Grubling og bekymringer

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Nå kjenner jeg at jeg gjør akkurat det samme som jeg gjorde med førstemann; leter etter ethvert tegn på kolikk! (av alle ting :P) Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er så livredd for å få kolikkbarn! Mye er nok fordi mannen min er helt allergisk mot babygråt, og jeg tror han hadde taklet det dårlig..... Det står at kolikk debuterer ved 2-4 ukers alder, men jeg synes ofte jeg hører at foreldrene forteller om barn som har vært mye urolig helt fra første dag. Det er skikkelig teit, men det plager meg å måtte vente såpass mye som en måned før jeg kan puste lettet ut.

Lillebror er foreløpig mer krevende enn storebror var, men nå var storebror stort sett et stappmett flaskebarn. Lillebror henger på puppen ;) Men lillebror bæsjer og promper og raper uten en mine, og har ikke hatt smertebetingede skriketokter. Han krever seg på kvelden, men så lenge han får servert mat er han fornøyd. Han sover veldig fredelig, korte og lange dupper dag og natt. Men han eier ikke evnen til å være våken UTEN pupp i munnen :P Det ser lovende ut, men jeg sitter likevel å søker etter info om kolikk :P ;) Fy så tussete man skal bli.....

Uff, skjønner at du er redd for kolikk barn.. Storesøster hadde kolikk da hun var baby, og jeg krysser alt for at lille ikke får det.

Hvis det uansett skulle vise seg å bli kolikk barn denne gangen også, så kommer vi til å prøve Laserakupunktur. Vi hadde stor suksess med det på storesøster ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Han høres i alle fall helt fin ut som han er nå, akkurat sånn babyer skal være om det er noen trøst :) En god livsfilosofi (men kan være vanskelig) er å gjøre/tenke på det som må gjøres i dag i dag, men alt det som kan vente, tar du i morgen :) Da slipper du mange tenk-hvis-bekymringer :)

Æsj, kjedelig å ""vente" på sånt, men jeg vil nok bare tenke at det som kommer det kommer, lite du får gjort fra eller til egentlig! Du klarer dette så fint så :) Krysser fingrene for at det ikke blir noe kolikk :)

Hvordan går det? :)

Hvordan går det? :)

Tror fortsatt ikke han har kolikk, ikke tegn til det nå. Men han er utrolig mye mer krevende enn storebror var! :( Jeg er dritsliten! :( Han hang i puppen og nektet å sovne fra 22 til 02 i natt. Sov så 2 timer. Påan igjen i 2 timer til med pupping og byssing uten hell. Sovnet kl 6 og våknet 0730 igjen.

3,5 timer søvn er for lite for både han og meg. Jeg skjønner det ikke! Han sovner som en stein på dagtid, spesielt i vogn/bilstol/på puppen. Men på natten funker liksom ingenting.... Han har ikke magevondt, er bare våken/urolig/lettvekt.

Jeg tenker når han ammer nesten kontinuerlig i 4 timer blir det rimelig tomt til slutt. Han hyperventilerte ved puppen på slutten. Lurer på om jeg skal prøve å gi han en flaske mme om han drøyer det så mange timer en gang til....

Tror fortsatt ikke han har kolikk, ikke tegn til det nå. Men han er utrolig mye mer krevende enn storebror var! :( Jeg er dritsliten! :( Han hang i puppen og nektet å sovne fra 22 til 02 i natt. Sov så 2 timer. Påan igjen i 2 timer til med pupping og byssing uten hell. Sovnet kl 6 og våknet 0730 igjen.

3,5 timer søvn er for lite for både han og meg. Jeg skjønner det ikke! Han sovner som en stein på dagtid, spesielt i vogn/bilstol/på puppen. Men på natten funker liksom ingenting.... Han har ikke magevondt, er bare våken/urolig/lettvekt.

Jeg tenker når han ammer nesten kontinuerlig i 4 timer blir det rimelig tomt til slutt. Han hyperventilerte ved puppen på slutten. Lurer på om jeg skal prøve å gi han en flaske mme om han drøyer det så mange timer en gang til....

Godt det ikke virker som kolikk da :) Men det høres tungt ut at han styrer sånn på natten. Han liker kanskje veldig godt den feite melken og prøver å øke produksjonen av den? Håper det blir bedre til natten, han er jo enda så liten at det kan vel fort endre seg :)

Veldig typisk at babyer er våkne på natta og sover på dagen, om det er en trøst :) Og det er jo helt klart annerledes med nr 2 enn med nr 1, for nå har du jo en til som du skal ta hensyn til, så kan lett føles verre bare pga det.

