Gruer du deg til pressriene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Jeg tror kanskje pressriene er det jeg gruer meg mest til når det gjelder fødselen. Jeg hadde en veldig fin fødsel forrige gang, men synes det var så rart "å miste kontrollen" og bare la kroppen overta fullstendig når pressriene kom.
Jeg synes ikke det var ille.. Bare litt ubehagelig (og samtidig veldig fascinerende).

Jeg tror kanskje pressriene er det jeg gruer meg mest til når det gjelder fødselen. Jeg hadde en veldig fin fødsel forrige gang, men synes det var så rart "å miste kontrollen" og bare la kroppen overta fullstendig når pressriene kom.
Jeg synes ikke det var ille.. Bare litt ubehagelig (og samtidig veldig fascinerende).
Hadde du noe smertelindring? Mine pressrier var så godt som ikke eksisterende (hadde epidural), så de skrudde på fullt drypp. Likevel varte de aldri lengre enn 20 sek, og hadde null effekt, så jeg måtte bare presse og få henne ut med ren muskelstyrke. Heldigvis var epiduralen supereffektiv, så jeg hadde ingen smerter da hun stod i kanalen eller da hun kom ut :)

Gruer meg ikke spesielt til pressriene, da har jeg jo forhåpentligvis fått epiduralen (som sist) og lykkelig for det nærmer seg slutten :-P
Det er åpningsriene som er ille, det verste jeg har opplevd, og jeg kommer nok til å få panikk når termin nærmer seg!

Hadde du noe smertelindring? Mine pressrier var så godt som ikke eksisterende (hadde epidural), så de skrudde på fullt drypp. Likevel varte de aldri lengre enn 20 sek, og hadde null effekt, så jeg måtte bare presse og få henne ut med ren muskelstyrke. Heldigvis var epiduralen supereffektiv, så jeg hadde ingen smerter da hun stod i kanalen eller da hun kom ut :)

Hadde ikke behov for smertelindring, og synes ikke at det var så vondt å få ut guttungen. Men de kreftene pressriene hadde var litt ubehagelige ;).

Bra du hadde en effektiv epidural så du slapp unna så mye smerte :).

Pressriene er det jeg gruer meg mest til! Det er det verste med hele fødlsen! Jeg har aldri presset så himla lenge,ca 40-50 min m 1 og ca 15-20 min m 2... Men det er det værste jeg har vært med på! Så gruer meg sjikkelig t d!

Jeg syns pressriene var "deilige" for da kunne jeg på en måte slutte å holde igjen.

Hadde ikke behov for smertelindring, og synes ikke at det var så vondt å få ut guttungen. Men de kreftene pressriene hadde var litt ubehagelige ;).

Bra du hadde en effektiv epidural så du slapp unna så mye smerte :).
Så godt å høre:) Jeg hadde absolutt behov for smertelindring:P Rart hvordan alle fødsler og fødselssmerter fortoner seg forskjellig:)

Pressrier er jo bare befriende sammenlignet med åpningsriene!

Gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt. Er gått lettere for hver gang, og har født 4 barn uten smertelindring.

Har aldri brukt mer enn 5 min på og trykke de ut, og ungene er kommet fortere for hver gang. Siste kom på kun et press :-)

Var ikke forbredt på at åpningsriene skulle være så vonde, synes de var verre enn pressriene. Gikk fra 2 cm til 10 på under en time. Pressriene varte så i 1 1/2 time fikk da lystgass under pressriene og ble klippet i tre omganger, lettelsen var stor da overlegen kom med sugekoppen. Litt blanede følelser denne gangen og håper at denne fødselen skal gå lettere :)

Nei, når pressriene kom var det intet annet å gjøre enn å hjelpe til å presse og etter 4 press var hun ute.

Det jeg gruer meg til er riene, når de virkelig setter igang. Jeg hadde svake rier hjemme i 14 timer før det begynte å gjøre ganske vondt. Jeg stod omtrent hele tiden pga tyngdekraften. Når riene tok seg opp var jeg fortsatt hjemme i 2,5 time før vi dro på sykehuset. Kom inn døra og da gikk vannet. Det var da smerten begynte å ta helt av og jeg "forsvant". Husker veldig lite. (fremdeles stående) Ingen smertelindring før akupunktur etter 3,5 time. Det funket strålende!! Jeg kom til meg selv og jeg stod ved siden av senga da jeg kjente at hun kom, hoppet opp i senga,4 press og vips! :)

4 timer,2 sting og en perfekt prinsesse. <3

Perfekt fødsel og håper og ber om samme opplevelse igjen. :)

Så godt å høre:) Jeg hadde absolutt behov for smertelindring:P Rart hvordan alle fødsler og fødselssmerter fortoner seg forskjellig:)

Ja, det er veldig rart hvor forskjellig en fødsel er for de forskjellige personene. :)
Jeg var kjempeheldig føler jeg (Veldig grei fødsel og ikke store smerter).Det samme var min mor og min søster.

Nei, gruer meg ikke til pressriene. Gruer meg i bunn og grunn ikke til noen ting når det kommer til fødselen (foreløpig :-P ) :-)

Jeg gruer meg igrunn ikke til pressriene. Sist skjønte jeg faktisk ikke at det var det jeg hadde, da de ikke føltes sånn jeg hadde sett for meg på forhånd... Jeg syntes åpningsriene var mye værre.

Gruer meg ikke til noen av riene jeg :) bare gleder meg og er utrolig takknemlig for at jeg skal få oppleve det en gang til! :D

Pressriene var befriendes! Godt å endelig få presse!
Men riene fra 6 cm til full åpning var grusomme. (Gikk med 5 cm åpning siste uka før fødsel)
Takk Gud for at epidural finnes :p
Epiduralen ble skrudd av når jeg fikk pressrier, og riestimulerendes ble skrudd opp, men allikevel brukte jeg 45 min på å presse han ut.. Men tid og sted eksisterte ikke for meg da :p
Gru-gleder meg til neste fødsel!!

Back
Topp