Gruer meg litt til å være alene

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
På sykehuset jeg skal føde på i bodø har ikke fedrene lov å sove med mamma og barn på natten.. Sist gang jeg fødde på UNN i Tromsø var det vanlig å få sove sammen. Jeg kjenner at dette er noe jeg gruer meg litt til da jeg sikkert kommer til å være skikkelig utslitt og muligens litt trist i begynnelsen (var det sist) og så skal jeg da være alene med en baby som trenger meg hele tiden.. Kan vel være at man får litt hjelp fra jordmødrene men det vet jeg ikke hvordan de gjør.. De har ikke barselhotell i bodø og vi bor 3 timer unna så må være der i minst 2 døgn etterpå :(

Flere som har gjennomgått/skal gjennomgå det eller har noe positivt å si om det å være alene med baby de første nettene?
 
Med nr en fødte vi på Ullevål og da var det trygt og godt å ha mannen på hotellet sammen med meg.
Med nr to fødte jeg på et mindre sykehus som var ganske fullt, jeg grudde meg til å være alene, men det gikk veldig bra, nesten så det var litt godt (altså, hadde vært fint å han der og ), men jeg var glad jeg ikke var førstegangs - hun jeg delte rom med stakkar var det, og hun var veldig lei seg
 
Jeg skal føde i Bodø og har født der før:):) di har ett familierom der far får lov å sove sammen med deg etter fødsel:) ring sykehuset å snakk med dem:) ellers har dem ett pasienthotell som ligger vegg vegg med sykehuset, men der må han betale 400kr natten for å sove:):) ring føden å snakk med dem<3 stor klem
 
På sykehuset jeg skal føde på i bodø har ikke fedrene lov å sove med mamma og barn på natten.. Sist gang jeg fødde på UNN i Tromsø var det vanlig å få sove sammen. Jeg kjenner at dette er noe jeg gruer meg litt til da jeg sikkert kommer til å være skikkelig utslitt og muligens litt trist i begynnelsen (var det sist) og så skal jeg da være alene med en baby som trenger meg hele tiden.. Kan vel være at man får litt hjelp fra jordmødrene men det vet jeg ikke hvordan de gjør.. De har ikke barselhotell i bodø og vi bor 3 timer unna så må være der i minst 2 døgn etterpå :(

Flere som har gjennomgått/skal gjennomgå det eller har noe positivt å si om det å være alene med baby de første nettene?
Skjønner deg godt. Jeg gruer meg også til å være alene. Det er en bitte liten mulighet for å ende på hotell, men sannsynligvis blir det barselavdeling pga sv.diabetes. :-(
 
Når jeg fødte storesøster så sov mannen kun 1 natt med meg på stavanger sykehus, dette fordi det kostet 1000kr per natt for ham å sove der og vi var begge lærlinger da med lite penger.

Heldigvis gikk det fint, han kom inn sefølgelig hver dag og var med oss fra når han våknet til han skulle legge seg :)

Denne gang så sover han ikke med oss på sykehuset i og med at han må passe storesøster.

Er jo sefølgelig kjekkest å ha partner med seg....
 
Jeg skal føde i Bodø og har født der før:):) di har ett familierom der far får lov å sove sammen med deg etter fødsel:) ring sykehuset å snakk med dem:) ellers har dem ett pasienthotell som ligger vegg vegg med sykehuset, men der må han betale 400kr natten for å sove:):) ring føden å snakk med dem<3 stor klem

Fikk du familierommet sist da, evt hvor lenge var dere der da? Jeg tenker det er mange som vil ha det da..mannen min har masse kompiser og sånt i bodø så han skal sove der og har lovd meg å komme med en gang det er mulig. Tanken på å være alene skremmer meg allikevel..må kanskje ringe å høre ja.
 
På sykehuset jeg skal føde på i bodø har ikke fedrene lov å sove med mamma og barn på natten.. Sist gang jeg fødde på UNN i Tromsø var det vanlig å få sove sammen. Jeg kjenner at dette er noe jeg gruer meg litt til da jeg sikkert kommer til å være skikkelig utslitt og muligens litt trist i begynnelsen (var det sist) og så skal jeg da være alene med en baby som trenger meg hele tiden.. Kan vel være at man får litt hjelp fra jordmødrene men det vet jeg ikke hvordan de gjør.. De har ikke barselhotell i bodø og vi bor 3 timer unna så må være der i minst 2 døgn etterpå :(

Flere som har gjennomgått/skal gjennomgå det eller har noe positivt å si om det å være alene med baby de første nettene?

