Gruer meg egentlig litt...

Alk84

Gift med forumet
Ja jeg gruer meg egentlig litt til å fortelle besteforeldre at vi skal ha en til.
Ikke fordi jeg ikke tror de vil bli glade, men de fleste er så veldig på det at nå har vi to, så da er det vel bra... Jeg har to, men min samboer har bare en. Misforstå meg rett nå, for han har to han også, men ikke biologiske ;) Vi hadde lyst på to tette, men kroppen min har trengt litt lenger tid på å forberede seg på en til, så da har vi vært prøvere i to år nå, så de har vel tenkt at vi er ferdige da eller noe... Men jeg kjenner jeg blir lettere irritert spesielt på min mor, for hvis barna krangler og jeg blir litt oppgitt, så sier ho alltid " ja det er godt du bare har to, tenk hvis det hadde vært en til å krangle med!" Men saken er at jeg tror faktisk ikke det blir mer krangling med tre enn med to.... Og her om dagen så kommenterte min farmor (oldemor til barna) at jeg hadde jo to, så da var vel jeg klar med barn. Man trengte ikke fler.... Det var før jeg i hovedsak visste at jeg var gravid, men da mistenkte jeg det, for puppene begynte å bli ømme. Hva skal man si da? ikke vil jeg diskutere det for mye nå heller, for da vil jeg vel røpe det, og denne gangen skal vi jo vente til etter uke 12 med å si det til alle. Som regel har jeg ikke klart å holde det hemmelig for mamma, for vi er veldig nære, men denne gangen så syns jeg det er helt greit, så da skulle vi si det til alle 3 april, for da er vi alle samla for å feire 3 års-dagen til mini. tenkte han skulle få si det, for han er veldig opptatt av babyer, så han kommer til å bli verdens stolteste. Men kjenner jeg nesten gruer meg til den dagen, for jeg er redd for reaksjonen til alle :( dette skal jo være noe å glede seg til!!!!

Sender deg en klem. Sånn hadde svigerinnen min det også da hun ventet nr 3. Men de ble veldig glade når nr 3 først kom..

Skjønner at det er litt sårt. Sannsynligvis er det ikke vondt ment, hvis de tror dere er ferdige med småbarn så er det kanskje ment mer som støttende småprat? Uansett tenker jeg at hvis dere forteller det og legger trykk på at dere har gledet dere veldig til å få en til så burde alle andre også bare glede seg på deres vegne :happy: Gratulerer og lykke til!

Ja jeg gruer meg egentlig litt til å fortelle besteforeldre at vi skal ha en til.
Ikke fordi jeg ikke tror de vil bli glade, men de fleste er så veldig på det at nå har vi to, så da er det vel bra... Jeg har to, men min samboer har bare en. Misforstå meg rett nå, for han har to han også, men ikke biologiske ;) Vi hadde lyst på to tette, men kroppen min har trengt litt lenger tid på å forberede seg på en til, så da har vi vært prøvere i to år nå, så de har vel tenkt at vi er ferdige da eller noe... Men jeg kjenner jeg blir lettere irritert spesielt på min mor, for hvis barna krangler og jeg blir litt oppgitt, så sier ho alltid " ja det er godt du bare har to, tenk hvis det hadde vært en til å krangle med!" Men saken er at jeg tror faktisk ikke det blir mer krangling med tre enn med to.... Og her om dagen så kommenterte min farmor (oldemor til barna) at jeg hadde jo to, så da var vel jeg klar med barn. Man trengte ikke fler.... Det var før jeg i hovedsak visste at jeg var gravid, men da mistenkte jeg det, for puppene begynte å bli ømme. Hva skal man si da? ikke vil jeg diskutere det for mye nå heller, for da vil jeg vel røpe det, og denne gangen skal vi jo vente til etter uke 12 med å si det til alle. Som regel har jeg ikke klart å holde det hemmelig for mamma, for vi er veldig nære, men denne gangen så syns jeg det er helt greit, så da skulle vi si det til alle 3 april, for da er vi alle samla for å feire 3 års-dagen til mini. tenkte han skulle få si det, for han er veldig opptatt av babyer, så han kommer til å bli verdens stolteste. Men kjenner jeg nesten gruer meg til den dagen, for jeg er redd for reaksjonen til alle :( dette skal jo være noe å glede seg til!!!!
Åååh det her kjenner jeg meg såååå igjen i.. :-/ jeg er gravid med fjerdemann nå,(var absolutt ikke planlagt, men vi velger å gå frem med det) og da jeg fortalte mine foreldre og besteforeldre om nr tre gikk de så langt som å kalle meg for uansvarlig for å bringe enda ett barn til verden. Min mann jobber som tømrer og jeg er hjemmeværende så det var vel det de siktet til, at jeg ikke hadde jobb og at da kunne jeg ikke befolke hele landet alene..:-O
Det er så vondt, når familien ikke gleder seg med dere.. Så, jeg føler virkelig med dere <3 lykke til

Last edited:
Jo forresten. Mine svigerforeldre ble ikke spesielt glade da vi fortalte at vi skulle ha nr 2 (dessverre mistet jeg). Nå har jeg ikke veldig lyst til å fortelle at jeg er gravid. Men mamma ble hvertfall veldig glad! :)

Håper og tror at de blir glade over nyheten når den kommer.
Kan hende de ikke tenker over hva de har sagt.

Sniker!! Ille når familien ikke gleder seg over nytt barn! :( Vi har bare et barn på snart 1,5 år, og svigermor synes det holder. Hun sier det og hvis vi er på steder det er folk med flere barn (spesielt litt tette, som f.eks sitter i søskenvogn) " stakkars folk". Og hun lurer på hvordan jeg skal fordele tiden om jeg får en til... Jeg er fast bestemt på å få en til etterhvert ;)

Takk for støttende ord <3
Joda, jeg tror nok de blir glade når vi deler det og de vil nok støtte oss uansett. De sier det sikkert fordi de tror vi er ferdig, men blir jo at man tenker på hva de vil tenke å si når de får vite det da :) men jeg krysser fingrene for at de blir glade på våres vegne i vartfall så får de heller prate om negative meninger hjemme hos seg selv :p

Joda, jeg tror nok de blir glade når vi deler det og de vil nok støtte oss uansett. De sier det sikkert fordi de tror vi er ferdig, men blir jo at man tenker på hva de vil tenke å si når de får vite det da :) men jeg krysser fingrene for at de blir glade på våres vegne i vartfall så får de heller prate om negative meninger hjemme hos seg selv :p
Man kan fort finne på å overanalysere ting :)
Og skulle de ikke bli glade så kan de ta seg bolle!!!

De blir nok glade skal du se;) Fort vekk sier de det de gjør for å ikke legge noe press på dere om å få en til:)

Back
Topp