Grinete 1 åring

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Lillegutt på 1 år har egentlig alltid vært fornøy og blid. Men nå, de siste par ukene er han grinete og ufornøyd nesten uansett, bare sånn sutring og småskriking. Stelling, mating og bilsetet har blitt et mareritt.
Tror ikke han har vondt noe sted, for hvis vi distraherer han eller leker med han, så er han fornøyd. Men vi kan jo ikke gjøre det hele dagen :P

Noen som har noen gode råd?

Sorry, måtte bare le litt, men min 1åring er helt lik :-P ingen gode råd dessverre ..

Min ettåring blir sånn om han ikke har gjort nok i køpet av en dag. Han trenger å leke med andre barn og få brynt seg litt på andre ting enn det som finnes her hjemme.
Hvordan ser dagene deres ut?

Min på 1 år blir sånn når hun kjeder seg. Hun var helt ifra seg når storebror på 3 år var syk en uke og bare lå på sofaen. Verken jeg eller faren var god nok lekekamerat de dagene, så var deilig når storebror ble frisk igjen :)

Min ettåring blir sånn om han ikke har gjort nok i køpet av en dag. Han trenger å leke med andre barn og få brynt seg litt på andre ting enn det som finnes her hjemme.

Har tenkt på at han kan kjede seg, men han starter sånn allerede rett etter han har våknet på morningen, og da er jo de to andre barna der. I løpet av dagen er han på barnepassen på treningssentret (mannen har pappaperm og trenger hver dag), og etter det er det litt forskjellig, før storebror og storesøster kommer hjem fra skole og barnehage.
Kan jo hende det blir litt annerledes når han starter i bhg til høsten..

Sånn husker jeg min og var. Ble fort grinete om det var for lite action rett og slett:)

Vår eldste var slik ein periode, me måtte faktisk vera litt streng med han, for sutringen vart liksom ein uvane. Me sa at det ikkje var lov å lage sånn lyd, og oppmuntra han til å fortsette å vera blid når han var det. Da gjekk det over etter eit par veker:)

Det er nok bare en fase. Vesla her er lett å distrahere selv om det er noe som plager henne.

Back
Topp