Gruer meg sånn!

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Time til fastlegen i morra! Han er verdens mest nedlatende fyr. Har vært sykmeldt store deler av svangerskapet, og hver gang jeg er der forsøker han å tvinge meg tilbake. Argumentet er at jeg kan "falle utenfor arbeidslivet" hvis jeg ikke er på jobb. Hallo mann, jeg er 45 år, elsker sykepleieryrket,men har fått ALLE svangerskapsplagene denne gangen!
Men jeg føler meg så utrolig liten når jeg sitter i den stolen på kontoret, og må bønnfalle om videre sykmelding for å holde ut dagene. Har gruet meg til timen de siste 14 dagene!
Måtte bare dele med noen - støtten fra dere her er uvurderlig.

Off, føler veldig med deg!
Og sånn skal det jo ikke være - man skal ikke grue seg til en lege time pga selve legen!! Men jeg gjør det jeg og så skjønner helt hva du mener.

Vær ærlig med legen, si hvordan du føler deg, hvilke plager du har, minn ham på det, og forklar som du sier her, at du elsker jobben din og gleder deg til å være tilbake, men sånn som situasjonen er for deg nå er det hverken forsvarlig for deg, den lille eller pasientene på jobbe. Du fortjener en fungerende kropp så langt det går, den lille fortjener en mamma som tar vare på seg selv og pasientene trenger en sykepleier som ikke er dårlig.

Si det rett ut og ikke hold igjen!

LYKKE TIL!!!!

Sliter med en lege lik din. Har heldigvis en jordmor som tar meg i mot med åpne armer. Hun har sørget for at jeg kan ta alle kontrollene mine hos henne, samt være tilgjengelig og behjelpelig med alt av papirer og spørsmål.

Ille at leger, som jobber med menneskelig forståelse og kontakt, skal være så lite humane.

Lykke til i hvertfall :)

Uff stakkars deg!!! Akkurat som om at det ikke er nok følelser som svirrer når man er gravid :( sender deg varme tanker og mot til å få snakka litt fornuft i denna idiotien :P

Hater sånne leger. Du får bare stå på ditt og det du ønsker, selv om tårene spruter. Håper han har en god dag i morgen og er skikkelig ålreit. Masse lykke til:)

Å, høres ikke bra ut! Sånn skal man da ikke ha det, spesielt ikke når man er gravid. Du har ikke vurdert å bytte lege?

Takk for all støtte, folkens! Skulle byttet om det var noen å bytte til. Problemet er jo mangelen på ledige fastleger her og i nabokommunene.
Mannen min er på jobbreise, er alene hjemme og depper med tanke på i morra. Han har ikke engang ringt eller spurt hvordan jeg har det! Arrrgh! Mannfolk! (Så fikk jeg klagd på det også!)

Stå på ditt. Hvis du ikke føler deg vel nok til å arbeide, så er det slik! PUNKTUM!!!

Hvordan gikk det?

Det lurer jeg også på..hvordan gikk det hos legen..?? Synd det ikke går an å få byttet..det er så feil at folk skal føle seg slik når det gjelder helsen!! Man kjenner best sin egen kropp, og det bør leger forstå! Jeg hadde selv en sånn nedlatende lege, jeg gruet meg såå mye selv til å gå til hun både med meg selv, og spesielt barnet mitt. Følte hun latterliggjorde det meste..Så fikk jeg endelig byttet, og det er jo nesten så jeg gleder meg til å gå til legen, for han nye er helt fantastisk !! Det er dag og natt-alle skule hatt en sånn lege som jeg har!!

Nå var det ikke meningen å kuppe tråden din, jeg lurer fortsatt på hvordan det gikk hos legen :)

Hvordan gikk det?
Jeg måtte syte meg til videre sykmelding på 80%, og han prøvde mange ganger å overtale meg til å gå opp i friskmeldningsprosent med at jeg burde være bedre fra plagene nå etc. Og tydelig sur når jeg sa jeg ikke orket å jobbe mer enn det. Urk... Men jeg stod på krava!
Takk for all støtte, jenter!

Og endelig var det en ledig kvinnelig lege med plass på listen sin i min kommune! Jeg skiftet på timen, og var euforisk resten av dagen!
Kan umulig bli verre enn det har vært.
Hurraaa! ;D

Så bra!!!:) gratulerer så mye!:)
Jeg hadde selv en helt mongo lege. Jeg byttet fastlege når jeg flyttet fra oslo, og det var bare to jeg hadde å velge mellom. Rett før jeg ble gravid orket jeg han ikke mer, han skjønte jo ingenting og tok ingenting seriøst, og ville bare firskemelde meg. Så byttet tilbake til han jeg hadde i oslo. Er veldig glad for de nå ettersom jeg har vært endel hos legen i svangerskapet. Jeg drar heller en time for å komme til en bra lege! Han andre legen her som hadde ledig var på samme legekontor og hadde hørt mye rart om han også når jeg satt og ventet på legekontoret.
Gratulerer så mye igjen!! Det er en befriende følelse å byttet lege!!:) :)

Uff, sånn skal det absolutt ikke være, du kjenner din kropp best og ikke han!
Jeg også hadde en lignende lege, som sa med en gang jeg kom inn dit "du blir ikke sykemeldt" utenat hun ikke viste grunnen til at jeg var der engang... GRUET meg til jeg skulle til hun.. Ble også diagnosisert med stress når jeg hadde pcos ... Brukte Aleris mye isteden for hun.. Heldigvis hadde en annen ledig plass :D
Ønsker deg lykke til videre og håper du finner en annen flinkere fastlege :)

Back
Topp