griseknoens vei mot grisunger i grisebingen

griseknoen

Forumet er livet
Får prøve meg på en sånn en dagbok jeg også da.
Greit å ha et sted for å holde oversikten over alt.

Jeg sluttet på pillen den 17.okt, og den siste bortfallsblødningen kom 21.okt.
Vet ikke helt hvordan syklusen min er, men forrige gang jeg tok en pause, så kom TR til riktig tid.
Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen.
 
Vondt i magen i dag også.
Hmmm. får kose oss her hjemme, og håpe at det er el.
Hvis ting ikke klaffer denne pp, så tenker jeg å begynne med el-testing neste pp.
 
Tiden går så innmari sakte for tiden.
Selvom dagene egentlig går ganske fort, så føles det som om tiden går innmari sakte.
Skal i følge BV ha el i morgen, men er jo veldig usikkert siden jeg nettopp har slutta med piller.
Har kosa oss masse den siste uka, og skal fortsette denne uka, så håper at det faktisk skjer en el denne mnd :P

Har vært og jobba i barnehage i går og i dag (pluss resten av uka).
Får ikke akkurat mindre lyst på barn når det er så mange nydelige unger rundt meg da :P
Håper jeg får meg en egen snart.
 
Æsj.
Har vært så dum at jeg har begynt å lese litt om det å bli gravid rett etter pilleslutt.
Er visst sånn at det er litt økt risiko for sa når man blir gravid på første el etter pilleslutt, men står jo ingenting om hvor stor denne økte risikoen er.
Hmmm. Ble plutselig veldig i tvil om jeg har lyst til å fortsette prøvingen denne pp-en.
 
Er ikke bare bare å prøve å bli gravid har jeg funnet ut.
Jeg og mannen har vært flinke og hatt oss masse for at det skal klaffe, men vi har sett det at vi faktisk blir litt slitne av dette. Og det er enda bare første pp. Hvordan skal det bli hvis vi må holde på med dette i mange måneder? Tror ikke jeg er skapt for denne prøvingen jeg.
Men er jo noen som sier at de første par prøvingene er de verste på en måte, så får håpe at det blir bedre etterhvert hvis ikke spiren sitter med det første.

Har hatt veldig såre brystvorter de siste dagene, og dette er ikke så veldig vanlig for å være meg.
I går i dusjen synes jeg også det så ut som om den ene brystvorten hadde vokst noe veldig.
Når det er sagt, så hadde jeg jo el på onsdag (i følge BV), så det kan jo ikke akkurat være graviditetstegn heller.
Kan jo være det at kroppen reagerer på at jeg har slutta på pillene.
Eller så er det bare at ønsket om et barn er så sterkt at man ser tegn overalt.

Nei, dette er jammen ikke bare bare.
 
Hei :)
Ville bar si at jeg ble fort gravid etter slutt på pille de to andre gangene. Jeg ble gravid iløpet av ett par tre måneder. Men vi "prøvde" ikke!! Tenkte bare at det som skjer, det skjer ;)
 
Ikke la prøvingen bli en slitsom affære, men kos dere i tiden, og ta det med ro [:)] 
Skal jo være en koselig tid . Vet det ikke er så enkelt å ikke tenke på det, for det er jo umulig, men prøv å gjør prøvingen til noe koselig!!
 
Lykke til iallefall, kansje sitter spiren allerede?![:)]
 
Hei[:)]

Jeg har hørt om mange som har blitt fort gravide etter pilleslutt, så jeg er selvfølgelig optimistisk.
Samtidig så er jeg redd for at hvis jeg blir for håpefull, så blir jeg enda mer skuffa hvis testene blir negative.

Vi er vel foreløpig ikke så veldig aktive prøvere enda vi heller (ingen el-testing eller noe sånt), men har hatt mye mer sex denne måneden enn før, for at det skal bli mer sannsynlig at det tilfeldigvis skjer at det sitter en spire :P
Er nok mest all sexen som har slitt oss ut, så må nok finne en bedre rutine på det etterhvert [;)]

Får håpe det sitter en spire allerede, sånn at vi slipper all sexen :P
 
I går så viste jeg brystvortene mine til mannen, og han utbrøyt: "oi, de var store. Trodde du bare overdreiv jeg, men neida. Tror du er gravid jeg" [:D]
Får håpe han har rett [;)]

I dag skal vi til Oslo for å spise middag med familien min (med farfar og tante og alt).
Det blir koselig, og kanskje litt trist, for mamma, pappa, tante og farfar drar til Kenya for å besøke søstra mi i mårra, og jeg kan ikke være med [:(].
Men søstra sier at hun kanskje skal være der et år fra august, så da får jeg kanskje besøkt henne en gang da [:D]
 
Er visst ikke så innmari god på å oppdatere dagboka mi jeg.

Har gått rundt og følt meg litt uvel i det siste. Litt småkvalm, spesielt når jeg er sulten.
Men så begynner jeg å tenke at det kanskje er fordi jeg går og leter etter tegn på graviditet. For jeg tenker jo på det hver gang jeg føler meg kvalm, men er det tankene eller kvalmen som kommer først?
Prøver å ikke bli for opphengt i tegnene, men er ikke så lett.
Er bare så redd for å bli veldig skuffet om det ikke sitter en spire (selvom jeg på en annen måte føler at jeg ikke har rett til å føle det sånn med tanke på at det er mange som har prøvd mye lenger enn meg, og ikke fått det til enda.)

