Grue seg til fødsel [emoji20]

25mita

Andre møte med forumet
Hei. Fikk så god respons inne her på mitt siste innlegg så prøver igjen!

Jeg har en sterk fødselsangst etter sist fødsel for 7 år siden, og hadde egentlig forstått at denne gangen skulle bli pks, noe som ikke skjer. Noen med angst som har solskinnshistorier om gode fødsler etter tidligere keisersnitt ? Evt hvordan kom dere over angsten ??? [emoji29][emoji24][emoji24]

Jeg hadde veldig angst sist. Fødsel nr to var grusom. Så når jeg skulle ha nr tre var jeg kjemperedd.
Fikk god støtte fra jordmor og hadde en jordmorstudent med meg som fulgte meg halve svangerskapet og fødselen.
Fødsel nr tre var helt fantastisk. Jeg håper virkelig jeg får enda en slik fødsel denne gangen

Har ikke hatt fødselsangst, men min fødsel nummer en var vond og slitsom, men fødsel nummer to var helt fantastisk.:) Lett og smertefri faktisk. Går inn i fødsel nummer tre med et åpnet sinn og tar det som det kommer.:) Gleder meg så enormt til å se han lille gutten som kommer.:)
Håper du klarer å finne en måte å takle angsten din.:) Ikke kjekt å ha det sånn.

Jeg har..
Første mann er født med pks pga av det. Jeg er traumatisert og livredd alt som kan gjøre vondt,-eller jeg var.
Sliter enda etter 3 vaginale fødsler, men det er psyken som tuller en del.
Jeg trodde ikke jeg var i stand til å gjøre og leve som andre kvinner og slet vanvittig med dette temaet.
Føles bedre nå, har fått god hjelp til bearbeiding av vonde følelser knyttet rundt fødsel og føler og minner meg om min egen mestring rundt det hele.. Veien er ikke enkel og man må gå den alene, men jeg har kommet styrket ut av behandlingen jeg har fått.

Masse lykke til <3

Jeg har hatt to tøffe fødsler, men allikevel klarer jeg å glede meg til nr 3 :) Eventuelt kan du høre med sykehuset om du kan få samtale med jordmor der, mange som har fødselsangst gjør dette. Så vet de om det på forhånd før du kommer inn :)

Back
Topp