Gru/gleder meg:S

mamma til snart 3<3

Andre møte med forumet
Da har jeg fått brev fra sykehuset og har fått time 5 oktober til og velge ein dato jeg skal ha planlagt keisersnitt.. eneste jeg veit er at det blir 3-4 uker før termin. kjenne jeg har ein sånn rar følelse i kroppen, for ville jo egentlig føde selv, men kan ikke pga ødelagt bekken med brist i:S noen så har tatt keisersnitt i tidlige svangerskap? hvordan er tiden etter på?

Jeg fikk akutt ks med snuppa for 4,5 år siden. Var utrolig heldig, og fikk ingen plager i etterkant. Var litt lenger på sykehuset, men ellers ingenting. Fikk ingen komplikasjoner i såret. Klart det er sårt og stingene er slitsomme som ved alle andre opperasjonsår, men ikke noe utenom det normale. Var oppe og gikk så fort jeg var koblet fra veneflon. Vondt å løfte i starten, men tok ikke veldig mange hensyn. Løftet selv ungen da jeg kom hjem, bare passet på å bruke knærne isf magen å løfte med.

Følger spent med for jeg skal kanskje ha planlagt ks. Venter på innkallelse til samtale med jordmor på sykehuset. Blir sikkert rart for deg å få en fødselsdato å forholde seg til allerede da :)

Jeg hadde akutt keisersnitt med første mann. Hadde først fødsel til 10 cm.

Jeg har bare positivt å si om barseltiden. Lå på oppvåkningen noen timer, og var etter kort tid oppe å gikk kort strekninger og i rullesol. Rullestolen ble fort kastet. :)
Hadde veldig lite smerter, så lite at jeg glemte å ta smertestillende..

Merket ikke noe til operasjonssåret - ble sydd fra innsiden..

Dersom du skal ha planlagt ville jeg spurt på forhånd i forhold til måte å sy såret på f.eks. En venninne fikk stiftet såret, og hun hadde mer problemer iforhold til såret.

Back
Topp