grinete baby på kveldstid...

2725020070603

Glad i forumet
sjefen i huset er nå 12 dager, og har de siste ettermiddagene og kveldene vært skikkelig grinete og vil ikke sove. Er gjerne våken opp til 4-5 timer av gangen nå.... mistenker ikke kolikk els, og hun er både mett og tørr og får mye trøst. Likevel griner hun seg gjennom store deler av kvelden. Det begynner å tære på mamman som ikke har sovet på 2 uker fra før :p noen med gode tips til hvordan få babyen til å roe seg? nå legger jeg henne til puppen fordi det er det eneste som funker, men er sikkert ikke så lur vane... :/

Sånn er babyen her også! Generelt skrikete og muggen på kvelden. Jeg har prøvd å bade henne, det liker hun og det har funket. Likens har jeg reiva henne og vugge frem og tilbake, det og har fått henne til å sove. Full av melk først selvfølgelig! :)

Lille klumpen her har også vært sånn, men blitt. Litt bedre siste to dagene. Jeg lathan sovne ved puppen og ligge dere god stund så jeg er sikker på han sover. Deretter flytter vi ha over i nestet sitt. Funker ganske bra her, ellers hadde vi vært oppe hele natta tror jeg;)

sjefen i huset er nå 12 dager, og har de siste ettermiddagene og kveldene vært skikkelig grinete og vil ikke sove. Er gjerne våken opp til 4-5 timer av gangen nå.... mistenker ikke kolikk els, og hun er både mett og tørr og får mye trøst. Likevel griner hun seg gjennom store deler av kvelden. Det begynner å tære på mamman som ikke har sovet på 2 uker fra før :p noen med gode tips til hvordan få babyen til å roe seg? nå legger jeg henne til puppen fordi det er det eneste som funker, men er sikkert ikke så lur vane... :/

Har også ei som er 12 dager gammel og helt utrøstelig på kveldstid :(

Nå ble jeg skikkelig lettet over at det ikke bare er jeg som har det slik!! Har vært innom tanken på kolikk og mat jeg har spist. Han er nesten umettelig og vil die hele tiden, redd han overspiser og får vondt i magen!
Han er en engel hele dagen men på kvelden når han skal legges begynner hyl og skrik. Har sluttet helt med melk, løk, paprika, brus og sjokolade for trodde det kunne greia, men da hadde han vel skreket på dagtid også og ikke bare på kvelden?

Her hjelper det kun å amme til han sovner og skal kun sovne i senga ved siden av meg!

Her er det også sutring om kveldene. Ergobaby fungerer kjempebra. Be pappan bære så du får sovet.

Er veldig vanlig (og lurt ) at babyene spiser seg opp på kvelden. Dette gjør de for å vende seg til å sove lengre strekk på nettene. :)
Min er 5 uker, og fra kl 18-21 så sitter jeg igrunnen bare med puppene ute.:p

Nå ble jeg skikkelig lettet over at det ikke bare er jeg som har det slik!! Har vært innom tanken på kolikk og mat jeg har spist. Han er nesten umettelig og vil die hele tiden, redd han overspiser og får vondt i magen!
Han er en engel hele dagen men på kvelden når han skal legges begynner hyl og skrik. Har sluttet helt med melk, løk, paprika, brus og sjokolade for trodde det kunne greia, men da hadde han vel skreket på dagtid også og ikke bare på kvelden?

Her hjelper det kun å amme til han sovner og skal kun sovne i senga ved siden av meg!

samme situasjon her! men har vært litt streng på dette med egen seng fordi mannen sover så urolig og jeg tørr ikke la henne sove hos oss. Men må amme henne til hun sovner i min seng også flytte henne forsiktig over :p

samme situasjon her! men har vært litt streng på dette med egen seng fordi mannen sover så urolig og jeg tørr ikke la henne sove hos oss. Men må amme henne til hun sovner i min seng også flytte henne forsiktig over :p
Jeg også prøver å legge han over i vogga når han har sovnet, men da skal han sove tungt for ikke å våkne igjen!

Vi hadde det også sånn (og har det tidvis enda), men vi resonnerte oss frem til at hun hadde vondt i magen... Vi har funnet ulike ting som funker på å roe henne ned - men det samme funker ikke hver gang :p

Vi har det også sånn, her funker det å sette på kjøkken vifta :dead: da blir det stille og han sovner relativt raskt.

Sånn var lillegutt også, kunne holde på i flere timer på kvelden ;( helt til jeg begynte med en flaske med mme på kvelden og gutten er nå super fornøyd og sover lenger på natten :) jeg ammer på natten osv, da har brystene fylt seg opp og han kan spise seg mett med engang enn at det skal bli mye fram og tilbake :) snakket med helsesøster om dette og hun syns det var lurt at brystene kunne få en "pause" på kvelden for å fylle seg opp :)

Sånn var lillegutt også, kunne holde på i flere timer på kvelden ;( helt til jeg begynte med en flaske med mme på kvelden og gutten er nå super fornøyd og sover lenger på natten :) jeg ammer på natten osv, da har brystene fylt seg opp og han kan spise seg mett med engang enn at det skal bli mye fram og tilbake :) snakket med helsesøster om dette og hun syns det var lurt at brystene kunne få en "pause" på kvelden for å fylle seg opp :)
Fikk samme råd av helsesøster, med litt mme etter siste kveldsamming, og det har gjort underverker. Nå sover lillegutt bedre på natta, med mer sammenhengende søvn og færre nattamminger. :-)

Damme her også :) Bare å mate på med melk nærmest konstant for å holde henne fornøyd... Må si jeg er litt skeptisk til denne kvelden, siden jeg er alene med alle tre, og skal få lagt to stykker rundt 19.30. De må i tillegg dusje, siden de har vært på trening. Hjelpes!

har prøvd det samme og funker veldig bra her også! :)

Sniker litt fra april (gutten min ble født i uke 36+4 den 9 mars) blir super letta av å lese dette, sliter med det samme, har tenkt at jeg nå ikke har nok melk og mister melka. Har måttet gi han mme på kvelden før han legger seg. Lillegutt blir da veldig fornøyd og sover godt :) lar puppene fylle seg opp og ved neste amming er det ikke lenger noe problem :) men har tenkt at jeg sikkert ikke burde gjøre dette, så var betryggende å lese at dette fungerer for andre og er blitt snakket med helsesøster om :)

Back
Topp