Hei,

Jeg var ikke klar for å være alene og det tror jeg de så på meg når de sa det ikke var ledige rom med plass til fedrene. Den fikset dermed et rom til oss og det må de denne gangen og for jeg takler ikke å være alene etter fødsel. Spør hva de kan gjøre, kanskje de også kan hjelpe dere slik hjalp oss :)
 
På sykehuset jeg skal føde på i bodø har ikke fedrene lov å sove med mamma og barn på natten.. Sist gang jeg fødde på UNN i Tromsø var det vanlig å få sove sammen. Jeg kjenner at dette er noe jeg gruer meg litt til da jeg sikkert kommer til å være skikkelig utslitt og muligens litt trist i begynnelsen (var det sist) og så skal jeg da være alene med en baby som trenger meg hele tiden.. Kan vel være at man får litt hjelp fra jordmødrene men det vet jeg ikke hvordan de gjør.. De har ikke barselhotell i bodø og vi bor 3 timer unna så må være der i minst 2 døgn etterpå :(

Flere som har gjennomgått/skal gjennomgå det eller har noe positivt å si om det å være alene med baby de første nettene?

Med første så var jeg alene. Sleit litt i starten, barseltårer og alt det der, men fikk fantastisk hjelp av jordmødrene hver eneste gang jeg ringte på dem, samme om klokken var 10 på kvelden eller 5 på natta :) De hjalp med alt mulig rart, svarte på alle spørsmål og til og med tok babyen en liten stund sånn at jeg fikk sovet og kommet meg et par timer :)
 
Både nå og når vi fikk nr 2, må manmen hjem til barna hjemme. Så jeg blir alene.
Sist gikk det fint. Det må jo bare gå på et vis uansett denne gangen også! Kan ikke si jeg gleder meg, men som du sier er det snakk om 2 netter. Jeg kommer til å be om avlastning mens jeg er på sykehuset om jeg trenger det.
Så få vi heller bare syte litt innpå her:)
 
Med første så var jeg alene. Sleit litt i starten, barseltårer og alt det der, men fikk fantastisk hjelp av jordmødrene hver eneste gang jeg ringte på dem, samme om klokken var 10 på kvelden eller 5 på natta :) De hjalp med alt mulig rart, svarte på alle spørsmål og til og med tok babyen en liten stund sånn at jeg fikk sovet og kommet meg et par timer :)

Høres jo veldig bra ut da at man får så mye hjelp om man ber om det. Jeg er nok en type person som kaller på hjelp i siste sekund, spesielt når det gjelder fremmede folk. Er redd jeg kommer til å slite litt med å spørre om hjelp, men det blir jo mitt problem :facepalm:
 
Høres jo veldig bra ut da at man får så mye hjelp om man ber om det. Jeg er nok en type person som kaller på hjelp i siste sekund, spesielt når det gjelder fremmede folk. Er redd jeg kommer til å slite litt med å spørre om hjelp, men det blir jo mitt problem :facepalm:

Jeg er av samme typen selv, det satt lenge inne å ringe den bjella første gangen! Men når man blir møtt på en så bra måte så ble det lettere etter hvert :)
 
Høres jo veldig bra ut da at man får så mye hjelp om man ber om det. Jeg er nok en type person som kaller på hjelp i siste sekund, spesielt når det gjelder fremmede folk. Er redd jeg kommer til å slite litt med å spørre om hjelp, men det blir jo mitt problem :facepalm:

Så tenker jeg at det kommer jo veldig an på kjemien man har med dem som er på jobb; om man føler at man blir møtt med forståelse liksom. Men vi får jo håpe at vi møter på flinke jordmødre som kan jobben sin og pasientbehandling godt. Er jo et håp om at det ikke er fullt så travelt og fullt rundt om fremover..
Far får ikke overnatte der jeg skal føde heller, med mindre vi er heldige og får ett av familierommene: Noe jeg skal be om med en gang vi kommer, men må jo være forberedt på at de kan være opptatt :( Kjenner jeg gruer meg ganske i forhold til hvis det skjer, for jeg har mest lyst at far også skal få være der, både for min del og for at han og lillegutt skal få mest mulig tid sammen fra starten av.
 
