Grining ved puppen om kvelden

Elibra

Flørter med forumet
Hver kveld på det siste nattmåltidet griner jenta mi ved puppen. Hun klarer liksom ikke å roe seg. Får hun ikke melk første munn (ofte før utdrivningen er kommet i gang), griner hun, og er utrøstelig en god stund.. Jeg må gå å vugge henne for å få henne til å drikke. Jeg vet at det er nok melk. Men utdrivningen er treig.
Når hun bare roer seg, og får melka, er alt fint. Men det er fryktelig slitsomt med vugginga for å få henne til å ta puppen.
Jeg vet at det er i slike tilfeller som dette at folk flest tyr til mme og flaske. Men det er ikke aktuelt i mitt tilfelle. Noen tips? Nesespray? Erfaringer?

samme probleme her du! ho får d ikke fort nåkk, å det tar oxo litt tid med før melka kommer..ho blir shikkelig hissig, har i grunnen bare blitt verre og verre med tiden..blir til slutt så sint att ho glømmer helt å suge, å melka er ikke interessant! må da bare trøste litt, såå,  roer ho seg somregel å tar..har merka det er verre visst ho er trøtt å veldig sulten..så her hjelper det å tilby puppen en stund føøør jeg vet ho blir sulten.(slik att ho ikke hat sånn hastverk) + å amme før ho blir veldig trøtt..har prøvd sånn nesespray, men funka ikke så bar på meg..

Har samme problem. bare lurer på en ting - nesespray?? Hjelper det mot grining??

nei d tror jeg ikke..ikke den sprayen jeg mener vertfall..den hjelper musklene i melkekjertlene å trekke seg sammen slik at melken kommer fortere ut..

ORIGINAL: Neda

Har samme problem. bare lurer på en ting - nesespray?? Hjelper det mot grining??

trur itj nesesprayn hjelpe mot grining [;)], men trur den ska hjelp ve å øk utdrivningseffekten - dvs at melka kjæm / strømme letter [:)]

hehe.. Måtte le litt for meg selv nå. Nesespray for grining.. hehehe... Om ting kunne være SÅ enkelt.
Takk for informasjonen jenter[:D]

ORIGINAL: Neda

hehe.. Måtte le litt for meg selv nå. Nesespray for grining.. hehehe... Om ting kunne være SÅ enkelt.
Takk for informasjonen jenter[:D]

Værsågo...[:D] (mått le litt når æ lest de æ å - hihi) [8D][:)]
Hadd vært genialt om de hadd eksistert nesespray mot grining innimellom... [;)][8D][:D]

Har også hatt det problemet. Hjelper at jeg håndmelker litt først sånn at jeg får utdrivninga i gang før jeg legger ho til puppen[:)]

Jeg brukte sånn nesespray med storesøster og det funket på meg. Melka kom med en gang. Verdt å prøve. Du får resept på helsestasjonen.

jeg brukte nesesprayen da jeg ammet min første. hun ble så sint når maten ikke kom fort nok. Den heter syntocinon eller noe, og på meg virket den kjempebra. Kjente melken komme med en gang, nesten. Da slapp hun¨å jobbe så hardt med å få melken ut. Veldig greit!

Back
Topp