Hlin
Elsker forumet
ok.. har mega høy puls nå .. jeg er av typen som blir veldig stresset når folk kjefter eller snakker i en veldig hard tone til meg..
jeg vet at jeg bare må gro et par baller, og ta igjen med samme mynt.. men so far, så har jeg visst ikke klart det!
i kontrakten til gubben står det at feriepengene vil bli utbetalt i henhold til ferieloven.
i ferieloven står det :
hentet fra arbeidstilsynet.
gubbens siste lønn før ferien var 15. mai.
hans ferie begynner mandag 13.juni. altså, en uke fra i dag.
jeg har sendt sjefen hans mange sms siste 2 ukene og spurt når feriepengene kommer.
men han svarer aldri.
siden jeg da begynner å bli ganske stresset, med tanke på bankstreik og det at vi må betale reisen på torsdag, og reiser på lørdag, så ringte jeg han i dag.
han sa at feriepengene kommer med lønnen 15. juni.
jeg svarer da at det kan jo ikke stemme,siden kontrakten viser til en lov som sier at de skal komme minimum en uke før ferien starter..
han blir da drit sur og sier at greit. han skal ordne det i dag.
jeg sier unnskyld for at jeg maser, men at jeg er litt stresset ang denne mulige streiken og at vi reiser om noen få dager.
problemet med denne sjefen er at han ALLTID høres sur og frekk ut !!
jeg håper bare han høres sånn ut, uten egentlig å være så sur som han ga inntrykk for !
kommer til å ha vondt i magen i mange dager nå jeg ! fy fader for en pyse jeg er !!!
jeg har egentlig ikke noe stort poeng med dette innlegget.. jeg måtte bare fortelle det til noen hehe
før noen fler lurer , JEG ringte fordi min man ikke snakker norsk, og hans sjef ikke snakker engelsk.
da kan det ofte bli litt vanskelig!
jeg vet at jeg bare må gro et par baller, og ta igjen med samme mynt.. men so far, så har jeg visst ikke klart det!
i kontrakten til gubben står det at feriepengene vil bli utbetalt i henhold til ferieloven.
i ferieloven står det :
| (1) | (Alminnelige regler) |
Feriepenger som er opptjent hos arbeidsgiver det foregående opptjeningsår, utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Arbeidstaker kan likevel kreve at feriepengene utbetales senest 1 uke før ferien tar til.
hentet fra arbeidstilsynet.
gubbens siste lønn før ferien var 15. mai.
hans ferie begynner mandag 13.juni. altså, en uke fra i dag.
jeg har sendt sjefen hans mange sms siste 2 ukene og spurt når feriepengene kommer.
men han svarer aldri.
siden jeg da begynner å bli ganske stresset, med tanke på bankstreik og det at vi må betale reisen på torsdag, og reiser på lørdag, så ringte jeg han i dag.
han sa at feriepengene kommer med lønnen 15. juni.
jeg svarer da at det kan jo ikke stemme,siden kontrakten viser til en lov som sier at de skal komme minimum en uke før ferien starter..
han blir da drit sur og sier at greit. han skal ordne det i dag.
jeg sier unnskyld for at jeg maser, men at jeg er litt stresset ang denne mulige streiken og at vi reiser om noen få dager.
problemet med denne sjefen er at han ALLTID høres sur og frekk ut !!
jeg håper bare han høres sånn ut, uten egentlig å være så sur som han ga inntrykk for !
kommer til å ha vondt i magen i mange dager nå jeg ! fy fader for en pyse jeg er !!!
jeg har egentlig ikke noe stort poeng med dette innlegget.. jeg måtte bare fortelle det til noen hehe
før noen fler lurer , JEG ringte fordi min man ikke snakker norsk, og hans sjef ikke snakker engelsk.
da kan det ofte bli litt vanskelig!