Noen som har en god oppskrift på gode (og sunne) vafler ?? Som barna kan ha med i matpakken f.eks? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for tipsDenne bruker jeg mye. Er veldig mange fine oppskrifter på tine
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/grove-vafler-med-ost-og-skinke
Det har jeg ikke prøvd nei. Er det den med 1 banan og 1 egg?Jeg bruker aldri oppskrift, men bytter ut mesteparten av hvetemelet og tilsetter havregryn og ett eller annet grovt mel.
Men har du prøvd bananlapper? Helt suverent i matpakka![]()
LurtLager vafler som jeg alltid har gjort, bare redusert litt på sukkeret, og bytter ut mye av siktet hvetemel med havregryn/havremel og sammalt hvete grov. Blir så godt atte, samboer registrerte ikke forskjellen med en gang jeg innførte sunnere vafler![]()
Har ikke prøvd sukrin nei.Det har jeg ikke prøvd nei. Er det den med 1 banan og 1 egg?
Har også kjøpt meg sukrin (heter det det?) og sukrin melis som jeg tenkte å bytte ut sukkeret med
Har du erfaring med det?![]()
Da skal jeg prøve detHar ikke prøvd sukrin nei.
Det viktigste med bananlappene er at bananene er skikkelig modne, helst med flekker.
Banan
Egg
Litt bakepulver
Havregryn
Litt smør
Du kan også bruke litt melk om du vil.
Ble så fristet på vafler nå,så tror det blir grove vafler til frokost i dag![]()
Obs: Sukrin er mye søtere på smak enn vanlig sukker, så ikke lurt å ha i så mye av det. Smak deg frem.Det har jeg ikke prøvd nei. Er det den med 1 banan og 1 egg?
Har også kjøpt meg sukrin (heter det det?) og sukrin melis som jeg tenkte å bytte ut sukkeret med
Har du erfaring med det?![]()
Pannekaker fungerer godt det ogsåHer også! Må dessuten bruke opp blåbærsyltetøyet. Har ikke vaffeljern men pannekaker derimot.