Grove celleforandringer

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Var på tul for 3 uker siden tok celleprøve.
Var på ny ultralyd igår med barnefar, noe vi hadde gleda oss veldig til.Gynekologen hadde tilfeldigvis fått svar på celleprøven og fortalte til oss rett før ultralyden att jeg hadde grove celleforandringer grad 3. :(

Der satt jeg å hylgrein gjennom hele greia å alt var jævlig å livredd for hvordan dette skal gå er uke 14+ 5 idag å tankene bare løper rundt.
Må ta celleprøve hver 6 uke gjennom hele graviditeten, venter på att sykehuset skal kontakte meg.:(

Er det noen som har vært gjennom dette selv?
Hvordan gikk det ?

Var på tul for 3 uker siden tok celleprøve.
Var på ny ultralyd igår med barnefar, noe vi hadde gleda oss veldig til.Gynekologen hadde tilfeldigvis fått svar på celleprøven og fortalte til oss rett før ultralyden att jeg hadde grove celleforandringer grad 3. :(

Der satt jeg å hylgrein gjennom hele greia å alt var jævlig å livredd for hvordan dette skal gå er uke 14+ 5 idag å tankene bare løper rundt.
Må ta celleprøve hver 6 uke gjennom hele graviditeten, venter på att sykehuset skal kontakte meg.:(

Er det noen som har vært gjennom dette selv?
Hvordan gikk det ?
Jeg har ikke opplevd det samme nei, men jeg vil bare sende deg varme gode klemmer:Heartred
Skjønner at det var et stort sjokk å få. Er det første gangen du har tatt celleprøve? Evt lenge siden sist? Det er bra du blir godt oppfulgt og at det ble oppdaget, selv om at det er det siste man vil gå å tenke på nå :(

Det er vel ikke så mange som opplever den uheldige kombinasjonen med at celleforandringer oppdages mens man er gravid, men jeg vil tro du får veldig god veiledning fra helsevesenet. Sender deg en god klem. Ventetiden før du får all informasjon er ofte den verste.

Trodde ikke man skulle ta celleprøve mens man var gravid ? Forstått at gravid hormonene spiller inn?

Jeg tok celleprøve mens jeg tydeligvis var gravid denne gangen men heldigvis var min normal :) gjordet det forde bestevenninna mi hadde tatt å fått påvist grad 4. Hun skjerte vekk en del å fikk beskjed om at de hadde kommet inn til friskt område. Så hun må ta vær 6 mnd en periode og blodprøver vær 3 mnd :)
Ønsker deg masse lykke til å sender over mange varme gode klemmer ❤

Jeg har ikke opplevd det samme nei, men jeg vil bare sende deg varme gode klemmer:Heartred
Skjønner at det var et stort sjokk å få. Er det første gangen du har tatt celleprøve? Evt lenge siden sist? Det er bra du blir godt oppfulgt og at det ble oppdaget, selv om at det er det siste man vil gå å tenke på nå :(

Tusen takk for det :Heartpink Det er første gangen ,så er usikkert hvor lenge jeg har gått med celleforandringene :(

Trodde ikke man skulle ta celleprøve mens man var gravid ? Forstått at gravid hormonene spiller inn?

Det trodde ikke jeg heller, det var det jeg fikk beskjed om men gynekologen/jordmor som jeg var med sa att det ikke var noe problemer så tidlig i ett svangerskap o_O

Jeg tok celleprøve mens jeg tydeligvis var gravid denne gangen men heldigvis var min normal :) gjordet det forde bestevenninna mi hadde tatt å fått påvist grad 4. Hun skjerte vekk en del å fikk beskjed om at de hadde kommet inn til friskt område. Så hun må ta vær 6 mnd en periode og blodprøver vær 3 mnd :)
Ønsker deg masse lykke til å sender over mange varme gode klemmer ❤

Det var trist å høre, håper det går bra med henne:Heartpink Tusen takk :Heartpink

Så leit! Jeg er tidlige operert for cin 3 celleendringer, og testet meg nå igjen og alt var heldigvis fint. Oppi bekymringen for om de skulle finne noe igjen googlet jeg konisering under graviditet, fant da ut at det fort kan gå bra. Kjenner godt igjen frykten din, jeg ville helt ærlig spurt litt om konisering i svangerskapet. Vet det høres skremmende ut, men så grove celleendringer er jo også veldig skremmende! Uansett masse lykke til! :sorry:

Kjenner ei som hadde det samme i svangerskapet. Husket hun var veldig stressa, og at hun fikk en del oppfølging. Mener hun tok konisering når ungen var ute. Alt gikk i alle fall helt bra, ungen hun hadde i magen da er frisk, hun er frisk, og har fått en unge til etter koniseringen, som også alt har gått bra med. :) Håper du sitter med samme historie om noen mnd. Masse lykke til!

Back
Topp