidig har jeg jo lyst å dele nyheten! Bare skulle ønske det var en annerledes situasjon /omstendigheter. Jeg tror jeg tar å venter en stund og ser. Folk vil jo få vite det til slutt uansett, men da er det jo gått litt lenger tid ihvertfall så kanskje det ikke blir like "dramatisk" som det kanskje hadde blitt nå

vi har heller ikke bestemt oss for om vi skal annonsere på nett at vi skal ha barn, nettopp fordi vi vil dele det personlig med de vi vil skal få vite det først. de andre ser det tidsnok når de treffer meg, de som ikke treffer meg eller snakker med meg på face er det ikke så farlig om ikke vet det før det evt en gang i livet senere treffer meg :P
Men om du føler for å dele, så gå inn i det med hevet hode og fremhev det positive som noen over her sa :)

Syns du skal legge det ut dersom du vil det.. Folk får tenke hva de vil.. Det er jo noe av det største man opplever i livet og du har all grunn til å være stolt uansett om du er i et forhold eller ikke.. :)

De som bryr seg om deg og er glad i deg vil ikke dømme deg for dette! Dette er helt ditt valg;) om du velger å publisere det, så gjør det med rak rygg! Lykke til:)

Syns du skal gjøre det du føler for å gjøre:) alt må ikke publiseres på Facebook.. er litt usikker på om vi blir å gjøre dette. Gjorde det med første men skjønner egentli ikke helt hvorfor man gjør dette. Di nærmeste får jo vite d, alle andre trenger jo ikke d.. men er sikker på at dine nærmeste støtter deg og dine valg uannsett;) hva andre sier,tenker og tror skal du ikke bry deg om. Det er ikke det som teller.
Masse lykke til:D

På Facebook.. Vet ikke om jeg bør gjøre det en gang? Jeg har ingen kjæreste og kommer til å bli alenemamma.. Jeg er redd for hva folk kommer til å si eller tro. Og hvordan skulle jeg sagt det? De fleste tagger jo fedrene, jeg har ingen å tagge. Huff, hva hadde dere gjort i min situasjon? Eller tenker jeg for mye nå...? :(

Edit: får vel legge til at jeg også nettopp har kommet ut av et flere år langt forhold, for kun noen Mnd siden, og det er ikke han som er faren.. "Alle" vet at vi har gjort det slutt, er derfor jeg er så redd og usikker på hvordan folk tar det.. Altså jeg ble gravid 2 Mnd etter det ble slutt. Ganske raskt med andre ord

Jeg synes at du skal drite i hva alle andre tenker og mener om deg og ditt liv. I og med at du har valgt å beholde barnet regner jeg med at det er ønsket og at du gleder deg(til tross for at du er alene) Du har like stor rett til å glede deg, annonsere og være stolt over svangerskapet som alle andre. Jeg venter mitt første barn og gleder meg til å annonsere for hele verden at jeg skal bli mamma, og det håper jeg at du også finner ut at du skal gjøre(dersom det er noe du har lyst til, så klart" ) Kanskje er det ei mormor, tante/eller onkel som gjerne vil bli tagget i innlegget, eller noen gode venniner som kan bli tagget som "framtidige gudforeldre eller barnevakter :) ! Masse lykke til :)) Tenk, du skal bli mamma til en fantastisk lite baby!!!

Hvis du føler for det rop det ut så høyt du klarer, :-) å jeg lover deg, alle du vil skal vite det, kommer til å bli kjempe glade på dine vegne.. Resten kan mene hva de vil, å alle har en mening uansett.. :-) lykke til med fremtiden og lille nurket :-)

Takk for så mange fine og støttende ord! ❤️ kanskje jeg legger det ut når jeg vet kjønnet :) og slette de "vennene" som jeg vet at kommer til å synes både det ene og det andre om saken :p hovedsakelig vennene og familien til eksen.

Back
Topp