Groer sin vei til oktober baby:)



Que skrev:
Det er ingen nedtur å bli sykemeldt;) Men jeg forstår følelsen altså... Samtidig skal du jo ikke tappe deg helt for krefter nå som du snart har ei lita jente å ta vare på. Da er det nok bare godt å kunne roe ned litt fram mot fødselen;D

Kjenner forretsen igjen det der med romstering i magen;p Det merkes at det begynner å bli trangt der inne nå..


Takk:)
Ringte legen i dag, og fikk time til tirsdagen. Så da blir det nok 50% ja. For nå er jeg så sliten at jeg ikke orker mer... Må tenke på lillegull ja, og ikke bare være sta, det er det ingen som tjener på.

Her har faktisk lillegull vekt meg p.g.a. spark to ganger i natt... Så begynner å bli sterke nå disse små. Er jo mest bare morro og kos, men kjenner også at det er litt slitsomt og nesten litt vondt av og til også. Noen ganger er det nesten ikke pause i løpet av dagen...

 
hei på deg :)

tenk nå nærmer deg seg for deg også :) tiden går så altfor fort.. føler ikke det er lenge siden selv at jeg var på slutten.. savner den tiden, men nyter jo tiden nå selvfølgelig :) men det er jo noe med det å gå å vente på det uvisste.. alle spørsmålene, hvordan ser hun ut, når kommer hun osv :) og alle sparkene og magen som vokser <3 herlig! 

vil bare ønske deg masse masse lykke til :D 
 


emiliemor skrev:
hei på deg :)

tenk nå nærmer deg seg for deg også :) tiden går så altfor fort.. føler ikke det er lenge siden selv at jeg var på slutten.. savner den tiden, men nyter jo tiden nå selvfølgelig :) men det er jo noe med det å gå å vente på det uvisste.. alle spørsmålene, hvordan ser hun ut, når kommer hun osv :) og alle sparkene og magen som vokser <3 herlig! 

vil bare ønske deg masse masse lykke til :D 


Hei:) Så koselig med "besøk":)

Tiden går veldig fort nå ja, nesten litt for fort...:) Koser meg masse med magen, og at lillegull er veldig aktiv og vokser og koser seg. Men gleder meg også masse til å treffe henne:)

Du får glede deg til neste gang, når lille Amira skal få en lillebror eller lillesøster:)

 
Uke 33+3;

Glemmer litt å skrive her om dagen jeg...
Begynner å bli litt sliten nå, sover dårlig og det begynner å bli tungt. Men må si jeg koser meg fordet:)
Hendene mine kjenner jeg snart ikke lenger, de er konstant dovne. Har vært det lenge nå...
Men det værste er halsbrannen:/ Hater virkelig den, og er det jeg gleder meg mest til at skal bli borte når lillegull endelig kommer ut:)
Jobber bare 50% nå, ble 50% sykmeldt når jeg var hos legen på tirsdag. Og det er veldig godt:) Så jeg jobber fra 10-14 hver dag...
Skal tilbake til legen mandag 5sept, og funderer om jeg da skal kaste inn håndkle og sykmelde meg fullt de siste 3 ukene. Konsentrere meg heller da om å slappe av og vakse hus og gjøre siste lille innspurt før lillegull kommer:)
Men klarer ikke bestemme meg, så får tenke hardt på dette til uka og se hva jeg ender opp med. Legen min syns jo at jeg burde sykmelde meg fullt når jeg var der på tirsdag, så blir ikke noe problem å få det om jeg vil.

Også her kommer et veldig forsinket bilde... Skulle jo tatt 32 ukers, men det glemte jeg helt. Så da blir det 33+3 ukers bilde istede:


Kjenner det begynner å bli trangt for prinsessa mi, og det stikker ut ben, hender og rompe overalt på magen føles det som:)
Alt er så og si klart til hun kommer også nå... Mangler kun litt amme tøy til meg, og litt ull og bilpose til snuppa så er det klart:) Men dette har jeg planer om å få handlet inn til uka, da jeg får lønn på onsdag:)
 
Uke 34+1;

Nå er det september, måneden før lillegull kommer:) Høygravid på mandag:)
Tiden flyyyyyr:):):)

Sambo har lovt meg å bli ferdig med ute boden i helga, skal ut å handle det siste vi trenger i dag og i morgen. Så da kan jeg snart få begynt med rommet til lillegull:) GLEDER MEG:)

Kjenner jeg er skikkelig sliten om dagen, vil bare sove... Er ikke på jobb i dag. Er jo sliten etter kun en 4 timers arbeidsdag nå, så blir nok 100% sykmeldig på mandag når jeg skal til legen. Orker ikke mer nå, så kan jeg bruke de siste 6 ukene frem til termin på å slappe av og kose meg med lillegull i magen:)
Hun er super aktiv om dagen, ikke mange minuttene med ro i løpet av dagen føles det som:)
Men det er jo bare herlig:)

 
Uke 34+6;

Ja da var jeg høygravid:) Og det er kun litt over 5 uker til termin...

