Gruer meg så intenst til barnehagestart!

BoBBelur

Gift med forumet
Forsåvidt ikke bare til barnehagestart, men også til jeg begynner å jobbe om en måned og pappaen skal ha perm..

Jeg får helt vondt i hjertet av tanken på å ikke være der for lillemor hele dagen. Hun er jo så avhengig av meg (..og jeg av henne :p ). Har full tiltro til at pappaen kommer til å klare "oppgaven" med glans, men likevel så vrenger det seg inni meg når jeg tenker på det.
Snuppa er veldig mammadalt om dagen, og kjempe skeptisk til folk hun ikke kjenner eller ikke har sett på en liten stund. Vi var på besøk i barnehagen hun skal begynne i i november, og det gikk kjempe fint, men hun måtte hele tiden sjekke at jeg var i nærheten.

Hadde aldri trodd jeg skulle føle det sånn som dette. Da eldste begynte i barnehagen var det null problem, men hun var jo 15mnd da hun begynte, og veldig trygg på alt og alle. Hun har aldri vært skeptisk eller noe spesielt mammadalt.

Skulle virkelig ønske jeg kunne ta permisjon ett år til uten lønn :(

Flere her med klump i magen før barnehagestart/permisjonsslutt?
 
Ja!! Jeg skal jobbe i tre mnd nå fra om tre uker før tre mnd ferie/perm. Men gruer meg så jeg vil grine. Det er jenta mi jo! Vil ikke dra fra henne, ikke enda :(
 
Her begynner småen i bhg allerede i august. Gruer meg noe vannvittig! Han er jo så liten :(
I morgen går pappaen ut i permisjon og jeg har min første arbeidsdag. Iiiiiiiik! :p
Han skal bare ha deler av permisjonen sin nå fordi han starter i ny jobb i august. Resten blir vel fordelt på de to neste somrene.
 
Lillegutt starter i bhg 20. august og jeg både gleder og gruer meg. Han er jo så liten og blir sikkert sliten av alle inntrykkene, samtidig så vet jeg at han elsker å treffe andre barn, stortrives i åpen bhg og er veldig sosial av seg. Jeg tror at han kommer til å like det, men jeg tenker mye på det å gi han kortere dager så ofte jeg kan. Han skal gå 80% frem til jul, så 100%..


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ja!! Jeg skal jobbe i tre mnd nå fra om tre uker før tre mnd ferie/perm. Men gruer meg så jeg vil grine. Det er jenta mi jo! Vil ikke dra fra henne, ikke enda :(

Jeg kjenner til følelsen :( Det går jo helt sikkert veldig fint med de små.. verre for oss :p
Du får bare motivere deg selv med tanken på at dere skal få tre mnd til sammen om en stund :) Heldiggris! hehe
 
Her begynner småen i bhg allerede i august. Gruer meg noe vannvittig! Han er jo så liten :(
I morgen går pappaen ut i permisjon og jeg har min første arbeidsdag. Iiiiiiiik! :p
Han skal bare ha deler av permisjonen sin nå fordi han starter i ny jobb i august. Resten blir vel fordelt på de to neste somrene.

Åh..August allerede ja.. Skjønner at du føler på det. Men, sannsynligvis kommer han jo til å få det helt knall :)

Håper du får en super første dag tilbake på jobb i dag! :)
 
Lillegutt starter i bhg 20. august og jeg både gleder og gruer meg. Han er jo så liten og blir sikkert sliten av alle inntrykkene, samtidig så vet jeg at han elsker å treffe andre barn, stortrives i åpen bhg og er veldig sosial av seg. Jeg tror at han kommer til å like det, men jeg tenker mye på det å gi han kortere dager så ofte jeg kan. Han skal gå 80% frem til jul, så 100%..


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Veldig godt å vite at de er sosiale og trygge når de skal begynne i barnehagen. Uansett om de er 9 måneder eller om de er 3 år når de begynner.
Eldste digget barnehagen fra første stund. Hun ble forbannet da vi tok henne med oss hjem igjen, så det var null problem sånn sett å sende henne dit for oss :) Det var veldig deilig :)

Kortere dager er sikkert lurt. Det har jeg tenkt litt på og... har veldig lyst til å redusere stillingen min til 80% når pappaen er ferdig med perm. Må regne litt på det og se om det lar seg gjøre økonomisk..også må jeg såklart snakke med sjefen :p
 
Åh..August allerede ja.. Skjønner at du føler på det. Men, sannsynligvis kommer han jo til å få det helt knall :)

Håper du får en super første dag tilbake på jobb i dag! :)

Ja, han kommer til å ha det helt topp ;) Han er jo med på henting og levering av storesøsteren, og er sånn sett kjent med de fleste fjesene. Veldig greit at han også skal begynne på samme avdeling som henne :)
Mest sannsynlig får jeg ikke deltatt i tilvenningen da, og det er jeg litt lei meg for. Fikk ikke deltatt så mye med storeøsteren heller når jeg tenker meg om, for da lå jeg innlagt på obs-posten for gravide :p
 
Ja, han kommer til å ha det helt topp ;) Han er jo med på henting og levering av storesøsteren, og er sånn sett kjent med de fleste fjesene. Veldig greit at han også skal begynne på samme avdeling som henne :)
Mest sannsynlig får jeg ikke deltatt i tilvenningen da, og det er jeg litt lei meg for. Fikk ikke deltatt så mye med storeøsteren heller når jeg tenker meg om, for da lå jeg innlagt på obs-posten for gravide :p

Høres jo ut som om alt ligger så godt til rette som det kan for barnehagestart da! Kjekt å komme til kjente fjes, og ikke minst den tryggheten det er å ha storesøster der og :)

Kjedelig om du ikke får med deg tilvenningen enda en gang da. Har man ikke egentlig rett på å få fri i forbindelse med bhg/skole start? Er kanskje andre grunner til at du evt. ikke får deltatt :) Men, de klarer seg jo ofte helt fint uten oss og.. er vel ofte verre for oss mammaer :p
 
Back
Topp