Grue seg til amming

påbg17

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Noen fler enn meg som gruer seg til amming?
Jeg gruer meg fordi jeg har nervesmerter i nipplene etter brystløft og innlegg. Venstre side er verre enn høyre. Jeg vet jo ikke om jeg kan amme ennå heller. Men jeg gruer meg for jeg er redd det vil gjøre veldig vondt :(

Jeg gruer meg til første måneden, for den vet jeg av erfaring at blir veldig smertefull. Men gleder meg veldig til månedene etter som har vært vel verdt den første måneden :Heartred

Jeg har hatt brystreduksjon og hadde ingen følelse i brystvotene før jeg ble gravid, nå er de konstant ømme, så er spent på hvordan det blir å evt amme, men som jm sa så bør jeg forberede meg på å ikke kunne fullamme og kanskje ikke få ammet i det heletatt.

Snakka med ei inne på amming og ernæring som hun kunne fullamme etter reduksjon, men det tok tålmodighet og tid, så det skal jo være mulig for noen :)

Gruer meg litt med tanke på sist,hvor jeg hadde overproduksjon(smerter pga melkespreng)i nesten 8mnd...,flere brystbetennelser og klarte få brannsår med alvorlig infeksjon(brant meg på stekeplata når jeg tok ut av ovnen i morgenkåpe med ammetåke):p.....men tenker at jeg kan ikke være så uheldig denne gangen og skal prøve få til amming uten å pumpe og være i forkant av brystbetennelse...:) amming er sikkert fantastisk hvis det går fint fra starten:p

Gruer meg, for fikk det ikke til sist..

Å amme for første gang gjør som regel vondt i starten, selvom man har "normale" pupper [emoji28] Med mi første gikk ALT galt, og jeg endte med to blødende bryst og noe som het reynaulds fenomen som var helt forferdelig. MEN, så ille går det som regel ikke, og til og med min historie endte bra [emoji28][emoji1319]
Grunnen til at det gikk så galt, var fordi jeg IKKE fikk nok og kyndig hjelp. Så mitt største råd er å ringe i snora og be om hjelp hver gang du skal legge babyen til brystet i starten på barsel.

Med nr 2 var jeg mer erfaren, og det gikk heeelt smertefritt fra første stund.

Jeg gruer meg ikke til å amme igjen, men jeg er spent på om det skal gå å amme to stk [emoji28] For meg er det ingen nederlag i det hele tatt om det ikke går, men jeg skal prøve. Det blir flotte barn av flaske også! Men det er jo enklere å ha melka ferdig oppvarma og tilgjengelig på sekundet, så jeg håper det går..

Jeg har langtidsammet tre barn helt problemfritt, og håper ammingen vil gå like fint for deg og andre som gruer seg. :love022

Noen fler enn meg som gruer seg til amming?
Jeg gruer meg fordi jeg har nervesmerter i nipplene etter brystløft og innlegg. Venstre side er verre enn høyre. Jeg vet jo ikke om jeg kan amme ennå heller. Men jeg gruer meg for jeg er redd det vil gjøre veldig vondt :(

Litt vondt vil det gjøre, det er jo tross alt noen nye opplevelser for brystene dine.
Men med korrekt ammeteknikk for barnet så skal det ikke gjøre så vondt. Så lenge melkekanalene er i orden etter operasjonen så kan du amme. Men so flere sier her, spør om hjelp når du er på barsel ;)

Litt vondt vil det gjøre, det er jo tross alt noen nye opplevelser for brystene dine.
Men med korrekt ammeteknikk for barnet så skal det ikke gjøre så vondt. Så lenge melkekanalene er i orden etter operasjonen så kan du amme. Men so flere sier her, spør om hjelp når du er på barsel ;)
Ja, det skal jeg gjøre. :)

Jeg gruer meg litt fordi det gikk dårlig sist gang. Slet med såre brystvorter og måtte til slutt gi meg for at de skulle få gro. Og da ble og melken borte. Jeg håper jeg får det til bedre denne gangen. Jeg synes ikke hjelpen var så bra på sykehuset fordi hver eneste sykepleier/barnepleier hadde sine egne metoder og det ble full forvirring på meg som førstegangsmor. Håper jeg går inn med mer forståelse og kunnskap denne gangen :)

Jeg gruer meg litt fordi det gikk dårlig sist gang. Slet med såre brystvorter og måtte til slutt gi meg for at de skulle få gro. Og da ble og melken borte. Jeg håper jeg får det til bedre denne gangen. Jeg synes ikke hjelpen var så bra på sykehuset fordi hver eneste sykepleier/barnepleier hadde sine egne metoder og det ble full forvirring på meg som førstegangsmor. Håper jeg går inn med mer forståelse og kunnskap denne gangen :)

Så synd at du fikk den opplevelsen! Det er så dumt at de ikke vet helt hvordan det skal gjøres. Mitt tips er at alt det brune (mest mulig hvertfall) skal inn i munnen til babyen. Jeg har måtte hjelpe begge mine å koble fra igjen, og det har jeg gjort etter ca 15 min på hver pupp. Det hjalp meg!

Det som har hjulpet meg i samme situasjon har vært å amme og pumpe/gi flaske annen hver gang. Da har jeg opprettholdt melkeproduksjonen men fått 50% avlastning av brystvortene :)

Mange som sier de synes det er vondt men det finnes de som slipper også!
Jeg fullammet uten smerter og uten problemer. Håper du slipper å ha problemer som du er redd for. :)

Jeg synes heller ikke det var vondt å amme. Ble sår pga ammeinnlegg, og da ble det ondt. Men når jeg droppet innleggene ble det bra.

Men jeg gruer meg fordi jeg ikke har fått til å få opp produksjonen nok til å fullamme. Og har lyst å amme.

Back
Topp