Blr 100% sykmeldt i går, så var innom jobben for å ta med meg tingene mine og si hadet til allt... Veldig rart. Så nå skal jeg bare slappe av og kose meg her hjemme og vente på at lillegull kommer:)

Lillegull romsterer masse fremdeles. Hun har som regel bare sparket på høyre side av magen, men den siste uken har det kommet spart foran og på venste side også. Men fortsatt kun oppe, så håper og regner med hun fortsatt ligger med hode ned.

Også høygravid bilde da så klart, tatt på mandag 34+4;
 
Gratulerer som høygravid på etterskudd. Du har så fin mage,skikkelig jentemage <3

 


Kaimana skrev:
Gratulerer som høygravid på etterskudd. Du har så fin mage,skikkelig jentemage <3



Tusen takk:)
 
Uke 35+6;

Ifølge jordmor er jeg 36 uker i dag, da hun regner 40+3. Men jeg har hele tiden brukt 40+2 selv, så regner 35+6 her.

Vært på kontroll i dag hos jordmor, og var like koselig som alltid:)
Alt er bra med både meg og lillegull:)
Gått opp kun 1kg siden forrige kontroll (4uker siden), så er super happy for det:) Så da blir det 14-15kg totalt så langt.
SF: 33cm, BT: 120/74, blod%: 11,7, hjerteslag: 140. Lillegull ligger med hodet ned, men jm sa ingenting om hun var festet eller ikke... Så da er hun nok ikke det, selv om jeg trudde det selv grunnet nedpress, murringer og vondt/ømt "mellom bena".

Ellers er jeg fortsatt veldig trøtt om dagen... Sover masse:) Sliter med halsbrann om natta, og er oppe på do flere ganger. Våkner lett, og sliter litt med å ligge godt.

Rommet til lillegull er snart ferdig også. Jeg og sambo ryddet og vasket der inne på søndag, samt at sambo satt sammen senga og kommoden hennes. Jeg har lagt på sengetøy og lagt klærne hennes i kommoden:) Mangler stellematte til kommoden, gardiner og litt pynt bare:)

I morgen er det akkurat 1mnd til termin:) Og jeg GLEDER MEG MASSE:)
Tenk at jeg snart er mamma til ei perfekt lita tulle:)
 
Tiden går så fort! Det er ikke mange ukene igjen nå til vi alle her er ferdige med og få ut babyene våre. Da begynner ett nytt kapittel i livet vårt. Herregud som jeg gleder meg til og bli ferdig og møte han :)

Håper dagene/ukene går fort for deg,at ikke ventetiden blir aaaalt for lang
 
Uke 37;

Da er man "fødeklar", og om lillegull bestemmer seg for å komme nå er hun ikke lenger prematur:)
Formen er fortsatt som før, halsbrann som holder meg våken, sliten og trøtt ... og tung:)
Men bare koser meg:)
Har begynt å få litt mer kynnere, og murringene i magen holder på så og si hele dagen. Tar dette som et positivt tegn på at ting modnes og gjør seg klart til den store dagen:)

Lillegull er aktiv som vanlig, holder på sent og tidlig:) Men kjenner det blir trangt, da det gjør mer og mer vondt når hun rører på seg... Sterk lita snuppe detta:)

Magebilde;
 
Så fin du er,og gratulerer med 37uker <3

Tenk nå kan lille komme når som helst....ikke mange ukene igjen nå altså!
 
Uke 38+1;

I morgen er det bare 2 uker igjen til termin. Men håper virkelig hun kommer før, for nå begynner jeg å blir sliten og lei...

