Gruer du deg til å føde?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Det er kanskje en merkelig ting å si, men jeg gleder meg faktisk til å føde! Både til fødsel og tiden etterpå på barselhotellet. Det er noe spesielt med å ligge inne på barselhotellet bare du og den llille. Slappe av og nyte tilværelsen med det lille nurket <3 Titte på lille bebissen mange timer i strekk og holde den lille i armene. Jeg angrer på at jeg har reist så raskt hjem fra barselhotellet tidligere. For når en kommer hjem til mann og barn så er brått hverdagens mas og kjas igang igjen. Denne gangen er planen å nyte det så lenge jeg får lov å ligge der inne <3

Jeg er en av de som gruer meg voldsomt og tenker veldig mye på det. Hadde en grusom fødsel sist og er livredd for at det vil skje igjen

nei, gleder meg til fødselen, men ikke til smertene i hufsa dagene etterpå ;P haha

Nei, jeg GLEDER meg veldig!! :) det er utrolig fint og spesielt!! :) selv om det dro veldig ut sist fødsel, og det gikk aldri fremover før det plutselig smalt da de tok vannet, så var det en utrolig flott opplevelse.. :) jeg fikk meg nå til å le og smile innimellom riene faktisk.. tenk at den dagen kommer et nytt liv til verden, en liten kropp tar sitt første pust den dagen, og det er jeg som gir barnet sjansen til å leve..:) det er helt fantastisk å tenke på synes jeg <3

Så godt å lese litt gode historier også ;-) Jeg er førstegangs men jeg ser virkelig frem til det. Jeg er på ingen måte naiv og tror detta skal gå som en lek. Men jeg som ikke har vært med på en fødsel kan jo enten gå å grue meg i 9 mnd eller jeg kan gå å glede meg og ta det som det kommer :) ... Og tenk på den premien i enden av løpet da!!!!

Gleder meg ikke nei, men det er så langt frem i tid at jeg ikke gruer meg s veldig enda. Det kommer nok....

Jeg hadde en grusom fødsel sist. Ble satt igang ons morgen. Fredagskveld var hun ute. Ble vacuum til slutt. vaccum er vel den verst tenkelige smerten jeg kan tenke meg, men hadde gjort det lett igjen, da premien er så uffattelig stor :) hadde jeg fått valget mellom ks å vacuum så hadde jeg valgt vacuum igjen. Gruer meg ikke i det hele tatt til fødsel, men håper den starter av seg selv denne gangen :)

Jeg er førstegangs, men gruer meg ikke i det hele tatt :) Gleder meg heller mer. Tenker ikke på hva som kan skje eller noe..for det er fint lite jeg styrer selv. Ser bare fram til å få den lille hærligheten i armene mine <3

Gruer meg "alltid" :p
Tårene pleier å trille noen uker før termin :p
Men heldigvis hatt supre fødsler hver gang :) så er jo lov å håpe at jeg får det likt denne gangen også.. Men er noe som sier inni meg at " nå har du vært såå heldig (hver gang) så hvorfor skal jeg være så heldig en gang til?"
:p

Bare jeg slipper keisersnitt så.. Håper på vaginal fødsel denne gangen, aner ikke hva jeg går til, så derfor velger jeg å ikke grue meg..

Jeg gruer meg ikke, det hjelper jo ikke det spor ;) men vil nok snakke litt med JM'en min om slutten på forrige fødsel, da det ikke er noe jeg ønsker en gjentagelse av, men ellers håper jeg på at fødselen starter av seg selv denne gangen (har hatt to induserte fødsler) og at jeg får muligheten til enda en vaginal fødsel.

har hatt 2 fine fødsler før der eg har bare brukt litt lystgass som smertestillende,og håpe på en til slik fødsel.

Gruer meg "alltid" :p
Tårene pleier å trille noen uker før termin :p
Men heldigvis hatt supre fødsler hver gang :) så er jo lov å håpe at jeg får det likt denne gangen også.. Men er noe som sier inni meg at " nå har du vært såå heldig (hver gang) så hvorfor skal jeg være så heldig en gang til?"
:p

sånn tenker jeg og litt. jeg gruer meg ikke. har hatt raske greie føtsler, men hvor mange ganger kan man være så heldig? Det er jo ingen selvfølge at alt går bra.... Men d nytter ikke å plage seg selv med det. Ingenting man kan få gjort med det. Man må rett og slett bare ta ting som d kommer. Når d gjelder fødsel, har man null kontroll... Bare å la kroppen hjøre jobben. For kroppen kan dette!

sånn tenker jeg og litt. jeg gruer meg ikke. har hatt raske greie føtsler, men hvor mange ganger kan man være så heldig? Det er jo ingen selvfølge at alt går bra.... Men d nytter ikke å plage seg selv med det. Ingenting man kan få gjort med det. Man må rett og slett bare ta ting som d kommer. Når d gjelder fødsel, har man null kontroll... Bare å la kroppen hjøre jobben. For kroppen kan dette!

Det er helt sant :) men... Det er alltid et lite men der :p hihi ;)

Gleder meg å veldig nå får jo møte lillegullet;)

Vil si jeg ser fram til det!! Denne kroppen takler ikke å være gravid, så gleder meg til det er over og babyen kommer!! ♥♥♥

Gleder meg til baby er ute og jeg ikke er gravid lenger. Men fødsel ser jeg ikke frem til og det til tross for at jeg har egentlig har hatt to "lette" fødsler tidligere. Sett litt på jordmødrene på nrk.no og det var ikke det smarteste jeg gjorde :)

Back
Topp