Gruer du deg til pressriene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Nei, ikke noe vits å grue seg til noe man ikke vet hvordan man vil oppleve uansett.

Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til fødselen generelt, men det er ikke slik at jeg gruer meg spesielt mye til pressriene. Da jeg fødte datteren min gikk denne fasen veldig raskt, og jeg hadde bare 3 pressrier. (rakk bare å "bli med på" to av de.) jeg trodde dette skulle være den verste delen av fødselen, og var livredd. men da jeg først kom dit var jeg bare vanvittig glad for å kunne "gjøre noe", og for at jeg snart skulle få treffe den lille engelen! Fødsel er ingen dans på roser for de fleste, men husk at det som oftest er skrekkhistorier vi hører mest av, og husker best. Klart det er vondt, men det overdøves av lykken og mestringsfølelsen etterpå!

Nei jeg gruer meg ikke, ikke gjorde jeg det før jeg fikk første heller, da viste jeg jo ikke hva jeg gikk til.
Denne gangen har jeg vært gjennom det en gang før, men gruer meg ikke på noen måte til verken pressriene eller resten av fødselen.
Det gikk veldig bra sist gang, klart det var vondt, men det er en smerte som er annerledes enn alle andre og du oppnår noe ved denne smerten, og med en gang babyen er ute så er smertene over.

Grua me ikkje til fødselen, gjorde det ikke sist heller. Tar det litt som det kommer, og pressriene va faktisk den letteste og minst vonde delen syns e, bare befriende å kunne bruke kroppen og gjøre nokke :)

Jeg gruer meg ikke til fødselen, men gruer meg til pressriene.. forrige gang følte jeg at jeg ikke fikk det til, kjente ikke når riene kom og pressa feil så endte med sugekopp.. så ja, det gruer jeg meg til :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gruer meg ikke til fødselen, men gruer meg til pressriene.. forrige gang følte jeg at jeg ikke fikk det til, kjente ikke når riene kom og pressa feil så endte med sugekopp.. så ja, det gruer jeg meg til :p

Sikkert ett rart spørsmål, men hvordan kjenner du ikke når riene kom og hvordan går det ann å presse feil :smiley-ashamed005

Sikkert ett rart spørsmål, men hvordan kjenner du ikke når riene kom og hvordan går det ann å presse feil :smiley-ashamed005

Hehe, jeg hadde epidural og i følge jordmor var det derfor jeg ikke kjente de.. måtte ligge m hånda på magen for å kjenne når magen ble hard. Pga komplikasjoner måtte jeg ligge med beina i været (den vanlige stillingen) og for meg ble det en veldig unaturlig stilling og skulle presse i.. så den pressinga fikk jeg ikke dreisen på.. håper å få prøve litt forskjellige stillinger denne gangen :-)

Hehe, jeg hadde epidural og i følge jordmor var det derfor jeg ikke kjente de.. måtte ligge m hånda på magen for å kjenne når magen ble hard. Pga komplikasjoner måtte jeg ligge med beina i været (den vanlige stillingen) og for meg ble det en veldig unaturlig stilling og skulle presse i.. så den pressinga fikk jeg ikke dreisen på.. håper å få prøve litt forskjellige stillinger denne gangen :)

Ok da forstår jeg :)

Back
Topp