Grrrrrr *utblåsning*!!!

Una84

Glad i forumet
Leier ut 2 leiligheter, og tror du ikke BEGGE ligger etter med husleia!! Masa på begge i en evighet, og joda, fått en detaljert plan av begge med datoer med når jeg får inn forskjellige beløp, men neida!

Ho ene skulle jeg få 9500 kr av innen 10., og resten innen 26., i dag er det 11. og fått 1500 kr... Ho andre skulle jeg få 3000 kr 20.01, 3000 kr 01.02 og 3000 kr 10.02, har da fått 300 kr!! (skulle vært 3000, lovte hun skulle rette opp med en gang, men ikke skjedd noe enda... )

Er så j)(&#%"¤! lei av å mase!! Kan de ikke holde styr på sånt selv??? De skylder meg til sammen 27.000 kr!!! Og det er da ikke inkludert husleia for denne mnd!! [:@] Jeg har full forståelse for at det er vanskelig altså, men hadde de passet på å betale husleia hver mnd så hadde de ikke havnet i denne situasjonen, og når de gir meg en plan på hvordan de skal komme ajour igjen, så kan de vel for fader holde den! Jeg har sagt at det er helt i orden at de deler opp, og regner jo med at de da tar ansvar for å holde dette selv! Jeg har tross alt et lån å betale på det huset!

*Phu*, godt å få det ut... [:)]

Så ufattelig dårlig gjort!!! Joa, alle kan gjøre en feil altså, men likevel. De er jo to ganger for sen med betalingen på den nye avtalen de fikk innvilget av deg!

De må jo skjønne at du skal ha pengene når du skal ha de!

oj, d e ein kjipe situasjon og havne i. d e tragisk når folk ikkje klare og betala. har desverre ingen ting vetigt og komma med. men håper d ordner seg. og at dei betale for seg. å d e med ein gong[:@][:@][:@]

Skjønner veldig godt at du blir irritert! Du må hvertfall ikke gi de utsettelse på kommende husleier. Er kjempe irriterende og dumt for deg. Eg skjønner og godt at det kan være veldig vanskelig for de, men det er jo egentlig ikke ditt problem. De burde ikke flyttet inn om de ikke hadde råd til det eller klarer å prioritere husleien. Og du kunne jo vært like avhengig av de pengene som de er av sin lønn eller utbetaling som igjen kunne ført til at du blei hengende etter.
Høres veldig krasst ut, mener ikke sånn altså, eg vet jo ikke hvorfor de ikke klarer å betale, men er veldig dumt for din del [&:]

åååh fy søren ! hadde vært ganske frustrert selv da ja .. husleia er det første jeg betaler når jeg får lønn. før jeg får husleie regninga til og med![:D] heh!

uff, kjedelig for deg og måtte mase å :/ håper du får inn pengene snart[:)]

Takk for støtten alle sammen [;)] Ja, ser jo på facebook at de bruker penger på diverse ting, så regner med at de har råd.. Og de sier jo ingenting om at det sliter med pengene, bare "oi, unnskyld, det skal jeg rette på.." [8|] Var jo jeg som oppdaget at de lå etter også, når jeg gikk igjennom alle innbetalingene fra dem i oktober... Så har holdt på med dette siden oktober da... [&:] Åh, hadde det ikke vært for at jeg liker dem så godt på alle andre måter og vet at de tar godt vare på huset, og er ordentlige folk bortsett fra dette da, så hadde jeg sagt at nå skal jeg ha pengene ellers måtte de pakke tingene sine... Er virkelig ikke noe gøy å mase på folk om å få penger fra dem altså, hater det! Men er jo avhengig av de pengene for å kunne beholde det huset...

Hadde æ vært deg så hadde æ sagt dem opp. Du tape peng, og det e dem nok ganske klar over.
Det e ikke holdtbart! Rett og slett!

Du får gi dem en siste sjangse, pengan skal være inne på konto innen den og den datoen, om ikke, så e det ut!
Du får nok alltids nye leietakera! Folk treng bolig hele tida.

Må også få sagt at det e forferdelig trasig at det skal være sånn.

ORIGINAL: Mialille

Hadde æ vært deg så hadde æ sagt dem opp. Du tape peng, og det e dem nok ganske klar over.

Du får gi dem en siste sjangse, pengan skal være inne på konto innen den og den datoen, om ikke, så e det ut!

Uff [&o] Vet du har rett, men er alenemødre begge to, og kan jo ende opp med så mye verre... Har ikke hjerte til det.. [&o]

ORIGINAL: Una84

Uff [&o] Vet du har rett, men er alenemødre begge to, og kan jo ende opp med så mye verre... Har ikke hjerte til det.. [&o]

Har dem betalt depositum da? Du kan jo kreve husleie av det.

Har dem betalt depositum da? Du kan jo kreve husleie av det.

Ja, og tenkte på det, men da må jeg jo bare kreve inn depositumet på nytt (hvis ikke jeg ber de å flytte selvfølgelig, men det har jeg jo ikke noe lyst til [&o] ), og da er jeg liksom like langt... De har bare betalt inn 1 mnd husleie hver..

Hadde levert dem varsel om oppsigelse eg, slik at dem forstår at dei må betale deg det dem skylder no. Ellers er det rett ut og du beholder depositumet. 

Ååååårrrrr [:@][:@][:@] Jeg skjønner deg kjempe godt.. Lett for de å ta det så lett lissom.. har ikke lån hos en bank. men du må bare pushe på.. skriftlig advarsel?

ORIGINAL: t0mmelise

Ååååårrrrr [:@][:@][:@] Jeg skjønner deg kjempe godt.. Lett for de å ta det så lett lissom.. har ikke lån hos en bank. men du må bare pushe på.. skriftlig advarsel?

Ja, jeg har liksom ikke satt en dato og blitt "sint" enda, de lover jo hele tiden og det ser så fint og flott ut... Usj [&o] vil jo ikke være sånn, vil ha et godt forhold til dem...

Oj.. Det høyres skikkelig kjipt ut!

Eg er sjølv ein surrete betalar, så når eg var leigetakar hadde eg faste trekk for å sleppe å tenke på det... Men før eg fekk det, så betalte eg ALLTID før vi skifta mnd. Og vi hadde ikkje fast dato vi trengte å betale til ein gong!! :-O

ORIGINAL: t0mmelise

Ja, jeg har liksom ikke satt en dato og blitt "sint" enda, de lover jo hele tiden og det ser så fint og flott ut... Usj [&o] vil jo ikke være sånn, vil ha et godt forhold til dem...

Jeg skjønner det veldig godt.. ikke no kjekt å ha ett dårlig forhold til de.. men tror du må vise dem at du er sjefen for de misbruker jo bare din snillhet [8|]

Fy flate, må bare si at du må være en tålmodig huseier!!

Back
Topp