Grinette baby

helli

Flørter med forumet
Hei.. baby gutten min er så grinette på kvelene har noen noen råd til meg?? han sover lite både på dagene å kvellen går og busser å sovner i armene mine men våkner med en gang jeg legger han ifra meg å så sover han bare litt av gangen på dagene. I vogna å bilstolen liker han og å sove men kan jo ikke kjøre bil runt hele tia.. Han vil heller ikke ta tutten har prøvd alslags sorter men ingen er goe nokk :(
På kvellene virker det som han bare vill ligge på puppen å kose å roer seg bare med skrikinga når jeg håller han, kjener jeg blir veldig sliten til tider :(

Har noen noen gode råd til meg? om hvordan jek kan få han til å ta tutt elle roe han??

ta kontakt med helsesøsteren din, han har kanskje vondt noe sted. altså,vondt som i en låsning i nakke eller rygg eller noe lignende.

Noen babyer vil bare ikke ha smokk, men kanskje om du tar litt sukkervann på smokken når du prøver å tilby denneste gang? Sukkervann kan også hjelpe om han har vondt i magen sin. Hvordan du lager dette kan du finne opppskrift på på nettet.

klem til deg, jeg vet hvordan du har det!

Kanskje han har litt kolikk? Lillemor har det og hun er veldig urolig om kvelden.
Sukkervann har virka veldig bra her! Jeg blander 1dl kokt vann med 1 spiseskje sukker, avkjøler det og gir henne ca 3ml. Da pleier hun å roe seg.

Jeg fant dette på en side for ikke så lenge siden og det stemmer faktisk her. Hvis jeg venter rundt 20min før jeg legger henne ned så våkner hun ikke[:)]

Det tar cirka tyve minutter fra babyer sovner til de er dyp søvn. I disse tyve minuttene våkner de lett. Øv deg på å gjenkjenne søvnfasene til babyen din, og vent til hun er i dyp søvn før du flytter henne fra for eksempel bilsetet til sengen, eller fra din seng til hennes seng.

fant det her:
http://www.tilknytningspedagogene.no/tilknytningsbloggen/god-sovn/175-en-god-natts-sovn

Håper det ordner seg for dere[:)]
Jeg tar forresten litt malt på tuppen av smokken hvis hun er veldig urolig og da slipper hun den ikke[;)]

Mye bæring og sutring her på kveldene også, men har egentlig bare slått meg til ro med at de ofte er sånn på kveldstid. Nå har Emil begynt å sove skikkelig godt å lenge på natta og da er det jo naturlig at han er mer våken på dagen. Han sover også best i bil og i vogn på tur, ellers er det bare små lurer på 15-30 min. Smokken er han heller ikke glad i, men har funnet ut at sin egen langefinger og ringefinger smaker godt! Synes nesten det er verre, for kan jo ikke akkurat kappe de av når han skal avvennes......

Så her er redningen en pappa som tar sin del av bæringen på kvelden + at vi begynner å få en ganske fast rutine på kveldstell i halv ni tiden, så pupp, så rett i seng. Da har vi FRI fra klokken ni[:)]

Jeg tenker som så at nå er det slik livet er, men uke for uke blir de mer og mer selvstendige, og jeg får snart livet og armene mine tilbake.

Lillebror har også vært slik de siste kveldene.. Prøver å slå meg til ro med at det er helt normalt, og han sover heldigvis godt om natta. Synes Blåmann sier det jeg og vil si veldig bra [:)]

Back
Topp