I dag tok jeg hvertall mot til meg og bestilte g-tester fra billigetester.no.
Nå er det bare 6 dager til en g-test kan være positiv, og man vet jo aldri.[:D]
 
Så fantastisk spennende!! [:D]
 
Krysser fingrene for at den rare følelsen og kvalmen skyldes en liten huleboer[;)]
 
 
Takk for det SkattIMagenSnart.
Er veldig spennende detta her ja.
Håper også alt dette som skjer med kroppen min er en liten huleboer, og at det dukker opp en ny verdensborger en gang til neste år. [;)]
Er nesten ikke til å holde ut detta her :P
 
Spennende tider disse prøvetider[:D]
 
Dere lykkes nok snart, skal du se[;)] Om ikke allerede[:)]
 
Ja, det er faktisk mye mer spennende enn jeg hadde sett for meg.
Trodde jeg skulle være veldig avslappa om dette, men sånn ble det ikke.
Babyønsket skøyt i været når vi bestemte oss for å prøve.
Jeg må vel bare innse at jeg er som jenter flest [;)]
 
hehe.. kjenner meg litt igjen i beskrivelsene dine[:D] Skulle også ta denne prøvingen med ro, og ta ting som det kom.. Men når det begynte å nærme seg, ble det ikke slik :P
Leser alt jeg kommer over om graviditet og prøving osv.
 
El.testing skulle jeg heller ikke prøve før vi hadde prøvd i noen mnd. Nå er vi ikke begynt prøvingen enda, men el tester tar jeg [:D] Tenkte det kunne være greit å bli bedre kjent med syklusen min..
 
Høres veldig spennende ut med alle disse symptomene dine..blir spennende å høre når du skal teste [:)]
Lykke til :-)
 
Hehe..
Ja, jeg har også blitt veldig sånn som må få med meg alt når det har med graviditet å gjøre.
Har lissom så lyst å få med meg alt som jeg kan få bruk for :P
Har ikke begynt med el-testing enda jeg da.
Tenkte jeg fikk prøve hvertfall 1 pp før jeg begynte med det, men klaffer det ikke denne gangen tror jeg jeg skal gå til innkjøp av noen tester.

I dag føles det som om mange av symptomene har gitt seg, eller hvertfall blitt svakere.
Brystvortene er ikke like vonde (selvom de fortsatt er veldig utstående) og kvalmen har heller ikke vært så ille i dag.
Håper ikke det har vært en kjemisk graviditet eller noe sånt no.
Håper det bare er at det er noen andre symptomer som skal ta over
Nå må jeg nesten bare å vente og se hvordan det går når jeg skal begynne og teste.
Fikk bekreftelse i dag på at ordren fra billigetester var sendt, så spørs det hvor lenge jeg klarer å vente med å teste når testene er i hus.
Nå er det i følge BV bare 5 dager til en test kan være positiv
 
I går kom pakka fra billige-tester.no, og jeg bestemte meg egentlig for at jeg skulle ta en test i dag tidlig.
Men på jobben i går så synes jeg at jeg følte noen tr-tegn, og ble derfor usikker på alle de graviditetstegnene jeg (tror jeg) har hatt.
Når jeg våknet i dag morges så lå jeg lenge og vurderte om jeg skulle prøve meg på en test eller bare vente og se. Jeg veide tr og gr tegn opp mot hverandre, og selvom gr-tegnene har vært mest framtredende bestemte jeg meg for å vente.

Har følt meg litt småkvalm i dag, men som regel har kvalmen kommet når jeg har hatt graviditetstanker i hodet, så er nok litt redd for at det bare er inbildning.
Jeg tror jeg nå har bestemt meg for å vente med testing til IKM.
Det er jo bare 2-3 dager igjen til det.
Nå må det jo tas med i beregningen at jeg nettopp har slutta på pilla og at syklusen kan være på bærtur, men jeg tar utgangspunkt i hvordan mine tidligere sykluser har vært, og regner med at tr skulle kommet rundt onsdagen.
Krysser fingrene for at det ikke kommer noen tr på besøk denne måneden.
 
På badet vårt så har vi sånn one touch godlukt sitron.
Brukte den i sta, og holdt nesten på å kaste opp.
Brakk meg så mye at jeg var nødt til å gå ut av rommet og få igjen pusten.
Aldri reagert sånn på den før.. Hmmmm.
 
Spennende dette her om du får TR eller ikke.
Gjenstår vel bare å se og ikke prøve å kjenne for mye etter graviditets tegn.
Men lettere sagt enn gjort.

Jeg har kjent mye rart med min kropp i det siste. Det meste tror jeg kommer av at jeg ikke har hatt noen PMS tegn eller noe som helst når jeg gikk på p-ring, og nå når jeg har slutta kommer vel alle tegnene som ringen har "skjult".
Blir ikke helt klok på dette selv. Superømme brystvorter, stikking i magen o.l. Regner med det er EL tegn siden TR ikke er ventet før om 10 dager. men om jeg har normal syklus vet jeg heller ikke.

Uansett så er det så utrolig spennende og lese om andre sine opplevelser og erfaringer.
*FølgerSpentMed*
 
Det er absolutt lettere sagt enn gjort ja MyAngels [;)]
Jeg er veldig spent på om tr kommer eller ikke.
Jeg og mannen snakka litt om vi skulle teste eller ikke i dag, og mannen bestemte at vi skulle teste.
Men så kom jeg på at det var bedre å teste på morgenen, så da tar jeg en test i morgen om ikke tr dukker opp da.

Vi tok en type graviditetstest akkurat nå da.
Jeg takler ikke ananas. Jeg brekker meg bare jeg får smaken i munnen, og jeg har alltid sagt at den dagen jeg klarer å få i meg noe med ananas så er jeg gravid.
Mannen lagde seg smoothie og lot meg få smake.
Jeg synes det smakte litt vannmelon, men oppi smoothien var det MASSE ananas.
Mannen sa bare at: "du er gravid" :P
 
Back
Topp