Var hos jordmor på onsdagen, og alt er bra:)
BT: 106/74
SF: 35cm
Vekt: 83kg - opp totalt 16-17kg - helt greit:)
Hjerteslag på lillegull er fortsatt på 140, som det har vært nesten hele tiden.
Og hodet hennes er godt festet:):):)

Kynnerne og murringene begynner å komme oftere og er vondere nå enn før... Kjenner murringene i ryggen også, men det er jeg vant med fra vanlige menssmerter.
Begynner virkelig å gjøre vondt mellom bena nå... Regner med det er fordi hodet er langt ned. Skjønner hvorfor man vagger på slutten for å si det sånn...:)

Ellers er lillegull mye våken og romsterer fortsatt mye:) Kjenner at hun ikke har så god plass lenger, og hun begynner å bli sterk:)
Syns hun kan komme ut nå, har sååå lyst til å se henne:)
 
Uke 39+2;

1 uke igjen til termin i dag:) Formen er fortsatt den samme, sliten og lei...:) Men koser meg også da:)
Kjenner jo at ting skjer med kroppen, magen murrer, kynnerne blir sterkere og har fått noe voldsomt til utflod de siste 4 dagene... Må bruke bind, spes om natta, da det nesten renner av meg...:/ Ufresht:/
Tenker litt tanken på fostervanns lekkasje, men er så usikker. Ser an i løpet av dagen i dag og i morgen, så ringer jeg føden om jeg ikke klarer å slutte å bekymre meg. Det kommer jo isåfall ikke så mye at det til noen fare for lillegull.

Magebilde kommer senere i dag, må bare få tatt det først:)
 
Uke 39+6 og 40;

Min fødsels historie:
Riene startet i 18-18.30 tiden onsdag 12okt, etter en skikkelig runde med husvask. De ble bare værre og værre, og ca kl. 23 ringte jeg føden. Jeg hadde da vonde rier hver 6-8min som varte ca 1 min. Fikk beskjed om å ringe tilbake når riene kun var ca 5min imellom, og det tok kun ca en time før jeg var der... Så jeg ringte tilbake, og fikk beskjed om å komme inn.
Vi pakket ferdig og dro innover. Idet jeg gikk ut av bilen utenfor sykehuset, gikk vannet mitt... Det rant godt nedover bena, og jeg ble kliss våt, selv om jeg hadde på nattbind:/
Jeg ble undersøkt, men hadde kun ca 3mm med åpning, men livmorhalsen var borte. Kl. var nå ca 01.30. De ville egentlig sende oss hjem, men siden vannet hadde gått og riene vår såpass tett, fikk vi bli. Vi fikk da et vanlig "venterom".
Riene ble vondere og tettere, og ca kl. 4 sjekket de meg igjen og jeg hadde nå 3-4cm åpning. Jeg prøvde å slappe av imellom riene, og sambo prøvde også å sove litt.
Riene begynte å bli virkelig vonde, og vanskelig å puste igjennom. Jeg følte trang til å presse... (kroppen liksom presset av seg selv) Så kl. 06.30 sjekket de meg igjen, og var da 9cm. Jeg fikk nå lystgass og akupuntur i føttene, for å hjelpe meg med å puste. Måtte ha hjelp av sambo for å klare å konsentrere meg om å puste også, og dette hjalp veldig:)
Kl 8 var det vakt bytte, og jeg fikk ei skikkelig herlig jordmor. Det var fullt på føden, så vi måtte bli på "venterommet". Etter en stund sjekket de meg igjen, og det var fortsatt 9cm + en liten kant igjen. Jeg måtte nå opp å gå, og fikk beskjed om å presse litt lett når jeg måtte det. DET var kjempe deilig å få lov til:)
Nå prøvde vi ut alle stillinger som var, på alle 4 i senga, opp i preke stolen, liggende på sidene og på ryggen, samt sitte på do. Jordmora tøyde og strakk meg også der nede, men til ingen nytte...:(
De satt meg på drypp, som de økte i styrke ganske ofte... Så endelig rundt kl. 9 var jeg kommet til 10cm, men hodet var ikke kommet helt ned og det var en bitte liten kant til. Jordmora fikk nå hjelp av en jordmor til, som var like koselig:)
Jeg lå jo i en vanlig seng, så de puttet masse puter bak meg, og sambo satte seg bak meg for å støtte. Jeg måtte ha bena på knærne til jordmora som satt i enden av senga mellom bena mine... Og så trakk jeg håndkle med den andre jordmora...
Hodet til snuppa kom seg sakte men sikkert nedover. Men hodet kom litt skeivt så det tok ganske lang tid, da det hele tiden gikk inn igjen etter at pressrien ga seg.
Så endelig kl. 11:11 kom hun ut:) Etter over 2 timer med press rier og laaange 5 timer fra 9cm...:/
Livet var nå komplett. Jeg fikk verdens nydeligste lille prinsesse på brystet og både jeg og sambo gråt våre stolteste tårer:) Jeg hadde ikke klart meg uten sambo, som jeg har blitt forelsket i helt på nytt:) Han var kjempe flink:)
Verdens lykkeligste mamma til vår kjæreste Vanja som er 1 uke i dag♥
 
Back
Topp