Han holder sikkert bare på med øking (til mer han suger om natta, til mer melk kommer det vs om han suger mye om dagen, er visst noe med at produksjonen blir enda bedre om han drikker mye på natta), så jeg ville ventet med mme - så lenge han vokser som han skal så får han alt han trenger fra deg og det er myyye mer lettvint (hadde delvis flaskebarn første gangen, og nr to omtrent som din nr to, så kjenner meg litt igjen).

Hold ut, det stabiliserer seg etter hvert :) Sov på dagen når du kan, døgnet styrer den nye sjefen en stund ennå, men så lærer han og melkemengden øken og så sover han nok snart bedre på natta :)

Veldig typisk at babyer er våkne på natta og sover på dagen, om det er en trøst :) Og det er jo helt klart annerledes med nr 2 enn med nr 1, for nå har du jo en til som du skal ta hensyn til, så kan lett føles verre bare pga det.

Han holder sikkert bare på med øking (til mer han suger om natta, til mer melk kommer det vs om han suger mye om dagen, er visst noe med at produksjonen blir enda bedre om han drikker mye på natta), så jeg ville ventet med mme - så lenge han vokser som han skal så får han alt han trenger fra deg og det er myyye mer lettvint (hadde delvis flaskebarn første gangen, og nr to omtrent som din nr to, så kjenner meg litt igjen).

Hold ut, det stabiliserer seg etter hvert :) Sov på dagen når du kan, døgnet styrer den nye sjefen en stund ennå, men så lærer han og melkemengden øken og så sover han nok snart bedre på natta :)

Jeg delammet førstemann, DET var slitsomt det! Men det er også veldig slitsomt når det går på 7. timen..... Jeg får se hva jeggjør. Tror ikke jeg ødelegger ammingen om jeg innimellom gir han litt mme midt på natten slik at vi begge får sove. Jeg får se hva jeg gjør.

Jeg har sovet 3 timer til morgenen i dag mens lillebror lå ute i vogna å sov mens pappan passet på :) Nå sover han i vogna igjen, og jeg har fått meg en dusj og rene klær. Da blir man liksom en ny person med en gang :) Da jeg stod å stellet meg på badet tenkte jeg; Det BLIR bedre, det BLIR lettere. Tar bare litt tid :) Og når jeg tenker meg om, så var det også vanskelig å få storebror til å sovne igjen på natten. Vi må bare finne ut hva som funker :)

Jeg delammet førstemann, DET var slitsomt det! Men det er også veldig slitsomt når det går på 7. timen..... Jeg får se hva jeggjør. Tror ikke jeg ødelegger ammingen om jeg innimellom gir han litt mme midt på natten slik at vi begge får sove. Jeg får se hva jeg gjør.

Jeg har sovet 3 timer til morgenen i dag mens lillebror lå ute i vogna å sov mens pappan passet på :) Nå sover han i vogna igjen, og jeg har fått meg en dusj og rene klær. Da blir man liksom en ny person med en gang :) Da jeg stod å stellet meg på badet tenkte jeg; Det BLIR bedre, det BLIR lettere. Tar bare litt tid :) Og når jeg tenker meg om, så var det også vanskelig å få storebror til å sovne igjen på natten. Vi må bare finne ut hva som funker :)

Ja, det skjønner jeg godt!! Det ER slitsomt :) Du finner nok ut av hva som er best for deg/dere :) Om det gjør livet lettere med mme så er jo ikke det noen krise :) Godt du fikk hvilt deg og fikk litt egentid, det hjelper godt! Husker fra før at det å dusje er himmel på jord (endelig litt tid alene) når man har baby (og forsåvidt barn generelt) i hus :P ;)

HERLIG natt i natt :) :) Sovnet kl 22:30 etter kun EN amming. Sov til 01:30 :) Deretter en lengre periode med ca 1 time søvn mellom slagene, men så sov vi fra 07 til 10 på morgenen mens mannen stod opp med storebror :)

Det var heeeelt sikkert KUN fordi jeg hadde kokt en flaske og kjøpt 3 pakker ferdig-Nan i tilfelle en 3.helvettesnatt ;) :P

Back
Topp