Gruer mæ så frykteli til å si det på jobben..

Snart5barnsmor84

Snart 4-barnsmamma :)
E nettopp begynt i ny jobb i barnehage.. gruer mæ nå helt forfærdeli til å si det på jobb.. dem har hatt mye sykdom der før æ begynte åzzå må dem enda finne nye folk for mæ om ikke såp længe... huff... får virkelig dårlig samvittighet... Har aldri vært borte fra jobb en dag i midt liv... huff... ka ska man si til sjefen når man e nyansatt å har klart å bli smelt på tjukka i en fei... hadde fått jobben å alt sånn før æ ble gravid da... e kjæmpe gla for at æ e gravid da å gleder mæ masse til å bli mamma... men gruer mæ bare sånn til å si det.. huff.. beklager at det ble litt langt det her.. [&:]

Å herregud så godt å høre!!!!! Jeg er i nøyaktig samme båt, men begynte på fredag i helt ny jobb på skole! Har heller aldri hatt en fraværsdag i tidligere jobber....og håper jeg slipper å ha det nå også -frem mot permisjonen! Magen min står i tillegg rett ut fordi jeg er oppblåst vil jeg tro, men alikevel. Flyr på do hele tiden gjør jeg også......., jeg gruer meg så veldig. Men vet ikke hvor lenge det er lurt å holde dette inne heller......

Hva gjør vi? Godt å lese ditt innlegg hvertfall!!!

Jeg er også iutrolig glad det er flere en meg!!!!! Jeg er også i samme båt!!! Begynte i ny jobb i dag i barnehage! Gruer meg utrolig mye til å si det. blir nok ikke populært. min jobb er et ett årig vikariat med mulighet for fast ansettelse. Men da ryker nok sjangsen for fast ansettelse. Skal vente lengst mulig med å si det på jobben, og håpe jeg ikke blir veldig dårlig! men blir ikke morro...

Jag är daglig leder på mitt jobb och hade ni jobbat hos mig hade ni inte behøvat oroa er [;)]  Det finnes inget mer som är så fantastiskt som att någon har blivit gravid. Men jag hade sagt det så fort som muligt. Det hjälper de otroligt massa i jobbsituationen. Inte før att det ska spela nån roll men ni får det säkert til gode på nåt sätt. Då førstår de mye bedre. Lycka til!!!! Det klarar ni fint.

Kram kram

ORIGINAL: sesson

Jag är daglig leder på mitt jobb och hade ni jobbat hos mig hade ni inte behøvat oroa er [;)]  Det finnes inget mer som är så fantastiskt som att någon har blivit gravid. Men jag hade sagt det så fort som muligt. Det hjälper de otroligt massa i jobbsituationen. Inte før att det ska spela nån roll men ni får det säkert til gode på nåt sätt. Då førstår de mye bedre. Lycka til!!!! Det klarar ni fint.

Kram kram

Denne trøstet nå...., kanskje like greit å hoppe i det. Jeg har selv vært selvstendig i over 3 år og også arbeidsgiver og er helt enig med deg. Men det ble alikevel slik nå at jeg føler ett sterkt behov for å vise hvem jeg er først....... Men det er vel kanskje litt egoistisk akkurat nå?

ja,  de må jo næsten bare bli gla på mine vegne.. kan jo ikke bli sur for at æ ska få barn når æ jobber i en barnehage...  men gruer mæ fordet da... håper liksom at de ikke blir skuffa for at æ bare ska jobbe i 6 måna før æ ska være borte i næstn 1 år... har liksom på følelsen at sjefen og resten av personalet føler at nu kommer ting til å ordne sæ på en måte.. bra bemanning åzzå kommer æ med det hær midt i oppstarten av det nye barnehageåret... huff sir æ bare... men det e væl bare å hoppe uti det... har nu vært i ganske god form hittil da å håper inderlig at æ slipper all bekkenløsning å det der greian sånn at æ ikke treng å sykemeldes.. [:)]

forresten, va nu litt godt å høre at det e andre som e i samme båt.. [:D]

Dere skal ikke uroe dere, ei heller har dårlig samvittighet[:)] Det er ikke lov å bli verken sint eller sur for at dere er gravid[:)] Jeg er også daglig leder, og jeg hadde ikke reagert negativt om en av mine ansatte kom og fortalte at de var gravid, tvert i mot[:)] Det er jo kjempe koselig[:)] Ikke vær redd, bare si det som det er når dere føler for det. Kravet er 3 mnd før du skal ut i permisjon, så det haster jo ikke for noen av dere[8D]

venter med å si det til jeg har vært hos legen i uke 12. men gruer meg helt forferdelig. de vil nok gjerne vite det littfør, men føler ikke jeg kjenner de så godt enda, og føler det er litt mere trygt når jeg er 12 mnd henne og er blitt litt mere varm i trøya. hehe

jaja, får bare ta det som det kommer... [:'(]

Jeg begynner å jobbe igjen etter ferien denne uka og jeg er redd de ser det på meg før de får sagt noe.

