Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lillelambi
ORIGINAL: lise86
hmm...hun pleier sjelden å gråte når hun legger seg... men om hun gjør sitter jeg ved henne og holder henne i handa til hun roer seg og sovner.. og da pleier hun kanskje å våkne to tre ganger fordi hun mister smokken... men i dag.. men tror kanskje hun sovner nå[8|]etter å holdt på i over en time[:(]
Andrea mister smokken ca. 30 ganger eller mer når hun driver å sovner....og når den detter ut, så gråter hun eller begynner å klage. Så det er ikke noe vits for m eg å gå ut av rommet engang..for da må jeg jo løpe inn heeeele tiden. Derfor blir jeg sittende der og stryke henne på hodet og sånn og dytter inn smokken hver gang den detter ut. Grunnen til at den detter ut er fordi hun gnir seg sånn i ansiktet når hun er trøtt..så da "slår" hun jo smokken ut...
ORIGINAL: idama
her griner ho aldri når ho legger seg...elsker å legge seg for kvelden, blid å fornøyd når ho kommer mett å god oppi snega si[:)]
i stad etter ho hadde lagt seg ble det så fort stille (bruker å ligge å pluddre, å kose med kosekluten sin en stund) så jeg gjikk inn for å se ca 20 min etter jeg hadde lagt ho..å da låg ho der i senga, med store øyne å bare kjika rundt, uten en eneste lyd[:D]
så jeg har ei jente som liker å lalle seg ja[;)] sovna som en stein etter ei stund[:)]
ORIGINAL: citadel
ORIGINAL: Celene
jeg tror ikke det handler om å bli bortskjemt.. men å få gode selvstendige rutiner.
Vi lar han ligge mellom 5-10 min men da er vi i nærheten og har sagt tydlig godnatt... når vi går inn.. passer vi å¨at han har roet seg helt ned igjen før vi forlater rommet..
det har fungert godt for oss.. selvom vi de siste nettene har måttet roe flere ganger enn før..
Mitt barn får masse nærhet lek og kos i løpet av dagen.. vi ville aldri gjort noe han hadde hatt vondt av...
men det er viktig å bygge gode rutiner.
Rutiner er bra, men jeg tror ikke så små babyer forstår betydningen av at man sier tydelig godnatt og heller ikke at de er i stand til å legge til seg faste rutiner riktig enda. Vi må selvsagt hjelpe dem med å finne en god døgnrytme. Men den vil ikke alltid fungere og da lar jeg ikke gutten min ligge å gråte i sengen sin (som svar på det trådstarter spurte om[;)]).
Men jeg vet at vi alle gjør det beste for barna våre, vi gir dem masse nærhet og kjærlighet. Og jeg har selv ett slags kveldsrituale med at vi bader Ulrik hver kveld, noe mange mener er feil av meg. Så vi gjør nok alle det som er det beste for barne vårt[:)]