Gruer meg- fortelle på jobb

Tutta*

Glad i forumet
I dag tidlig kom jeg på jobb, en av kollegene mine var så svimmel, måtte legge seg på sofaen og slappe av litt. Sjefen kom rett etterpå og ble skikkelig bekymret... Og hun som var svimmel: Jeg er ikke gravid altså! Sjefen: Det var godt å høre!!! Følte meg veldig liten der jeg satt...

Måtte vaske diverse utstyr sammen med en kollega og da spurte jeg hvordan gravid-news ble tatt i mot av sjefen. Hun: Ja, du vet jo hvordan hun er.... Så pratet vi videre og hun spurte om vi hadde tenkt på flere, fortalte da at jeg var snart 12 uker på vei. Hun mente jeg burde si det til sjefen snart da...

Så... satt jeg på ekspedisjonen med sjefen og ass.sjefen, pratet om en lege og ass.sjefen visste ikke hvem det var. Så sa sjefen: Han var her når du var sånn borte vet du ( i barselperm)...

Alle disse kommentarene fikk meg til å grue meg enda mer til å fortelle det...
Og hvis hun kommer med en negativ kommentar, så kommer jeg jo til å gråte... Gråter veldig lett da...:/

Takk for at du leste :)

Ville bare sagt det fortes mulig. Så er du ferdig med det,
og slipper å gå å tenke på det.
Hvordan sjefen reagerer hadde eg ikke brydd meg om!
Masse lykke til

Jeg har på følelsen at folk lett kan komme med slike kommentarer når de tror de snakker til noen som ikke er gravid, mens de endrer helt holdning og viser oppriktig glede når man forteller dem at de faktisk er det!
Det ER jo en glad-nyhet, det tror jeg de fleste kjenner på kroppen når noen man kjenner forteller at de venter barn :)

jeg tør heller ikke å si det :S har starta i ny jobb, og jeg tror ikke gravid nyheter blir godt mottatt etter å ha vært sykemeldt å lenge uten å si sannheten :S gruer meg skikkelig!!!!

Det er bare å hoppe i det! Grusomt å grue seg i ukesvis for å si det. Jeg fikk sagt det til min sjef, og det gikk heldigvis bra. Kjente jeg holdt på å grine da jeg skulle fortelle det, men det gikk bra :)

Om en sjef blir sur for at du er gravid, er ikke sjefen profesjonell i jobben sin ihvertfall! Det er faktisk ikke så mange år av en yrkeskarriere at graviditet og permisjon går utover arbeidsgiver!

Det er bare å hoppe i det! Grusomt å grue seg i ukesvis for å si det. Jeg fikk sagt det til min sjef, og det gikk heldigvis bra. Kjente jeg holdt på å grine da jeg skulle fortelle det, men det gikk bra :)

Om en sjef blir sur for at du er gravid, er ikke sjefen profesjonell i jobben sin ihvertfall! Det er faktisk ikke så mange år av en yrkeskarriere at graviditet og permisjon går utover arbeidsgiver!

Back
Topp