Grinete blir jeg

Milje

Elsker forumet
Fikk nettopp beskjed av sjefen min att det var slettes ikke sikkert jeg kunne komme tilbake når permisjonen min utgår[:o] Har blitt lovet at jeg skal få jobbe lørdager og kvelder der[:@][:@][:@] Hva gjør jeg da?????
Noen som vet om jeg har rett på arbeidsledighetstrygd når jeg har vært i fødselspermisjon? og om jeg fortsatt kan få kontantstøtta da?

Du får arbeidsleidighetstrygd ja, men du må være arbeidsøker og kunne evt ta jobber du får av nav, kurs og slikt, kan vel si nei 2-3 ganger. Du får også kontantstøtten.

Har du ikke kontrakt på arbeidsplassen din?

ORIGINAL: momita

Du får arbeidsleidighetstrygd ja, men du må være arbeidsøker og kunne evt ta jobber du får av nav, kurs og slikt, kan vel si nei 2-3 ganger. Du får også kontantstøtten.

man kan vell ikke si nei bare uten noe grunn?
må vell være om di finner jobb til deg i finnmark og du bor i trøndelag eller noe sånnt?[8D]

Du må være meldt arbeidsledig for å være det må du kunne dokumentere barnehage plass el dagmamma, så kan du søke om dagpenger. Det kan ta litt tid, kommer litt an på hvor i landet du bor, jeg bor på et lite sted så her var de bare 3 uker behandlingstid. Vet andre steder i landet hvor det tar 2-3 mnd, så det kan lønne seg å være tidlig ute med å søke.

ORIGINAL: momita

Betryggende at jeg har rett på det i alle fall da....
Men hadde jo bare tenk og jobbe rundt 50% får man samme sum uansett?
Ang. kontrakt, så har jeg en "litt eldre" sjef som er litt vanskelig, han vil og orker ikke og papirer og har heller latt være og ansette noen og sparket de som har krevd kontrakter og andre papirer[&:] (vet det er teit, men har bare godtatt det for og ikke være "masete" ovenfor han)

ORIGINAL: Lillemor1

Du må være meldt arbeidsledig for å være det må du kunne dokumentere barnehage plass el dagmamma, så kan du søke om dagpenger. Det kan ta litt tid, kommer litt an på hvor i landet du bor, jeg bor på et lite sted så her var de bare 3 uker behandlingstid. Vet andre steder i landet hvor det tar 2-3 mnd, så det kan lønne seg å være tidlig ute med å søke.

Men planen er at pappaen er hjemme på lørdager og ett par kvelder i uka alene slik at jeg bare kan jobbe da.... får og unngå barnehage eller dagmamma så tidlig.... Gjelder ikke det da?

ORIGINAL: Mrs.H

ORIGINAL: Lillemor1

Men planen er at pappaen er hjemme på lørdager og ett par kvelder i uka alene slik at jeg bare kan jobbe da.... får og unngå barnehage eller dagmamma så tidlig.... Gjelder ikke det da?

Det tviler jeg på.
Når du er arbeidssøker så sier du deg villig til å ta alle typer jobb og da bryr ikke dem seg om det er på kveldstid eller på formiddagstid. Hvor mye du har tjent før du gikk ut i permisjon avgjør hvor mye du har rett på i dagpenger. Permisjonspenger teller ikke som grunnlag for dagpenger.

Lykke til i allefall [:)]

Joda, har vært yrkesaktiv i maaange år før jeg gikkk ut i perm nå.....

Men mener dere at man faktisk ikke har rett på dagpenger hvis jeg kun ønsker en deltidstilling, siden vi ønsker og vente med og ha jenta vår i barnhage....?

Men mener dere at man faktisk ikke har rett på dagpenger hvis jeg kun ønsker en deltidstilling, siden vi ønsker og vente med og ha jenta vår i barnhage....?

Kommer jo litt ann på hvor firkantet saksbehandleren din er, men i utgangspunktet så nei desverre.

ORIGINAL: Juliejr

Kommer jo litt ann på hvor firkantet saksbehandleren din er, men i utgangspunktet så nei desverre.

Wæææh... e det mulig[&:] Snakker altså, nå ble jeg rimelig skuffa hvis det stemmer... Jeg mener det er ett valg opp til oss om vi ønsker og ha henne hjemme litt til og det burde være godt nok at jeg ønsker og jobbe.....
Men takk for svar!

Back
Topp