Høres jo veldig bra ut da at man får så mye hjelp om man ber om det. Jeg er nok en type person som kaller på hjelp i siste sekund, spesielt når det gjelder fremmede folk. Er redd jeg kommer til å slite litt med å spørre om hjelp, men det blir jo mitt problem :facepalm:

Om du har vansker med å be om hjelp, kan du ikke gi beskjed om dette før/etter fødsel, eller at mannen gir personalet beskjed? Så er de litt obs på at du kanskje trenger mer enn du ber om? På jobb ser jeg ofte pasienter (på andre avdelinger) som ikke vil være til bry og som sliter seg ut. Ofte har personalet på avd fiska det opp og går heller litt oftere innom. Du skal jo (heldigvis) føde utenfor høysesong, så det er lov å håpe det ikke er sulertravelt der!
 
Jeg håper samboer kan overnatte selv om det bare er et steinkast hjemmefra. Hvertfall om det blir keisersnitt. Er førstegangs, så vet jo ikke hva jeg har i vente, men vil jo gjerne at han skal få "hele" opplevelsen han også, og vil jo være rart å ikke ha han der.
 
Fødte i Bodø sist og var alene etterpå. Det var helt greit. Jeg sov og slappa av med snuppa og hadde egentlig nok med det :) du har mange dager og år med kjæresten når du kommer hjem :) det er jo bare noen timer om natta det er snakk om :) klem til deg, det går nok helt fint skal du se
 
Om du har vansker med å be om hjelp, kan du ikke gi beskjed om dette før/etter fødsel, eller at mannen gir personalet beskjed? Så er de litt obs på at du kanskje trenger mer enn du ber om? På jobb ser jeg ofte pasienter (på andre avdelinger) som ikke vil være til bry og som sliter seg ut. Ofte har personalet på avd fiska det opp og går heller litt oftere innom. Du skal jo (heldigvis) føde utenfor høysesong, så det er lov å håpe det ikke er sulertravelt der!

Ja er kanskje lurt å si ifra om det tidlig.. Men jeg tror nok at hvis de er observant så legger de nok fort merke til det også.. Vi får se:)
 
På sykehuset jeg skal føde på i bodø har ikke fedrene lov å sove med mamma og barn på natten.. Sist gang jeg fødde på UNN i Tromsø var det vanlig å få sove sammen. Jeg kjenner at dette er noe jeg gruer meg litt til da jeg sikkert kommer til å være skikkelig utslitt og muligens litt trist i begynnelsen (var det sist) og så skal jeg da være alene med en baby som trenger meg hele tiden.. Kan vel være at man får litt hjelp fra jordmødrene men det vet jeg ikke hvordan de gjør.. De har ikke barselhotell i bodø og vi bor 3 timer unna så må være der i minst 2 døgn etterpå :(

Flere som har gjennomgått/skal gjennomgå det eller har noe positivt å si om det å være alene med baby de første nettene?

Dette at far ikke har lov å være med mor og baby er faktisk mer vanlig enn det mange tror :-/ Jeg har aldri hatt far med meg etter at baby er født, vi får 2 timer på føden også må han gå når han har fulgt oss på barsel men for meg gjør det ikke noe. Jordmødrene er der for å hjelpe, ta baby på vaktrommet om natten så du får sove osv. Benytt deg av dette :) Det er det ingenting gale i :)
 
Dette at far ikke har lov å være med mor og baby er faktisk mer vanlig enn det mange tror :-/ Jeg har aldri hatt far med meg etter at baby er født, vi får 2 timer på føden også må han gå når han har fulgt oss på barsel men for meg gjør det ikke noe. Jordmødrene er der for å hjelpe, ta baby på vaktrommet om natten så du får sove osv. Benytt deg av dette :) Det er det ingenting gale i :)

Huff det er ganske synd da.. Er en veldig sårbar tid for mor og hun trenger støtte, ikke bare praktisk men psykisk. Skulle vært et krav man hadde.
 
Ja, jeg gruet meg også men gikk da overraskende fint :)
 
Back
Topp