Tror ikke det har gått en eneste mnd uten at de har fulgt meg med argusøyne på den tia jeg pleide å få mensen. De vet ingenting om at jeg har kutta ut p-pillene, men de er helt i hundre om det ikke blir baby snart.

Vet ikke hvordan sjefa vil reagere, i hele fjor var det 2 av dem som bytta på og også var syke samtidig på min avdeling, så blei innmari mye på oss 2 som var igjen. Men jeg vet at de på avdelingen min kommer til gå bananas og juble for meg, da klarer jeg en litt kjøligere sjef.

ja det må være godt å vite at du har nån i ryggen å blir virkelig gla på dine vegne...
æ e jo hlet ny i bhg å vet jo ikke kordan folkan æ jobber med e.. men det må jo gå bra i en barnehage... må det ikke???[8|]

Det gjør det helt sikkert..

Er alltid noen hardbarka snusfornuftige gamle barnehagetanter som sikkert vil grine litt på nesa, men de aller fleste synes en graviditet er ett lite mirakel og vil glede seg sammen med deg

Er i nesten samme situasjon. Begynner i ny jobb i midtan av august, og det blir jammen ikke noe gøy å komme til sjefen med nyhetene. Var veldig mye sykemeldt sist, og regner med å bli det denne gang også, så jeg har litt dårlig samvittighet.Samtidig vil jeg ikke la jobben styre når jeg skal få barna mine så det må bare gå [:)]

Jeg fortalte det til sjefen i dag, og det gikk superbra!!! Er så glad for at jeg har snakket med henne. For uansett hva som skjer nå, så vet jeg at hun stiller opp for meg uansett grunn.

Tror nok det går bedre enn dere frykter selv jeg[:)] om dere sier fra i god tid så har de jo tid til å finne en erstatter for dere som kan ta over, de taper jo ikke noe på det heller. Kanskje en god kolega for en stund, men dere kommer jo tilbake så da har de noe de kan se frem til igjen[:)]

Selv er jeg litt i samme båt, men bryr meg ikke noe særlig om hva sjefen sier for henne har ikke noe med det alikevel[:)]
Jeg har jo heller ikke vært på jobb siden 4 mai-07 å begynner nå den 11 august-08 så blir ikke lenge der før jeg blir borte i permisjon igjen.. men gleder meg masse til å gå hjemme med neste unge alerede[:)]

Er i samme situasjon - men hadde det bare vært i en barnehage! Jeg begynner på en skole på høyere nivå som er et gubbevelde... Kan jaggu ikke si så sikkert at mottakelsen blir like varm når nyheten kommer... Ansetter en ung kvinne som gir sannhet til dette med at de stadig blir borte fra jobben... Men velger å tro at de er profesjonelle og takler det bra [:D] Jeg bidrar da garantert med noe nytti den forsamlingen [:D] Og har heldigvis vært kjempefrisk og fin i de andre svangerskapene og har jobbet like mye som alle andre og vel så det... Håper det gjentar seg! For jeg gledet meg utrolig til å begynne i den nye jobben og graviditeten har overskygget det litt i sommer. Håper derfor det kommer seg da jeg får innrømt dette for sjefen...

Jeg også er i denne situasjonen! Starta i ny jobb (drømmejobben som jeg har sikla på i flere år) 1.juni, og etter tre ukers ferie kommer jeg tilbake og er gravid. Jeg har liksom blitt ganske høyt profilert til denne stillingen, og nå er jeg helt kake og klarer nesten ingenting. Utrolig kjipt. [&o] Jeg håper så inderlig at formen min kommer seg litt, for ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg tror ihvertfall at jeg snart på fortelle sjefen og han jeg jobber nærmest med dette her, føler meg så dum som er så treig og slapp [:o]

Jeg vet at det sikkert kommer til å gå bra, men en gruer seg da litt likevel, er ikke noe artig å skaffe ekstraarbeid for andre liksom..

Back
Topp