Gruer meg litt til å fortelle

Vesla222

Glad i forumet
Jeg er veldig klar til å dele den gode nyheten med venner og familie om ca en ukes tid, når jeg passerer de magiske 12 ukene.

Men - jeg gruer meg litt til å fortelle det på jobben. Jeg takket nemlig ja til en lederjobb rett før jul, uten å fortelle at jeg er gravid.

Jeg fortalte det nemlig i sommer da jeg var gravid, men det var veldig sårt å måtte fortelle det når det ikke gkk bra likevel. Denne gangen har jeg også blødd og vært tidvis veldig sikker på at det skulle gå galt, så jeg har liksom ikke følt at det var et alternativ å fortelle det. Men nå har jeg dårlig samvittighet, for jeg vet at jeg gir prosjektet et problem med å finne en erstatter. Ikke at jeg er uerstattelig eller noe, men det er vanskelig å få tak i folk til den type jobb :confused1

Jeg forstår hvordan du føler deg, men jeg vil tro at om du har en professjonell og bra sjef, så kommer han bare til å bli glad på dine vegne. Du har ikke noen plikt til å fortelle dette på jobb før om lenge, og du har en veldig legitim grunn for at du ikkee har turt å si det før. Jeg har også mistet før forrige svangerskap, og jeg gikk og trodde jeg mista HELE tida når jeg ble gravid igjen. Men dette går nok så bra å fortelle på jobb :) Hva jobber du med?

Jeg forstår hvordan du føler deg, men jeg vil tro at om du har en professjonell og bra sjef, så kommer han bare til å bli glad på dine vegne. Du har ikke noen plikt til å fortelle dette på jobb før om lenge, og du har en veldig legitim grunn for at du ikkee har turt å si det før. Jeg har også mistet før forrige svangerskap, og jeg gikk og trodde jeg mista HELE tida når jeg ble gravid igjen. Men dette går nok så bra å fortelle på jobb :) Hva jobber du med?

Jeg håper jo det, og tror nok at jeg kommer til å få positiv tilbakemelding av de to sjefene jeg i første omgang kommer til å fortelle det til - de er veldig greie. Håper bare at de ikke synes at jeg har vært illojal.
Jobber innen olje og gass.

Håper de tar det fint og deler din glede.

Har du en bra sjef, tar han/hun det bra! Det burde kanskje ikke komme som et sjokk heller hvis de vet at du akkurat har vært gravid? Lykke til, bare vær ærlig! :)

Er enig om hvis du har en bra sjef, så kunne han/hun ta det bra og støtte deg også. Jeg fortalt det også etter at jeg takket ja til å vare prosjekt ansvarlig, og jeg fikk det beste gratulere fra sjefen. Lykke til

Back
Topp